Jeg er på 6 dagen min nå uten halsvondt i det hele tatt, det etter nesten 4 uker med klump i svelget.
Jeg gjorde mye rart av enkelt-tiltak, og ingenting hjalp, så her er hva jeg gjorde til slutt:
Frokosten (viktigst) min hver morgen:
En halv gulrot - knasker på
En halv selleristang - knasker på
1 brødskive med flykræsj på tube eller kaviar.
1 brødskive med leverpostei
1 brødskive med honning eller bananskiver.
1 glass appelsinjuice (Premium fra Tine som ikke er fra konsentrat, men ren presset juice).
1/2 sitron som jeg klemmer saften ut av og gurgler før jeg svelger (jævlig surt)
1 skje sanasol
Middag:
Noe grønnsaker jeg knasker på (gjerne med dip)
Noe sundt, fisk eller noe annet dritt, ikke så nøye egentlig
Hjalp for meg med halsen etter 4-5 dager, hjalp ikke en dritt 1-3 dagen, men så *pang*.
Allmenntilstanden er mye bedre / full av energi selv om jeg er fortsatt litt syk er blitt mye bedre av den frokosten i hvert fall (og jeg hater alt på den lista bortsett fra juice).
Kuttet også ut alt av halstabletter m.m siden sukkeret / søtstoffene i disse treffer det betente stedet i halsen direkte, noe som ikke er heldig og får betennelsen til å bli irritert og dermed flytte seg rundt i halsen fra side til side.
Halsbetennelsen min var skikkelig stygg, seig og langvarig, helsen min er lik null, og kostholdet mitt er på linje med sakte selvmord, i tillegg bor vi i en drittleilighet uten luft som sikkert er full av mugg/sopp, så hjelper det ovenfor på meg vil det hjelpe på enhver annen idiot garantert.