vondt i hode /migrene?

sissel84

Flørter med forumet
har egentlig ikke vært så veldig kvalmen, men nå uke 11 og 12 har jeg startet med kvalm, så hode pine som er ekstra vondt når jeg rører på øynene, å gå bakover mot nakken.. slitsomt.. tilslutt viss jeg er heldig får jeg spy, og da letter det på trykket..

er dette normalt ? håper det vil gi seg, for bler helt utslitt av dette..

tips til å unngå ? vann og tur, men når jeg våkner om morningen å er dårlig, er det vanskelig å tvinge i seg noe som helst ellers å bare kle på seg..  :(
 
jeg hadde det sånn i helga, var ikke no greit. Det er vel noe som heter svangerskapsmigrene. Det hjalp å ta seg en lur på et kaldt mørkt rom. Bruk solbriller ute, ikke se så mye på tv eller pc. Ikke gjør så mye som krever dyp konsentrasjon.  Drikk masse vann.  Håper formen din blir bedre;)
 
godt å høre at det ikke bare er meg, selv om jeg ikke mener det er godt du og har det vondt. Forstå meg rett :)

har bedret seg litt nå, prøvde å stå opp kl. 09.00 i dag, men fant ut jeg måtte bare legge meg igjen til klokken 12.00, da sto jeg opp, spiste litt og drakk vann, tok meg en dusj, men etter disse anstrengelsene så kom oppkaste, men nå føler jeg meg bedre :) ikke helt i 100, men mye bedre :) fått pomfri levert på døren  :) det funker for kvalmen .. (blir spennende å se hvor mye jeg kommer til å legge på meg om jeg fortsetter slik)

 
jeg har også hatt en del vondt i hodet de siste to ukene. er i uke 12 nå. Pleier aldri å ha hodepine. Det er visst vanlig i svangerskapet og ingen forklaring på det. Prøver å drikke mye jeg og ta det med ro. prøver å ikke ta smertestillende men blir det for ille så må man jo bare ta en paracet.
 
Back
Topp