Vondt i brystet!

RacingFrue

Glad i forumet
De siste par dagene har jeg hatt vondt i brystet. Ikke hele tiden, men jevnt utover dagen. Smerten er stikkende og irriterende. Kommer gjerne når jeg trekker pusten dypt. Et par ganger i dag har det dratt seg på og da har jeg bare kunnet puste korte pust, da har det var 1-2 min og så gått over igjen...

Bør jeg bli bekymret? Noen som vet hva det kan være?

Hadde det samme, men gikk til legen å fant ut at det var magesår. Ville tatt en tur til legen ..

Kan det være et slags angstanfall? Stramme muskler over brystet?
Ville uansett sjekket det :)

Hadde det samme, men gikk til legen å fant ut at det var magesår. Ville tatt en tur til legen ..
Oi, magesår altså!? Det ville jeg ikke gjettet på...
Når jeg sliter med å trekke pusten dypt og bøyer hodet nedover, kjenner jeg det stikker oppover i nakken også....

Kan det være et slags angstanfall? Stramme muskler over brystet?
Ville uansett sjekket det :)

Tja, kanskje? Har hatt angstanfall før, heldigvis en del år siden nå, men det var ingenting som dette. Da var det ikke vondt å puste, men mer som at jeg ikke fikk puste. Endte alltid opp med kloremerker på halsen etterpå. Hyperventilerte og grinte i lang tid etterpå.

Men det går bedre så lenge jeg holder meg rolig. Får ringe legen i morgen da!

Kan også være luft i magen, muskler som kramper seg, sener som kramper seg osv. Hat opplevd det mange ganger men aner ikke hva det er. Pappa var så plaget en stund at han dro til legen fordi han var bekymret for hjerte, det var muskler. Mannen dro en gang når ham var yngre siden svigermor var begymret of det var luft. De samme symptomene kan ha forskjellige årsaker.

Back
Topp