Vondt etter lapraskopi

Starbucks

Forumet er livet
Nå er det én uke siden jeg utførte lap. og jeg kjenner jeg har skikkelig menssmerter. Kan være el som kommer, men i tillegg har jeg vondt når jeg tisser. Kjennes ikke ut som uvi, for jeg tisser normale mengder til normale "tider", men når blæra nærmer seg tom så gjør det liksom vondt... Noen som har opplevd dette? Har sluttet med smertestillende, så kanskje det bsre var for tidlig å slutte siden ting fortsatt gror? Aaah...liker ikke når sånne ting skjer inni kroppen. Og spess nedi der jeg helst ikke vil at noe skal ødelegges...

Jeg er akkurat ferdig med min andre syklus etter lap. Har hatt mye kraftigere mens- og eggløsningssmerter enn tidligere i alle fall. Ømmere pupper, mye tidligere i syklusen o.s.v. Jeg hadde vondt i mellomgulvet i over to uker etterpå. D.v.s. at jeg kjente det da jeg lo, bøyde meg o.s.v.

Takk:) Da kan jeg ta det litt mer med ro. Nå har ikke jeg vondt i mellomgulvet da. Har vondt i livmorområdet liksom. Sånn det kjennes ut etter et uttak...Vanskelig å forklare, men det er sånn stikking. Også er det litt vondt bak navlen om jeg løfter ting.

Husker jeg hadde vondt, og var på en måte litt stivnet eller spent nedentil og i magen. Tok noen uker før jeg følte at alt var som før.

Husker jeg hadde vondt, og var på en måte litt stivnet eller spent nedentil og i magen. Tok noen uker før jeg følte at alt var som før.
Puh! Da lar jeg det bare gå sin gang, så får jeg heller bare følge litt nøye med om det blir verre:):)

Jeg opplevde også det du skriver.
Følg med på om det blir verre, og gir det seg ikke etter noen uker til, ville jeg tatt kontakt med lege/gyn =)

Takk:) Da kan jeg ta det litt mer med ro. Nå har ikke jeg vondt i mellomgulvet da. Har vondt i livmorområdet liksom. Sånn det kjennes ut etter et uttak...Vanskelig å forklare, men det er sånn stikking. Også er det litt vondt bak navlen om jeg løfter ting.

Herregud, vet ikke hvorfor jeg skrev mellomgulvet. Mente jo nederst i magen... Huff :p

Om det ikke gir seg innen kort tid eller du blir verre, bør du kontakte lege/gyn. Har hatt en rekke laparaskopier (uten større operasjon i tillegg, altså kun laparaskopien som er et lite inngrep sammenlignet med andre operasjoner) og da har ubehaget gitt seg etter en ukes tid. De gangene jeg har hatt større operasjoner i tillegg har selvsagt smerter vært tilstede i mye større grad og over lenger periode. Får du feber, er det tegn på infeksjon, så følg med og ta heller en ekstra time hos legen enn å gå rundt usikker. Det er klart man kan få sårhet/ømhet i området i etterkant av undersøkelsen, men så sant det ikke gir seg eller det tilkommer andre symptomer som f.eks. feber eller svie når du tisser bør du kontakte legen din.

Fortsatt god bedring! :)

Om det ikke gir seg innen kort tid eller du blir verre, bør du kontakte lege/gyn. Har hatt en rekke laparaskopier (uten større operasjon i tillegg, altså kun laparaskopien som er et lite inngrep sammenlignet med andre operasjoner) og da har ubehaget gitt seg etter en ukes tid. De gangene jeg har hatt større operasjoner i tillegg har selvsagt smerter vært tilstede i mye større grad og over lenger periode. Får du feber, er det tegn på infeksjon, så følg med og ta heller en ekstra time hos legen enn å gå rundt usikker. Det er klart man kan få sårhet/ømhet i området i etterkant av undersøkelsen, men så sant det ikke gir seg eller det tilkommer andre symptomer som f.eks. feber eller svie når du tisser bør du kontakte legen din.

Fortsatt god bedring! :)
Takk:) Jeg skal passe godt på. Foreløpig ingen feber, men bare litt vondt i magen når jeg tisser. Som om blæra er litt strekt...? Hehe :)

Takk:) Jeg skal passe godt på. Foreløpig ingen feber, men bare litt vondt i magen når jeg tisser. Som om blæra er litt strekt...? Hehe :)
Da tipper jeg det gir seg etter hvert, at det "bare" er siste rest av ubehag etter laparaskopien. Det er jo i grunnen ikke rart man får smerter/ubehag etter et slikt inngrep, både fordi mye luft sprøytes inn og fordi man tross alt har hatt operasjonsinstrumenter inn i livmor gjennom magen. Fortsatt riktig god bedring! :)

Da tipper jeg det gir seg etter hvert, at det "bare" er siste rest av ubehag etter laparaskopien. Det er jo i grunnen ikke rart man får smerter/ubehag etter et slikt inngrep, både fordi mye luft sprøytes inn og fordi man tross alt har hatt operasjonsinstrumenter inn i livmor gjennom magen. Fortsatt riktig god bedring! :)
Takk:D

Jeg var sengeliggene med smerter og måtte ha sterke smertestillende i 1 måned etter lap.
Så gruer med til min neste lap, for det blir ett større inngrep enn forrige gang.

Fikk plutselig skikkelige smerter i livmor/eggstokkene. Kjennes ut som ekstreme menssmerter og jeg ble operert forrige fredag.

Jeg synes du skal ringe sykehuset du hadde inngrepet på og få snakke med en gyn. Du fikk med deg et brev med kontaktinformasjon da du ble utskrevet. Det skal ALLE få. Sjekk der hvem du skal kontakte ved spørsmål og komplikasjoner. God bedring!

Back
Topp