Vondt i håndledd

Jomfruen91

Andre møte med forumet
Hei flotte damer!
Jeg kunne trengt litt innspill.
Jeg er ikke mange ukene på vei med vårt 4 barn, men denne gangen opplever jeg hevelse, smerter, kraftløshet i hender. Håndleddene er meget smertefulle og det kan kjennes ut som at anklene har det samme. De er smertefulle, men bedrer seg ved bevegelse og blir smertefulle igjen etter en stund. Alt gir seg om jeg sitter stille, men så snart jeg beveger meg er det smertefult igjen. Det er til og med vondt å løfte opp min 15 mnd gamle sønn. Har ikke opplevd dette før.

Hva kan det være? Legen mente det var bagatell og ville ikke si/gjøre noe mer enn en samtale.
 
Jeg fikk noe som heter carpal tunnel syndrom som gjorde at jeg fikk smerter og kraftløshet i begge hendene mine. Verst var det om morgenen og ved fysisk aktivitet. Det ble vel ganske ille etter passerte 30 uker, og ved uke 33 tror jeg det var, ble jeg sykemeldt da hendene mine ble ubrukelig i utførelsen av jobben min. Du skriver ikke hvor langt du er på vei, men et svangerskap vil allikevel innebære mer vann i kroppen som kan føre press på enkelte kroppsfunksjoner. Kanskje kan det ha en sammenheng :)
 
Back
Topp