Vonde ribbein

LilleSpetakkel

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
It's gonna be May 2019
Jeg sliter sånn med veldig vonde ribbein nå, er det flere som gjør det? Føles ut som de nederste på høyre side står i spenn og kan knekke når som helst, mister også følelse i huden og blir helt nummen :/ Er liksom en brennende smerte.. Har knekt 5 ribbein før (blant annet der jeg har vondt nå) så vet hvordan det kjennes ut, og er redd de skal knekke igjen! Skal snakke med legen min om det på onsdag, men bare lurer på om flere har det sånn.. :)

Nei, ingen erfaring med det, kjenner ingenting i ribbena. Håper du får svar :) kan jo være at du er mer følsom rundt ribbena pga tidligere brudd.

Jeg har som deg veldig vondt i ribbeina på høyre side. Nøyaktig samme punkt hver dag. Kanskje det som plager meg mest om dagen:/

Jeg har hatt fryktelig vondt i ribbeina i mange uker nå. Det er uutholdelig til tider. Kan nesten ikke sitte vanlig på en stol, må skifte stilling hele tiden. Og om natta er det vanskelig å finne riktig liggestilling.
Jeg er ganske smal om midja, så det kommer trolig av at babyen presser opp i ribbeina. Ikke noe særlig å gjøre med det...
Det eneste som hjelper er som nevnt å skifte sitte- og liggestilling ofte, strekke ut og bevege mye på meg så ikke babyen ligger på samme sted hele tiden. Hjelper også litt å massere og presse under ribbeina, men det er skikkelig ømt...

Godt vi er flere, selv om jeg ikke unner noen andr vondt! :) blir sittende mye rett opp og ned siden jeg er student, og det hjelper ikke akkurat på noe særlig! Eneste som føles godt for ribbeina nå er å ligge rett ut på ryggen egentlig :P Er også ganske smal og lita, så har sikkert noe med det å gjøre her og..

Jada, har d helt likens.. Har også mista følelsen.. Klarer ikke å sitte så veldig lenge og klarer ikke å ligge på venstre sida.. Kjempe vondt inni mellom..

Huff :( Snakket med legen min om det idag og er jo ikke annet å gjøre enn å prøve å variere sitte/liggestillinger ofte..

Huff :( Snakket med legen min om det idag og er jo ikke annet å gjøre enn å prøve å variere sitte/liggestillinger ofte..
Samme beskjed her.. Klarer ikke å jobbe heller for den kan bli veldig vond og når den gjør d så e d nesten bare å ligge resten av dagen.. Og da blir natta og grusom for man klarer nesten å ligge bare på ryggen.. Og d blir tungt for når man sover så merker man ikke at man plutselig ligger på feil side og da gjør d vondt å komme sæ til ryggen igjen.. Men e man hjemme så e d enklere å variere..

Samme beskjed her.. Klarer ikke å jobbe heller for den kan bli veldig vond og når den gjør d så e d nesten bare å ligge resten av dagen.. Og da blir natta og grusom for man klarer nesten å ligge bare på ryggen.. Og d blir tungt for når man sover så merker man ikke at man plutselig ligger på feil side og da gjør d vondt å komme sæ til ryggen igjen.. Men e man hjemme så e d enklere å variere..
Jeg har heldigvis svangerskapspermisjon fra jobben, men er fulltidsstudent så sitter mye rett opp og ned med skolearbeid i løpet av en dag! Er i gjennomsnitt 8 ttimer med skolearbeid hver dag! Usj, vet veldig godt hva du mener med å ligge på feil side også vri seg til ryggen igjen! I natt var det heelt grusomt, fikk masse kynnere og gjorde egentlig vondt overalt bare av å snu meg :P Skal ikke være lett!

Jeg har heldigvis svangerskapspermisjon fra jobben, men er fulltidsstudent så sitter mye rett opp og ned med skolearbeid i løpet av en dag! Er i gjennomsnitt 8 ttimer med skolearbeid hver dag! Usj, vet veldig godt hva du mener med å ligge på feil side også vri seg til ryggen igjen! I natt var det heelt grusomt, fikk masse kynnere og gjorde egentlig vondt overalt bare av å snu meg :p Skal ikke være lett!
Ja vi har gjort d frivillig.. ;) D e nedtelling til termin.. :) Heldigvis e d enkelte dager den ikke e så vond, sålenge man ikke sitter for mye om gangen.. Æ har i tillegg bekkenløsning. Så kan ikke stå, gå eller sitte for mye..

Jeg har hatt fryktelig vondt i ribbeina i mange uker nå. Det er uutholdelig til tider. Kan nesten ikke sitte vanlig på en stol, må skifte stilling hele tiden. Og om natta er det vanskelig å finne riktig liggestilling.
Jeg er ganske smal om midja, så det kommer trolig av at babyen presser opp i ribbeina. Ikke noe særlig å gjøre med det...
Det eneste som hjelper er som nevnt å skifte sitte- og liggestilling ofte, strekke ut og bevege mye på meg så ikke babyen ligger på samme sted hele tiden. Hjelper også litt å massere og presse under ribbeina, men det er skikkelig ømt...

signerer denne!
her skal mini helst legge enten rompa eller en fot under å presse skikkelig - hjelper å dytte han bort :p

Back
Topp