Vonde håndledd og finger dovner bort

Guesswho

Elsker forumet
Himmelbarn
Aprilbarna`15
Hei. Har merket i det siste at jeg får vondt i håndleddene og at fingrene mine liksom dovner litt bort. Noen som har det på samme måten? Hva kan det være? Ser ikke hoven ut, så tenker at det kanskje ikke er vann... :)

Carpal tunell syndrom.. bare google

Legene på jobben min har fortalt om tilfeller med karpaltunnelsyndrom i graviditet. Går ofte over etter man har født. Google det :-)

Er nok som de andre seie, karpaltunnelsyndrom. Har samme greia :( værst om natta, så ille at eg må sove med skinner for å stive av håndledda ellers sprer det seg opp gjennom heile armane :( eg var heller ikkje så hoven når d begynte, men begynner å få litt "pølsefingrer" no ;)

Carpal Tunnel!

Sover med skinner om nettene. Skal til ortoped i morgen.

Dra til lege :) så slipper du kanskje at det blir værre :-)

Sier det igjen: de som sliter med dette- dra til lege. Jeg skal kanskje operere første hånda nå til uka. Siden jeg har hatt dette i 1 mnd og det enda er 1,5 mnd igjen til termin. Ortopeden vet ikke hvor lenge nervene tåler belastningen/trykket, og man kan få varig nerveskade.

Jeg har operert for det jeg... Ca to år siden kanskje.. Aldri vært bedre i hånda :-D Plagene forsvant med en gang :-)

Leonardo: så godt å høre at du er bra!! Hvor sterkt plaget var du? Her her det kun prikking i fingertuppene igjen- må jeg operere da?

Hvordan var tiden etter? Var du plaget i begge, og tok en og en hånd? Her er det snakk om å ta høyre til uken. Håper jeg blir i stand til å håndtere babyen?

:-)

Altså, først var jeg veldig doven, så ble det smerter, men nå er jeg nesten bra!

Ligger med skinner om natta, tar det mest mulig med ro. Sykmeldt fra jobben min (sekretær). Men er redd jeg må operere likevel, siden nervene fortsatt ligger litt i klem... Veldig spent på hva ortopeden sier tirsdag!

Back
Topp