vonde kynnere i ryggen?!

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Hæ?
Trodde de skulle være i magen, jeg Men nå bare strammer magen noe sinnsykt, samtidig som det gjør vondt i ryggen. Takvis.

Mye vondere enn det jeg trodde var kynner.
Ikke sånn at jeg må puste meg gjennom det, altså :)
Men kjenner det er bedre å legge meg ned når det står på. Holdt på av og på i en halvtime nå.
 
Jeg har også vondere/mer ubehagelige kynnere nå enn sist gang. Kjenner noen i ryggen jeg og. Har snakket med jordmor, og kynnere i seg selv er jo ikke farlig. Men skulle være obs hvis det tok seg opp, ikke slapp taket eller ble ubehagelig vonde. Men nå har jeg hatt bløfninger i tilllegg da, så jeg må passe litt ekstra på. Du får følge magefølelsen på om du må ringe føden eller ikke tror jeg. Sikkert ikke noe farlige kynnere du har. De sier jo at flergangsgravide kjenner kynnere mye mer.
 
De er der enda. Har tatt meg en lang dusj, uten at det hjalp noe særlig. Magen strammer ikke så voldsomt nå, men takene i ryggen er der enda. Føler meg fin-fin ellers, så det er sikkert ikke noe skummelt :)
 
Her stivner magen og det strammer i ryggen sånn at jeg må stå bøyd til det går over.. Føles som om jeg er 80 år hver gang jeg gjør en brå bevegelse eller reiser meg :p 
 
Kan det være bekkenet som plager deg i ryggen kanskje? Jeg kjenner ofte ubehag i korsryggen, men mye av det er muskelkramper tror jeg. Men når magen strammes er det sikkert en sammenheng med kynnere.
 
Bekkenplagene mine ligger i symfysen, visst. Men selvsagt kan det spre seg!
Det som er så rart- som får meg til å tenke kynnere, er at det er så regelmessig og kommer i tak. Det gjør ikke andre plager (bekkenplager).
Det kommer liksom sånn ....oooooOOOoooo.... og så pause på noen minutter, og så begynner det igjen med ....oooooOOOoooo..... Nå strammer ikke magen noe særlig på OOO-ene, det gjorde det i stad, og da var det på det vondeste i ryggen.

Herregud, så fort man glemmer alt fra første svangerskap! Kjenner ikke igjen noe av dette jeg :)
Det er nok som du sier, at man merker sånne ting bedre 2. gang.
 
Når jeg er sliten og har mye kynnere, kjenner jeg det etterhvert også i ryggen. Har vært på nippet til å ringe føden ett par ganger, men det har gitt seg etter en stund når jeg legger meg ned og får slappet ordentlig av. Men ryggsmertene henger litt igjen etter at kynnerne begynner å roe seg. Syns det er ekkelt jeg at kynnerne kommer såpass sterkt selv når jeg ligger og gjør absolutt ingenting. Minner meg om starten på riene da junior ble født, (og da han prøvde å bli født i uke 32). Men de har aldri vært regelmessige denne gangen, og det varierer litt hvor lenge hver kynner varer. Er du usikker, så ville jeg tatt en telefon. Jeg får jo sjekket livmorhalsen hver 2. uke, og hos meg har ikke disse kynnerne hatt noen effekt.
 
For meg har det hjulpet å ta magnesium- og kalsiumtilskudd. Det skal også hjelpe mot leggkramper. Når det gjelder ryggsmertene, så har jeg en sånn rispose-ting som jeg kan varme opp og legge på nederste del av ryggen. Fås kjøpt på apoteket og er gull verdt! Det var dagens tips ;)
 
Hahaha!
Risposer!! 
Det må jeg skaffe meg (eller sy selv).
De var gull da jeg hadde luft i systemet etter en operasjon. Hjalp mer enn smertestillende.

Men mitt første møte med risposer var under første fødsel. Jeg ble satt i gang. Etter lang tid gikk vannet, og riene kom kastende på. Helt vannvittig vondt fra første stund.
Da kom de med risposer. De ble slengt etter jordmora på veg ut gitt.. Null effekt :(

Tipper de kan funke bra til dette, om det kommer tilbake.


Det gikk over i løpet av natten. Våknet et par ganger med voldsom stram mage, men ikke vondt. Ikke kjent noe i dag. Så jeg tar det rolig. 

Tusen takk for alle gode svarene folkens!
 
Back
Topp