Vondt I hendene :(

lillegull09

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Hei. Er det noen som har noe tips får hva jeg kan gjøre, det har Vært noen mnd hæ jeg har våkna på natta av at hendene sover og prikker.
Men de siste 2-3ukene så Gjør de vondt hele dagen og de prikker og sovner rett som det er, og Gjør vondt og bøye de, noe som jeg ikke får til på et par timer etter jeg har stått opp. :(
Har ikke time på sykehuset før neste uke så håper noen andre har Vært bort I det og har noe tips til hva jeg kan gjøre?

Høres ut som karpaltunnelsyndrom. Prøv om det hjelper å sove med håndleddskinner (fåes på apotek) - det hjalp hos meg, men da hadde ikke hendene begynt å gjøre vondt på dagtid. Håper det kan funke for deg også! :)

Jeg har det samme. Har ikke funnet noe som hjelper dessverre, men jordmor sa jeg måtte være flink til å drikke masse vann.

Høres ut som karpaltunnelsyndrom. Prøv om det hjelper å sove med håndleddskinner (fåes på apotek) - det hjalp hos meg, men da hadde ikke hendene begynt å gjøre vondt på dagtid. Håper det kan funke for deg også! :)

Å da får jeg ta meg en tur på apoteket og høre der takk :) å håpe det kan hjelpe litt I hvertfall så jeg går lagd frokost til ungene og holdt kniven :p

Jeg har det samme. Har ikke funnet noe som hjelper dessverre, men jordmor sa jeg måtte være flink til å drikke masse vann.

Æsj da, føler jeg drikker veldig mye vann gjennom hele dagen, men får prøve å få I meg litt til,,håper bare det forsvinner etter fødsel. :) så jeg kan løfte babyen uten å Være redd for å miste henne.

Æsj da, føler jeg drikker veldig mye vann gjennom hele dagen, men får prøve å få I meg litt til,,håper bare det forsvinner etter fødsel. :) så jeg kan løfte babyen uten å Være redd for å miste henne.
Det skal visst gi seg etter fødsel, heldigvis :)

Jeg har det samme. Verst på morgenen, da sover alle fingrene og det gjør vondt når jeg begynner og bevege på dem. Er det skikkelig ille så forsøker jeg å skylle dem i varmt vann og så strikker jeg mye for å holde dem i bevegelse for det synes jeg er godt. Pluss drikker mye vann :)

Har det samme jeg å, men verst i høyre handa som jeg bruker mest. Fikk beskjed av jordmor at det er karpaltunnelsyndrom som kommer av vann i kroppen. Så skulle drikke mye og bruke handa minst mulig, og så sover jeg med håndleddskinner så har blitt litt bedre etter det, men vil vist ikke forsvinne før etter fødselen.

Da er det vel antagelig det jeg har fått da, er bare ikke lett å holde henda I ro ene er værre en den andre men bare det å lage mat så prikker og verker de:(
Godt det blir borte etter fødsel og den forhåpentligvis ikke er så langt unna:)

Var kjempeplaget av det med storebror, kunne ikke bøye fingrene i det hele tatt om natten, da stivnet de helt. Verre og verre nærmere fødsel. Ordentlig vondt i tommelleddet og oppover i underarmen, det varte faktisk til en 2-3 mnd etter fødsel, var redd tommelen skulle gi etter når jeg løftet ham osv. Så gav det seg plutselig, ikke hatt det siden. 2 dager til termin nå og ikke hatt er snev av det :)

Hei. Er det noen som har noe tips får hva jeg kan gjøre, det har Vært noen mnd hæ jeg har våkna på natta av at hendene sover og prikker.
Men de siste 2-3ukene så Gjør de vondt hele dagen og de prikker og sovner rett som det er, og Gjør vondt og bøye de, noe som jeg ikke får til på et par timer etter jeg har stått opp. :(
Har ikke time på sykehuset før neste uke så håper noen andre har Vært bort I det og har noe tips til hva jeg kan gjøre?

Jeg hadde det konstant de 4 siste månedene og ingen av rådene hjalp på meg dessverre.. Heldigvis ga det seg ganske raskt etter fødsel! :) så hold ut! :)

Jeg hadde det konstant de 4 siste månedene og ingen av rådene hjalp på meg dessverre.. Heldigvis ga det seg ganske raskt etter fødsel! :) så hold ut! :)

Ja godt det ikke er lenge igjen uansett, og fint å høre at det gir se når babyen er ute :)

Back
Topp