Vonde legger

FruFranzen

Elsker forumet
Septemberlykke 2015
Januarlykke 2020
Februarbarna 2023
Flere enn meg som sliter med vondt i leggene når man går? Kjennes ut som om jeg er skikkelig støl eller noe sånt i leggmuskelen. Sliter en del med vann i kroppen nå, så det kan kanskje skyldes det? Har fått meg støttestrømper, men synes ikke det hjelper så veldig. Synes også det er litt merkelig at det jo tross alt bare kommer når jeg er i bevegelse, skal ikke det liksom hjelpe på blodomløpet?

Håper virkelig det gir seg igjen, jeg savner å gå laaaange turer med bikkja, det er jo det eneste som får meg opp av sofaen om dagen :P

Jeg har slik vondt i leggene etter at jeg har sliti med krampe/strekk på natten. Da er det veldig ømt og ubehagelig å gå.. Går over raskt, men den første tiden er litt ille :P

Jeg har slik vondt i leggene etter at jeg har sliti med krampe/strekk på natten. Da er det veldig ømt og ubehagelig å gå.. Går over raskt, men den første tiden er litt ille :p
Her går det ikke over før jeg har sittet en stund, så hvis jeg først får vondt er jeg litt ubrukelig en times tid :P Det kan godt ha en sammenheng med krampe og sånt ja, det er i alle fall helt klart noe muskulært. Sinnsykt irriterende i alle fall!

Har kjent på akkurat det samme! Dersom jeg går litt for mye, låser det seg både i bekken og legger. Frustrerende! Føler meg som en gammel dame! Og det er forsatt en stund igjen :p

Har kjent på akkurat det samme! Dersom jeg går litt for mye, låser det seg både i bekken og legger. Frustrerende! Føler meg som en gammel dame! Og det er forsatt en stund igjen :p

Hehe..jeg kaller meg bare "Olga, 80 år" om dagen... *vaggvagg* Sliter heldigvis ikke med vann eller legger. Men bekkenet er teit..selv om jeg ikke kan skylde på bekkenløsning heller, det er bare vondt å gå.

Hehe..jeg kaller meg bare "Olga, 80 år" om dagen... *vaggvagg* Sliter heldigvis ikke med vann eller legger. Men bekkenet er teit..selv om jeg ikke kan skylde på bekkenløsning heller, det er bare vondt å gå.
Haha, "Olga, 80 år", passende beskrivelse her og! :p jaja, det venter heldigvis en bra premie som lønn for strevet! :)

Det var det jeg sa til mannen min i går også, stakkars deg som er gift med en gammel dame. Huff :P

Men jeg prøver å være glad for at det i det minste er midlertidig. Har fått fornyet respekt for alle som lever med kroniske muskel- og leddplager, det må være skikkelig kjipt.

Jeg begynte å få krampe i høyre leggen om natta for noen uker siden og da kjente jeg også at jeg var støl/stiv i musklene dagene etterpå!! Har sjelden krampe nå, men merker at det strammer fort når jeg snur meg om natta og da blir jeg støl i benet:)

I dag har jeg så vondt i leggene. Alt fra ankler til knæra verker... Lenge siden jeg har hatt det... Samboeren masete litt. Det hjalp der og da, men ble fort like ille igjen.. Tror jeg begynner å få mer væske i kroppen.. Det synes ikke noe særlig, men får mer merker i huden nå enn før når det er noe som strammer eller jeg for eksempel sitter på knærne.. Vekta viste 2 kg mer mellom 21.juli og 30.juli også.. Håper da ikke på å få elefant bein resten av tiden nå...

Huff, ikke noe moro! Selv sliter jeg med rastløse ben om kveldene, og jeg holder på å bli gal! Kjennes helt jævlig ut, rett og slett. Ikke virker det som om det er noen bænkers kur mot det, heller, kun kjerringråd og "noen syns at det og det funker". Håper det forsvinner med fødselen, ellers kommer jeg til å være verdens dårligste mamma :(

Her må bikkja klare seg med småturer rundt i nabolaget, for ryggen min er skutt. Han får nå bare én lengre tur om dagen - han pleide å få to lange og en del lek/tissetur i hagen og i nabolaget! Han er så tålmodig og snill, og maser ikke om mer enn han får <3 men jeg gleder meg til jeg kan trille baby og gi vovsen det jeg syns han fortjener av aktivitet. Timesvis! :D han har fått ny sele, og han tar seg så godt ut i knall oransje og turkis atte :P

