Ønskebarnhjerte
Glad i forumet
Som overskriften sier, er det noen som begynner å få vondt i halebeinet? Verker liksom uansett om jeg ligger/sitter eller står.
Er i uke 10+4
Er i uke 10+4
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jap... begynte i går da jeg stod og gikk på flisgulv en god del timer lengre enn til vanlig.. kliper liksom litt...
Det er ingen hemlighet at jeg ligger store deler av dagen, og er ikke like aktiv som jeg vanligvis er, så jeg kan forstå at kroppen får flere onter og verkerJepp. Hatt vondt i flere uker faktisk. Får det da jeg sitter lenge
Jeg har også vondt når jeg sitter lenge. Har hev/senk pult på jobben og må allerede stå endel. Husker ikke at det kom så tidlig sist.Jepp. Hatt vondt i flere uker faktisk. Får det da jeg sitter lenge
Jeg hadde det ikke sist, mener jeg å huske. Men hadde da en jobb jeg gikk mer i, så kan hende det er derfor jeg kjenner mer til det nåJeg har også vondt når jeg sitter lenge. Har hev/senk pult på jobben og må allerede stå endel. Husker ikke at det kom så tidlig sist.
Jeg hadde ingenting med første, litt med nummer to og krysser fingrene for at det ikke blir enda verre nå. Da er det plutselig lenge til februar. Prøver å sitte minst mulig, men jeg sitter dessverre mye på jobb. Krysser fingrene for at du slipper ogsåJeg hadde det ikke sist, mener jeg å huske. Men hadde da en jobb jeg gikk mer i, så kan hende det er derfor jeg kjenner mer til det nåHadde ingen bekkenplager forrige gang. Satser på det samme nå
![]()
Jeg slet først med kun høyre side av korsryggen, fra uke 12 ca.. Nå, 17+4, har jeg vondt midt i korsryggen og øverst på halebenet er skikkelig ømt bare jeg tar på det, og det brer seg utover hele rumpa og nedover baksiden av lårene. Jeg har ferie, og her trigges det veldig av aktiviteter som støvsuging. Lurer på hvordan det skal gå når jeg begynner på jobb i matbutikk igjen på mandag..
Surrehue som jeg er, kommer jeg alltid på at jeg skal ringe legekontoret for time etter at det er stengt. Men nå er det skrevet ned. Har også time hos kiropraktor snartFikk du time til fysioterapaut/kiropraktor? Hjalp det ikke?
Det er ikke nødvendigvis begynnende bekkenløsning-/låsning. Jeg har selv kjent det litt i alle mine tre svangerskap. Ofte når jeg har sittet/ligget feil i sofaen eller når jeg har gått mye i sko uten særlig demping, og når det har vært travelt på jobb (går og står hele dagen). Men det gir seg som regel innen neste dag eller etter et par dager. Bare pass på at du har gode sko og ikke ta for lange skritt. Flytt begge beina samtidig når du skal opp av senga, inn/ut av bilen osv. Unngå aktiviteter som trigger smertene dersom det lar seg gjøre.Har også fårt vondt i halebeinet.. Både sitter å går mye i jobben.. Jobber i hj.spl.. Er d kanskje lurt å få en sånn oppblåstbar ring å sitte på? Er dette begynnende bekkenløsning?
Kjenner d ikke når jeg er hjemme. Bare etter en lang dag på jobb.. Ettersom d blir mye sitting i bil/kontor.. Hvis jeg prøver å bøye bekken frem/stramme rumpa kjenner jeg d veldig godt etter arb.Det er ikke nødvendigvis begynnende bekkenløsning-/låsning. Jeg har selv kjent det litt i alle mine tre svangerskap. Ofte når jeg har sittet/ligget feil i sofaen eller når jeg har gått mye i sko uten særlig demping, og når det har vært travelt på jobb (går og står hele dagen). Men det gir seg som regel innen neste dag eller etter et par dager. Bare pass på at du har gode sko og ikke ta for lange skritt. Flytt begge beina samtidig når du skal opp av senga, inn/ut av bilen osv. Unngå aktiviteter som trigger smertene dersom det lar seg gjøre.
Om det ikke gir seg eller blir verre kan du jo ta det opp med lege/jordmor.