Vonde promper...

x1xKordame

Betatt av forumet
Tulla mi har til stadighet mange vonde promper....da hjelper vi henne med å skyve beina mot magen for å få dem ut...og da kommer det gjerne en helt haug med promper...uff,synes så synd på henne...hun våkner også om natta av prompene og gråter masse til vi får hjelpt henne...Da vi kuttet ut å bruke alle mulige typer flasker til henne ( i et forsøk på å bli kvitt problemet )og kun gikk over til avent sine flasker så har det hjulpet MASSE!!!Hun svelger nemlig så mye luft med de andre flaskene...

I natt hadde hun likevel noen vonde promper...menmen alle promper vi kanskje en eller annen gang[;)]....men det kan jo være at noen av dere har litt mer peiling på dette enn meg, så derfor spørr jeg dere: kan det også være ting hun spiser?Noen tips?Er det noen andre som også har det slik?

[:D]Ja,her måtte vi også ut å kjøpe flere avent-flasker etter at vi merket at det hjalp og bruke dem...nå har vi 6-7 store og 2 små avent-flakser...men det er jo litt kjedelig at vi ikke kan bruke tutekopp da...for da svelger hun for mye luft, også med avent- tutekoppen![&:]...

Ja,får vel spørre på hs neste gang vi skal dit..nå har de tatt sommerferie...så det er ihvertfall 3 uker til vi kan få råd derfra...Her har hun aldri smakt det middagsglasset som snuppa di reagerte på så da er det ikke det....noen andre som har noen tips til hva hun kan reagere på?

Husker du forresten ingrediensene i det middagsglasset...kunne jo kanskje være at de reagerer på den samme matvaren?

Ja, kan jo prøve å holde henne unna løk også...[;)]Andre matvarer man kan få luft i magen av?

Egg, løk, kumelk, brød/gjærbakst, brus[:)], mais, rotfrukter. Masse egentlig. Må nok teste det litt etter litt og se hva du finner ut av. Men løk er det vanligste. Egg og melk skal de jo ikke ha før de er rundt året. Men de to er også noen av de tøffeste på magen...

Ja, ekstra lett. Men jeg har fått beskjed om å i alle fall vente til 10 mnd. Så 17. september er det kumelk på barn og slanekkur på mor...

Takk for svar!Da får jeg rett og slett bare forsøke å teste det litt etter litt og se hva hun reagerer på..

Thea Reagrer på melk og egg, det ga også utslag i magen(hovedsaklig i huden da). Gasset HELE tiden, sånn stinkbomber...Det du spiser(om du ammer) har jo også noe å si...

Back
Topp