Huff, ikke noe moro! Selv sliter jeg med rastløse ben om kveldene, og jeg holder på å bli gal! Kjennes helt jævlig ut, rett og slett. Ikke virker det som om det er noen bænkers kur mot det, heller, kun kjerringråd og "noen syns at det og det funker". Håper det forsvinner med fødselen, ellers kommer jeg til å være verdens dårligste mamma :(

Her må bikkja klare seg med småturer rundt i nabolaget, for ryggen min er skutt. Han får nå bare én lengre tur om dagen - han pleide å få to lange og en del lek/tissetur i hagen og i nabolaget! Han er så tålmodig og snill, og maser ikke om mer enn han får <3 men jeg gleder meg til jeg kan trille baby og gi vovsen det jeg syns han fortjener av aktivitet. Timesvis! :D han har fått ny sele, og han tar seg så godt ut i knall oransje og turkis atte :p
Huff, så kjedelig :( Men jeg tenker at nedtrappingen på aktivitet for hundene egentlig er litt bra (så lenge de ikke går på veggen!) - kan jo fort bli noen litt roligere uker etter fødsel uansett, så greit å ha dem nede på et minimum av forventninger kanskje? Så det ikke blir for stor overgang når bebis tar over mye tid og oppmerksomhet ;)

Leggene mine er heldigvis bedre om kvelden nå, så bikkja får en times tur hver dag - selv om vi går en god del kortere enn vanlig der jeg stabber meg avgårde i gammel-dame-fart :P Men han virker som han tar det greit, heldigvis! Har funnet ut at leggsmertene her antakelig skyldes en form for overbelastning, det er ikke samme smerter som etter krampe. Tror leggmusklene syntes nesten 20 kg ekstra er litt mye å drasse på, rett og slett :P

I dag har jeg så vondt i leggene. Alt fra ankler til knæra verker... Lenge siden jeg har hatt det... Samboeren masete litt. Det hjalp der og da, men ble fort like ille igjen.. Tror jeg begynner å få mer væske i kroppen.. Det synes ikke noe særlig, men får mer merker i huden nå enn før når det er noe som strammer eller jeg for eksempel sitter på knærne.. Vekta viste 2 kg mer mellom 21.juli og 30.juli også.. Håper da ikke på å få elefant bein resten av tiden nå...
Kjedelig :( Jeg har massevis av vann i kroppen og har nå bare et par sandaler som passer (veldig glad det er sommer! :P). Det er særlig en del på kveldstid. Litt massasje er jo deilig, det fortjener vi!

Huff, så kjedelig :( Men jeg tenker at nedtrappingen på aktivitet for hundene egentlig er litt bra (så lenge de ikke går på veggen!) - kan jo fort bli noen litt roligere uker etter fødsel uansett, så greit å ha dem nede på et minimum av forventninger kanskje? Så det ikke blir for stor overgang når bebis tar over mye tid og oppmerksomhet ;)

Leggene mine er heldigvis bedre om kvelden nå, så bikkja får en times tur hver dag - selv om vi går en god del kortere enn vanlig der jeg stabber meg avgårde i gammel-dame-fart :p Men han virker som han tar det greit, heldigvis! Har funnet ut at leggsmertene her antakelig skyldes en form for overbelastning, det er ikke samme smerter som etter krampe. Tror leggmusklene syntes nesten 20 kg ekstra er litt mye å drasse på, rett og slett :p

Fullt mulig leggene dine går i streik! :D og du har et godt poeng der, med at hundene kanskje har godt av å få jekka ned forventningene sine litt :rolleyes: så lenge de får det de trenger, så er det jo i utgangspunktet ikke et problem!

Kjedelig :( Jeg har massevis av vann i kroppen og har nå bare et par sandaler som passer (veldig glad det er sommer! :P). Det er særlig en del på kveldstid. Litt massasje er jo deilig, det fortjener vi!
Uff.... høres ikke behadelig ut.. Fortsatt passer de skoa jeg bruker til vanlig, men kjenner det begynber å bli trangt.. Trodde jeg slapp unna, siden det bare er 46 dager igjen... Men men...

Kjenner jeg får melkesyre i leggene hver gang jeg skal hjem opp trappene (4. Etasje) uten heis (!!) :P Da hovner føttene opp litt - jeg er glad det er "sommer" og at jeg kan gå med åpne sko/ sandaler. Hadde ikke hatt sjans med joggesko osv :P haha..

Back
Topp