vondt i beina

LilleLavendel

Forumet er livet
hadde vondt i hele leggene i hele går og i natt. som skikkelig sterke voksesmerter! var skikkelig vondt og fikk ikke sove. kunne kjennes ut som skikkelig betennelse inni leggene ellerno. men er det andre som har hatt sånn i svangerskapet? finnes det noen naturlig forklaring på det?:)
 
Ja det er mange som får vondt i beina,jeg fikk det forrige uke. har støttestrømmper fra mitt første svangerskap,slang de på med en gang og beina er faktisk mye bedre. kan anbefale støttestrømper.
[;)]
 
 
 
leste en plass at en del kvinner fikk strekk, kramper og ubehag i bena på grunn av kalsium mangel.
og at det da kan bli bedre av  å drikke melk...
 
å! da må jeg prøve støtte-strømpe- og melketrikset! men er så rart bare, skikkelig vondt i HELE leggene, begge to på en gang. omtrent vekk idag da. er nok ikke kramper, for det er liksom hele tiden, kommer ikke i tak liksom...  *lure på hva som skjer* :) men takk for svar! det hjelper å vite at man ikke er helt totalt unormal:)
 
ok..men hva ER det liksom? det er jo absolutt hele leggene og er ikke vann i kroppen og ikke leggkramper....!:)
 
Jeg vet ikke helt hva det er, men jeg har opplevd det samme bare i lårene. Våkner opp og har kjempe vondt. Helst på utsiden.....
 
Finnes vel ikke støttestrømpebukser vel???
 
Håper det går over snart for det er veldig ubehagelig....
 
ja, men dette er verre enn voksesmerter da. ganske mye verre også. og jeg har bekkenløsning og går derfor ganske lite, så kan ikke forstå at det skal komme av at de er slitne eller overbelastet ellerno. men jeg skal prøve støttestrømper jeg, og så har jeg kjøpt meg melk her, så nå skal det ned på styrten![:)]
 
Er helt vanlig med sterke kramper i leggene - særlig om natten - når en er gravid.
Det som hjalp meg var å ta magnesiumtilskudd (event. Kalsium-magnesium) og når krampen tar deg så strekker du tærne mot deg - vondt der og da, men det løser opp krampen.
 
men er nok ikke kramper for det var sammenhengende i tolv timer, ikke som kramper. men prøvde det der, og å massere og styre. men det er vekk idag da. merkelige greier. men det er liksom levelig da, man stryker ikke med av litt vondt i beina. bare rart fenomen, og rart at ikke det er andre som har opplevd det. kanskje det ikke er svangerskapsrelatert i det hele tatt, men bare jeg som vokser litt! hehe. det hadde igrunn ikke gjort noe[:)]
 
Kanskje du har nerver som har kommet i klem? Høres jo litt rart ut iallfall... auu..Hmm.
 
ja, tanken streifa meg! får kanskje høre med lege om det. bare føler ikke at de har heeelt peil på sånne her ting de mannelegene.hehe. kanskje jordmor vet bedre?
 
ORIGINAL: lykkeligemeg

ja, tanken streifa meg! får kanskje høre med lege om det. bare føler ikke at de har heeelt peil på sånne her ting de mannelegene.hehe. kanskje jordmor vet bedre?

 
Mannelegene er kanskje raskere med å avfeie alt vi kjenner i graviditetn som "må regne med å ha litt vondt"  "Hysterisk kvinnfolk" osv [:-] Føler ikke at alle tar en på alvor nei.
 
nei, ELENDIGE! han er flink på andre ting da, men på dette så virker det som om han bare overhører alt mulig. men snill er han[:)]
 
æ e også plaga med det.. samboen e så snill å massere mæ når æ har vondt. [:)]
 
theani: kjennes det ut som kjempesterke voksesmerter hos deg også? sånn rar, litt pulserende smerte inni hele leggene?
 
kan ikkje gi svar på korfor det gjere vondt, men kan sei at det finnes støttestrømpebukser må bestilles for gravide. snakk med dei på apoteket.
 
Back
Topp