Vonde ledd.

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Jeg fikk veldig vonde fingerledd i slutten av graviditeten. Har aldri hatt det før. Trodde det var pga vannet i hendene.
Dessverre har jeg det fortsatt. Har ikke vann i hendene lenger. Lille er 4,5 uker.

Noen som har det slik?
Lurer på hva det kan være? Er det noe hormonelt? Merker det særlig når jeg våkner etter å ha sovet...
 
Neimen, har ikke du fått plager nå?! Aldri hørt om dessverre, håper det går over *klem*
 
Jeg fikk veldig vonde fingerledd i slutten av graviditeten. Har aldri hatt det før. Trodde det var pga vannet i hendene.
Dessverre har jeg det fortsatt. Har ikke vann i hendene lenger. Lille er 4,5 uker.

Noen som har det slik?
Lurer på hva det kan være? Er det noe hormonelt? Merker det særlig når jeg våkner etter å ha sovet...

Jeg hadde det litt på samme vis, i slutten av graviditeten "låste" langfinger leddet seg når jeg knøt knyttneven sammen. Akuratt som at fingeren hang igjen i noen sekunder. Jeg har fortsatt tendenser til det samme, men nå er det mer en vondt murring. Det kommer kun om morningen hos meg også. Aner ikke hva grunnen er, tenkte å ta det opp med fastlegen på 6 ukers kontroll til uken.
 
Er nok carpal tunnel syndrom ja... Vil sannsynligvis gi seg snart! Det kommer av trykk på nervene i håndleddet, jeg fikk det i ca uke 20 men gav seg ca 2 uker etter fødsel :)
 
Jeg hadde bekkenløsning på slutten av svangerskapet og det gav seg en uke etter fødsel, men nå er hofta skikkelig vond igjen, verker ordentlig og spess på kvelden etter å bært rundt på lillegutten som nå er 4 uker, klarer nesten ikke gå før sengetid.
Er det vanlig å få slike plager tilbake igjen ?
 
Er nok carpal tunnel syndrom ja... Vil sannsynligvis gi seg snart! Det kommer av trykk på nervene i håndleddet, jeg fikk det i ca uke 20 men gav seg ca 2 uker etter fødsel :)

Å tusen takk for svar, visste ikke at det varte så lenge etter fødsel!

Godt å høre at det ga seg! Da håper jeg det gir seg her og.
 
Å tusen takk for svar, visste ikke at det varte så lenge etter fødsel!

Godt å høre at det ga seg! Da håper jeg det gir seg her og.
Hos noen varer det veldig lenge..
Min svigerinne valgte å operere for det - og de fant ingen annen logisk årsak enn graviditeten..
Gir seg nok snart skal du se:). Har fortsatt noe væske i leddene her og det er 8 uker etter fødsel (får ikke av gifteringen igjen :p
 
Jeg hadde bekkenløsning på slutten av svangerskapet og det gav seg en uke etter fødsel, men nå er hofta skikkelig vond igjen, verker ordentlig og spess på kvelden etter å bært rundt på lillegutten som nå er 4 uker, klarer nesten ikke gå før sengetid.
Er det vanlig å få slike plager tilbake igjen ?
Har bekkenløsning enda jeg. Fysio sier det er hormonelt og kommer av amminga. Det er ganske vanlig faktisk og kan gi seg når som helst! men er man skikkelig plaga (sånn som meg - typisk) så gir deg seg som regel ikke før man slutter å amme :p i graviditeten gjorde hormonene sånn at leddbåndene i bekkenet skulle løsne og gjøre fødselen mulig, etter fødsel kommer melkeproduksjonen og hormonene blir værende i kroppen og dermed kan fortsatt leddbåndene i bekkene være litt på utur
 
Jeg hadde vonde ledd i fingrene frem til ca 5 uker etter fødsel. Leddene er fortsatt større enn før.. Har også fått større føtter
 
8 uker nå og til tider ganske vondt på natten og morgenen særlig, men ikke på dagen.
Har skjønt at det kanskje ikke går bort, så da får jeg vel bare leve med det.
Sjekker alltid at jeg ikke er for svak i fingrene på natten når jeg løfter gullet høyt.
 
Har lite av det samma. Efter lite google så läste jag att det är hormonellt och att det inte går över förrän man slutar amma . Om det nu är det .
 
Har lite av det samma. Efter lite google så läste jag att det är hormonellt och att det inte går över förrän man slutar amma . Om det nu är det .

Takk for info :happy:. Håper sånn det er hormonelt ja. Da går det jo bort etter hvert. Det hadde vært superkjekt. Jeg kan jo innstille meg på det, så blir hverdagen straks litt bedre :happy:
 
Back
Topp