Vondt etter sykkeltur

Zeena

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Jeg elsker å sykle og sykler mye til vanlig, men nå er det et par uker siden sist. I dag tok vi en rolig tur og etter en liten stund kjente jeg ubehag nederst i magen (jeg sitter litt framover på sykkelen). Så jeg byttet sykkel med mannen på vei hjem slik at jeg fikk litt mindre press på magen. Resten av dagen har jeg hatt vondt når jeg reiser/setter meg.

Lurer litt på hva de smertene skyldes.. noen som har en idé? Slutter med sykkel fra nå i hvert fall... :(

Er en del på spinning og får ofte ubehag nederst i magen. Kjennes ut som kynnere... Men usikker på om det er det.

Hvor langt nede i magen da? Ikke helt nede i symfysen? For det kan være bekkenløsning, spesielt hvis ikke sykkelen er godt innstilt. Jeg må ha sykkelsetet ganske lavt når jeg er gravid, så jeg ikke vrikker noe på bekkenet når jeg sykler. Har styret litt høyt, så jeg sitter ganske oppreist.

Jeg får masse kynnere når jeg gjør en uvant aktivitet, men det kjennes vel litt annerledes ut. Jeg har alltid bare ignorert kynnerene, og så gir de seg når jeg blir mer vant med aktiviteten.

Prøv deg litt fram da, ikke bare slutt med sykling hvis du liker det.

Hvor langt nede i magen da? Ikke helt nede i symfysen?
Det gjør vondt på samme sted som er ubehagelig når man bøyer seg. Hvis du skjønner? På sykkelen er det akkurat som om magen kommer i klem. Jeg kan ikke stille styret på sykkelen min dessverre.. får se om jeg kan kjøpe en ekstra del å sette på. Skulle gjerne vært litt mer oppreist. Tror kanskje det kan hjelpe.

Back
Topp