Vonde sting etter fødsel

Gutt2012/spire 2015

Elsker forumet
Junibarna 2015
Jeg sprakk endel innover under fødselen og måtte sy endel. Det var såpass at de ville ikke fortelle meg hvor mange sting... Men er hvertfall glad jeg ikke sprakk bakover! Men uansett, det er nå 8 dager siden fødsel og de er mildt sagt fremdeles **** vonde og klør noe innmari! (vet at d betyr at de gror, men omg!) Jeg har sittet litt i grønnsåpevann, men noen som vet hvor lenge man skal sitte? Det kan ikke ødelegge noe innover? Noen som har erfaring med hvor lenge sting gjør vondt?
 
Jeg sprakk på samme måte da jeg fødte datteren min. Det som gjorde ekstremt vondt var at to av stingene hadde strammet seg, det gjorde så vondt at jeg knapt klarte å løfte jenta mi :S
Endte med at jeg dro til barselavdelinga og der fjernet en jordmor de stramme stingene og ga meg zylocaingel som bedøver litt. I tillegg sa hun at ibux hjelper bedre på sting-smerte enn paracet gjør.

Så for meg ble det bedøvende gel og ibux i noen dager og så ble det bedre :)

Og det skal ikke ødelegge noe nei. Jeg klarte å prøve sex etter 8 uker og det var fortsatt et helvete, så smerten forsvinner ikke helt før etter en god stund, men blir bedre og bedre når stingene forsvinner. Denne gangen har jeg sluppet unna med et sting og mindre smerte, men kjenner da enda bedre hvor inni hel**** det KLØR! :P

Håper dette hjelper noe!
 
Ja jeg har erfaring. Jeg sydde i tre kvarter da jeg fikk jegnta mi for 5 år siden. Det var sommer og det var en veldig varm sommer. Det resulterte i at jeg fikk infeksjon i stingene. Noe som gav en følelse av smerte og tyngdefornemmelse. Jeg satt i grønnsåpebad, i 20 minutter tror jeg to ganger daglig eller noe. 
 


Miriamsmams skrev:
Ja jeg har erfaring. Jeg sydde i tre kvarter da jeg fikk jegnta mi for 5 år siden. Det var sommer og det var en veldig varm sommer. Det resulterte i at jeg fikk infeksjon i stingene. Noe som gav en følelse av smerte og tyngdefornemmelse. Jeg satt i grønnsåpebad, i 20 minutter tror jeg to ganger daglig eller noe. 

Gosj! You superwoman! ..jeg vil altså bare ha sagt ifra at jeg ikke har noe ønske om tre kvarter med søm.. Dette gjelder igrunnen uansett hvor god jordmor eller andre måtte være på korssting eller andre aktuelle sømtyper.. Har heller ingen ønsker om et lite julebilde eller lignende "inni der", om noen skulle foreslå det.. ;O)  *Bøyer meg i støvet for Miriamsmams!!!!*

 
Her så ble litt sying på innsiden, også sprakk jeg i mellomkjøttet. Er de som gjør mest vondt. Klarer ikke hoste engang uten at jeg kjenner det sprenger nedi der. Så her er det om å gjøre å sitte på skinka, og ikke på ræva.

Nå er det en uke siden fødsel, og det er heldigvis bedre. Men gleder meg til jeg tør å tørke meg etter å ha vært på do! Herregud.. Jeg må dusje hver gang jeg har gjort nr2, for jeg tør nesten ikke tørke. Hehe. Disgusting, men det får heller gå :P
 


Trultum skrev:


Miriamsmams skrev:
Ja jeg har erfaring. Jeg sydde i tre kvarter da jeg fikk jegnta mi for 5 år siden. Det var sommer og det var en veldig varm sommer. Det resulterte i at jeg fikk infeksjon i stingene. Noe som gav en følelse av smerte og tyngdefornemmelse. Jeg satt i grønnsåpebad, i 20 minutter tror jeg to ganger daglig eller noe. 

Gosj! You superwoman! ..jeg vil altså bare ha sagt ifra at jeg ikke har noe ønske om tre kvarter med søm.. Dette gjelder igrunnen uansett hvor god jordmor eller andre måtte være på korssting eller andre aktuelle sømtyper.. Har heller ingen ønsker om et lite julebilde eller lignende "inni der", om noen skulle foreslå det.. ;O)  *Bøyer meg i støvet for Miriamsmams!!!!*


Takk for det, skal sies at det ble revning og klipping, sting over alt. Tok tid å bli helbreda etter det. Håper jeg slipper klippet denne gangen. Men jeg belager meg på samme runde jeg.. for det er det jeg gjorde sist
 
Back
Topp