Vondt i halebeinet!!!

november2010

Forelsket i forumet
Er det noen av dere andre som kjenner dette? Er 14+3 og allerede i uke 12 startet jeg så smått å kjenne smerter i halebeinet. Helt, helt nederst. Det er så vondt å sitte. Først startet det bare når jeg satt på litt hardt underlag, men nå kjenner jeg det uansett hva jeg sitter på. Er også en type smerte/stikking når jeg bøyer meg fremover. Synes det er ALTFOR tidlig å kjenne smerter. Og jeg som til nå ikke har vært kvalm et sekund og ikke merket noenting...
Tips!!

Det var sånn bekkenløsningen min starta. Nå har jeg bekkenløsning med gangvansker å fått henvisning til fysioterapaut! Også er det veldig bra å svømme hvis man har litt plager i bekkenet! :)

sånnn startet det hos meg også , og nå klarer jeg omtrent ikke å gå til tider .
har så illende smerte ned fra halebeinet og ut i beina, så klarer omtrent ikke å flytte på beina , hvis jeg har stått og gått en del i løpet av dagen,

ORIGINAL: veronica2

Det var sånn bekkenløsningen min starta. Nå har jeg bekkenløsning med gangvansker å fått henvisning til fysioterapaut! Også er det veldig bra å svømme hvis man har litt plager i bekkenet! :)

langt var du dad et startet . på meg startet det i forrige uke ca. Nå er det så ille at enkelte ganger , når jeg prøver å gå eller reise meg opp, gjør det så vondt at jeg ler hysterisk til jeg begynner å grine .
og vi bor i 4 etasje i blokk uten heis . kan tenke deg jeg er litt fanga noen ganger .

du ble det ja. får se hva som skjer når jeg skal til legen til uka .
skjønner ikke helt åssen jeg skal klare pendlingen med buss , jobbingen i bhg , når jeg knapt klarer å gå ned trappa her .
ja, greit å prøver å forebygge at det blir værre. men blir det værre enn dette , blir jeg fanget i mitt eget hjem. klarer knapt å gå trappene nå, :(

ja.. har litt hard jobb, men det har jo du også i bhg, klarer jo ikke unngå løfte..
men jeg håper jo å komme meg tilbake igjen til jobb, idag har jeg vært veldig fin,siden jeg da ikke har gjort noe spesiellt, som gåing i trapper og slikt men kjenner det så fort jeg begynner med noe

blir jeg sykmeldt lengere nå. håper jeg at jeg er "tipp topp " form etter sommern. sånn at jeg kan jobbe når oppstarten begynner. :)
så får jeg heller ta det med ro nå ,som er er så vondt .

Å nei!! Heldigvis er det foreløpig bare vondt når jeg sitter. Har en jobb hvor jeg står/går hele dagen og det går jo utmerket. Skal til jordmor neste tirsdag, så da får jeg ta det opp med henne. Huff, håper virkelig ikke dette blir værre.
Takk for mange svar, selv om det ikke var dette jeg ville høre...

startet for meg husker ikke eksakt, men jeg prøvde kriopraktor først, noe som ikke hjalp i lengden (skrev et "syte innlegg" her for en stund siden) men blei skikkelig ille 18mai! Så jeg er 60%sykemld nå, legen ønsker å ha meg i jobb så lenge som mulig. men hun er opptatt av at jeg skal lytte til kroppen min. Så blir vel 80% før det det blir 100%sykemld! Men prøver meg fram. det er hardt å jobbe i barnehage. Jeg bor i et nabolag med MASSE trapper. Så syntes synt på deg som bor i 5etasje uten heis. Husk gå ett og ett trappe trinn! :) Svømming er veldig god trening!!! Kjør på i svømmehall! først svøm ca 30min i kaldt basseng så hvis det finnes der går du i vamrebasseng i 20-30min hvor du svømmer og tøyer litt før du går i dusjen!! :) det hjalp meg..! Også be om henvisning til fysioterapaut hvor lengen din skriver "bekkenplager med gangvansker" for da får du det dekket!

ja noe må jeg hvertfall gjøre. for dette blir bare værre.
og som du selv kommenterer , å bo i blokk uten heis er et rent He**ete!!!
men vi har ikke tenkt å selge før etter den lille har kommet . så får bare leve med å måtte gå alle trappene .
er for tiden 100% sykmeldt .så få se hva legen min sier .

Du skal jo ikke se ann hva legen sier, du skal lytte til kroppen din. Legen kan ikke hvite hvor vondt og ubehagelig du har det..! Det må du fortelle h*n! lytt til kroppen, det er det som vil hjelpe deg mest resten av svangerskapet!

ORIGINAL: veronica2

Du skal jo ikke se ann hva legen sier, du skal lytte til kroppen din. Legen kan ikke hvite hvor vondt og ubehagelig du har det..! Det må du fortelle h*n! lytt til kroppen, det er det som vil hjelpe deg mest resten av svangerskapet!

ja det er sant . !! er så deilig å kunne "syte litt " her, når det er så mange andre som vet hvordan det er å ha vondt.
min sambo skjønner vel ikke helt hvordan jeg har det . så han vet vel heller ikke helt hvordan han skal trøste [8|][;)]

men håper legen min har litt forståelse ang smertene jeg har i bekkenet. og at jeg kan få henvisning til ett eller annet ,

jeg hadde prøvd å forklare samboer litt om hva som skjer med deg, ang hormoner, smerter, osv osv osv...

Jeg har selv forklart min samboer/kommende mann hvordan jeg oppfatter ting! Han er så fortvila, så da har jeg forklart han sånn at han fortsår bitte litt mer :) hehe

Back
Topp