Vondt i halsen.. Tips?

*Labambie

Forumet er livet
Nå er jeg drittlei av å være dårlig, har vært superforkjølt i 1 uka og fått lungebetennelse.. Går på antibiotika. MEN, jeg er på jobb oppi alt dette. Det er så slitsomt..
Nå har jeg såå ekstremt vondt i halsen, det føles akkurat som om man har streptokokker faktisk..
Så husker jeg at jeg leste her inne tips mot sår hals.. Hva var det igjen? Drikke noe glovarmt så noe iskaldt? Eller var det lunken melk med honning? Desperat!!

Jeg synger mye, og mitt triks er en varm kopp te, gjerne solbærte, og deretter en flaske iskaldt vann etterpå.... Så knasker du tonnevis med halspastiller, gjerne variere typen så du ikke blir "imun"...
Curamed råmelk er og super effektivt....
Pass på å ALLTID ha den kalde vannflasken med deg, og hell nedpå jevnlig.... Små super konstant....
Deretter litt varmt senere på dagen, men det kalde vannet er trikset.... Helt sykt hvor mye vann du må helle nedpå da.... Hehe....
Prøv i tillegg svake stemmeøvelser.... La stemmen gli med lavt volum fra lyse til mørke toner, og lag "hummmmmmmm" toner på dype noter.... Høres rart ut, men de dype humm'ene masserer halsen din innvendig!
Lykke til!
Jeg har flere ganger gått fra å våkne uten stemme om morgenen til å synge konsert på kvelden med disse triksene, men det er ikke sunt for halsen hvis du gjør det OFTE, for det er temmelig røft....

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

hvorfor er du på jobb med lungebetennelse?[8|] hørtes ikke noe godt ut!

Hehe! Nei, du kan så si.. Går på samvittigheten det..

Synes iiiiskaldt vann hjelper litt
Det leger nok ikke, men det lindrer iallefall

Men jeg pleier ikke å bli frisk før jeg gir kroppen litt ro.
Lønner seg å holde sengen en dag eller to, i stedet for å gå dagesvis eller ukesvis på halv maskin

Jeg er på 6 dagen min nå uten halsvondt i det hele tatt, det etter nesten 4 uker med klump i svelget.

Jeg gjorde mye rart av enkelt-tiltak, og ingenting hjalp, så her er hva jeg gjorde til slutt:

Frokosten (viktigst) min hver morgen:

En halv gulrot - knasker på
En halv selleristang - knasker på
1 brødskive med flykræsj på tube eller kaviar.
1 brødskive med leverpostei
1 brødskive med honning eller bananskiver.
1 glass appelsinjuice (Premium fra Tine som ikke er fra konsentrat, men ren presset juice).
1/2 sitron som jeg klemmer saften ut av og gurgler før jeg svelger (jævlig surt)
1 skje sanasol

Middag:
Noe grønnsaker jeg knasker på (gjerne med dip)
Noe sundt, fisk eller noe annet dritt, ikke så nøye egentlig

Hjalp for meg med halsen etter 4-5 dager, hjalp ikke en dritt 1-3 dagen, men så *pang*.
Allmenntilstanden er mye bedre / full av energi selv om jeg er fortsatt litt syk er blitt mye bedre av den frokosten i hvert fall (og jeg hater alt på den lista bortsett fra juice).

Kuttet også ut alt av halstabletter m.m siden sukkeret / søtstoffene i disse treffer det betente stedet i halsen direkte, noe som ikke er heldig og får betennelsen til å bli irritert og dermed flytte seg rundt i halsen fra side til side.

Halsbetennelsen min var skikkelig stygg, seig og langvarig, helsen min er lik null, og kostholdet mitt er på linje med sakte selvmord, i tillegg bor vi i en drittleilighet uten luft som sikkert er full av mugg/sopp, så hjelper det ovenfor på meg vil det hjelpe på enhver annen idiot garantert.

Back
Topp