Vondt i brystet

Storken88

Forelsket i forumet
Novemberbarna 2021
Har hatt vondt i det venstre brystet (ikke puppen, men 'hjertet') av og på i tre dager. I dag har det vært ekstra mye. Er stikkende smerter som kommer og går. Akkurat nå varer det vare i 2-3 sekunder også går det vekk i 30-60 sekunder også kommer det igjen. Har skjedd nå 5-6 ganger på rad på noen minutter. Sitter bare i ro i sofaen.
Er gravid i uke 12 + 3. Har aldri opplevd det på denne måten før, ikke så mye. Er ubehagelig.
Noen som vet hva det kan være?

Ring legevakt om du er bekymra ♡ jeg vet desverre ikke hva det kan være, men tenker muskelsmerter , noen ganger får jeg sånne muskel kramper på venstre side ca 5 cm under puppen, men usikker på om du mener på samme sted eller ikke

Kan være hjertebank men ville ringt legevakten. Ikke ta noen sjanser, få heller sjekket det!

Kan høres ut som du har "kramper" i muskulaturen mellom ribbena. Jeg har det fra tid til annen godet kjennes ut som en stikkende smerte i brystet. Men siden det er brystet og det finnes andre grunner som er farlige er det viktig å sjekke det opp og utelukke at det er noe annet. Også siden disse krampene ofte blir verre av stress. Og men blir jo automatisk stressa av smerter ved hjertet om man ikke vet hva det er. Ring legevakta og få det sjekket opp!

Jeg har bare hatt det to korte ganger siden innlegget mitt. Altså på en god del timer.
Føler det blir litt hysterisk å ringe legevakten? :/
Tror ikke det er stress, for har tatt det rolig de siste dagene nå i ferien. Jeg skal til legen på onsdag, skal ta det opp med han da i hvert fall.

Jeg har bare hatt det to korte ganger siden innlegget mitt. Altså på en god del timer.
Føler det blir litt hysterisk å ringe legevakten? :/
Tror ikke det er stress, for har tatt det rolig de siste dagene nå i ferien. Jeg skal til legen på onsdag, skal ta det opp med han da i hvert fall.
Høres ut som en god ide, men om du opplever det flere ganger ikveld eller imorgen så skader det ikke å ringe legevakten. De kan vurdere over telefon om de føler det nødvendig å få deg inn eller ikke. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite ;)

Kaster du opp hver dag eller nesten hver dag? Hoster du mye?
Jeg hadde lignende smerter og hjertebank i forrige svangerskap, og det viste seg å være kink i muskulaturen rundt ribbeina grunnet brekninger og hoste.
Er du usikker, så kontakter du lege/legevakt:) Håper du føler deg bedre snart:)

Høres ut som en god ide, men om du opplever det flere ganger ikveld eller imorgen så skader det ikke å ringe legevakten. De kan vurdere over telefon om de føler det nødvendig å få deg inn eller ikke. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite ;)

Da ser jeg det an og ringer de hvis det skjer igjen. Takk :)

Kaster du opp hver dag eller nesten hver dag? Hoster du mye?
Jeg hadde lignende smerter og hjertebank i forrige svangerskap, og det viste seg å være kink i muskulaturen rundt ribbeina grunnet brekninger og hoste.
Er du usikker, så kontakter du lege/legevakt:) Håper du føler deg bedre snart:)

Jeg har ikke kastet opp eller brekt meg i det hele tatt, men jeg har hostet gjennom hele svangerskapet.
Takk ;)

Jeg får helt likt hvis jeg ikke får gått skikkelig på do. Man kan fint få brystsmerter av obstipasjon. Kan det være det?

Jeg har en slags krampe i musklaturen på den siden. Jeg finner den ved å trykke mellom ribbeinene. Sitter langt ute til venstre. Jeg trodde det hadde med hjertet å gjøre, men legen sa at på ei ung jente (30 år :hilarious:)da var det mest sannsynlig muskulært :) håper det gir seg. Det gjorde det på meg da jeg slappet av med at ikke det var farlig. Ta det opp med legen din neste gang om du er redd.

Back
Topp