Vondt i beinet

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jeg sliter med at jeg får en skytende smerte nederst i leggen innimellom. Det kommer når jeg legger mer vekt på den, som i bakker eller trapper. Det føles som om foten skal brekke tvert av, som en kvist. Så går det over etter en liten stund når jeg er ferdig med bakken/trappa.
Er det noen her som har noen tanker om hva det kan være, og som har tips til hvordan jeg kan få det til å slutte?
Jeg har ikke lyst til å dra til lege, for jeg har hatt det slik før og da gikk det over. Men jeg husker ikke hva jeg gjorde med det da.
 
Er det i muskulaturen? Eller er det mer som nervesmerter?
Smerter og stråling i beinet kan komme fra ryggen.
Prolaps i ryggen, gjør at væsken tyter ut å treffer nerven.
Kjenner du noe i rumpeballen eller låret?
 
Prolaps eller låsning? Tenker du bør dra til lege hvis det ikke går over snart, det er ingen vits å plages med noe som kanskje kan fikses enkelt. Ikke pådra deg belastningsskader nå fordi du belaster skeivt. :)
 
Er det i muskulaturen? Eller er det mer som nervesmerter?
Smerter og stråling i beinet kan komme fra ryggen.
Prolaps i ryggen, gjør at væsken tyter ut å treffer nerven.
Kjenner du noe i rumpeballen eller låret?

Det kjennes ut som det er selve beinet som knekker på en måte, og den skytende smerten går ikke nedover beinet men rett gjennom. Litt usikker på om jeg får fram følelsen helt riktig ^^ Men det er lokalisert nederst i leggen, rett over ankelen. Kjenner ingenting lenger opp, i rumpa eller ryggen.
 
Det kjennes ut som det er selve beinet som knekker på en måte, og den skytende smerten går ikke nedover beinet men rett gjennom. Litt usikker på om jeg får fram følelsen helt riktig ^^ Men det er lokalisert nederst i leggen, rett over ankelen. Kjenner ingenting lenger opp, i rumpa eller ryggen.
Ok,i foten. :) Det kan være akillessenen eller andre som enten har fått en trøkk eller er betent.
 
Det kjennes ut som det er selve beinet som knekker på en måte, og den skytende smerten går ikke nedover beinet men rett gjennom. Litt usikker på om jeg får fram følelsen helt riktig ^^ Men det er lokalisert nederst i leggen, rett over ankelen. Kjenner ingenting lenger opp, i rumpa eller ryggen.

Det gjorde ikkje eg heller på 4 prolaps i starten. Kun i foten. Søk legehjelp.
 
Ok,i foten. :) Det kan være akillessenen eller andre som enten har fått en trøkk eller er betent.
Eller beinhinnebetennelse . gått mye i flate sko eller brått begynt å jogge, løpe på asfalt eller hardt underlag eller gå mye turer?
 
Ok,i foten. :) Det kan være akillessenen eller andre som enten har fått en trøkk eller er betent.

Burde det ikke da være vondt mer på baksiden av leggen? Jeg kan lite om akillessen :)
 
Eller beinhinnebetennelse . gått mye i flate sko eller brått begynt å jogge, løpe på asfalt eller hardt underlag eller gå mye turer?

Hmmm. Kan ha vært litt mye trening plutselig. Jeg får ikke til å trene jevnlig for tiden. Og i har bare asfalt her :(
 
Burde det ikke da være vondt mer på baksiden av leggen? Jeg kan lite om akillessen :)
Akillesen er bak ja,festet fra kne til hæl tror jeg, men er ikke helt sikker. Blir det bedre når du blir varm, feks får gått et stykke? Eller er det samme uansett?
 
Hmmm. Kan ha vært litt mye trening plutselig. Jeg får ikke til å trene jevnlig for tiden. Og i har bare asfalt her :(
Hvis Det er beinhinnebetennelse så blir det ofte bedre når du er varm,men vondt etterpå. Sån verkende. Kan faktisk bli tretthetsbrudd i beinet til slutt. Du kan ofte kjenne små kuler oppover leggbeinet også hvis du kjenner etter. Men kan absolutt være masse annet også,feks selve ankelen og feilstilling i foten mm.
 
Akillesen er bak ja,festet fra kne til hæl tror jeg, men er ikke helt sikker. Blir det bedre når du blir varm, feks får gått et stykke? Eller er det samme uansett?

Nei det er ingen endring da. Det kommer jo når det blir ekstra belastning på benet, så går det over.
 
Hvis Det er beinhinnebetennelse så blir det ofte bedre når du er varm,men vondt etterpå. Sån verkende. Kan faktisk bli tretthetsbrudd i beinet til slutt. Du kan ofte kjenne små kuler oppover leggbeinet også hvis du kjenner etter. Men kan absolutt være masse annet også,feks selve ankelen og feilstilling i foten mm.

Hmmm. Det er litt vanskelig igrunn, for jeg har en gammel bruddskade der fra før, og plages tidvis av den. Men det er en annen type smerte. Men den hovner opp av og til sånn generelt.
Jeg har hatt en beinhinnebetennelse tidligere, men da var det annerledes. Nå går smerten over på sekunder som regel. Det er litt skummelt å gå trapper, for foten gir etter når smerten, kommer.

Jeg får ta det litt roligere i helgen og se om det hjelper :)
Takk for svar :)
 
Men det begynner vel i korsryggen? Hos meg er smertene kun nederst ved ankelen, og det stråler ikke nedover.

Nei eg hadde kun smerter i ei tå som ilte under kneet, kjente ingen smerter lengre oppe. Derfor bør du sjekke med lege, enn om sjansen for isjias er liten.
 
Nei eg hadde kun smerter i ei tå som ilte under kneet, kjente ingen smerter lengre oppe. Derfor bør du sjekke med lege, enn om sjansen for isjias er liten.

Hmmm. Kroppen er jammen meg sammensatt :)
Takk for tipset :)
 
Hmmm. Kroppen er jammen meg sammensatt :)
Takk for tipset :)

Ja den er det. Hadde eg kunnet, så hadde eg reist tilbake til 23 år gamle meg å sagt at det å ha smerter i 1 år i foten er ikkje vanlig, så hadde eg kanskje blitt frisk før og sluppet unna 4 operasjoner.
 
Ja den er det. Hadde eg kunnet, så hadde eg reist tilbake til 23 år gamle meg å sagt at det å ha smerter i 1 år i foten er ikkje vanlig, så hadde eg kanskje blitt frisk før og sluppet unna 4 operasjoner.

Ouch :(
Ble det bra til slutt?
 
Back
Topp