Vonde dytt

Anili

Forelsket i forumet
Frøkna i magen er tidvis ganske aktiv, mesteparten er koselige spark og romsteringer:) MEN i det siste har det dukket opp noe litt merkelig: Ofte når jeg bøyer meg fremover eller til siden får jeg et skikkelig hardt og vondt dytt øverst på høyre side! Det er så jeg skvetter skikkelig, og roper til noen ganger også:p Synes det er ganske ekkelt, for det er nesten som at hun kommer i klem og "stanger" tilbake. Tror det er hodet som ligger der oppe til høyre, gjorde iallfall det på sist sjekk.

Noen som opplever slikt? Bør jeg unngå å bøye meg langt frem i tilfelle bebisen blir "klemt"?

Jeg har kjent noe lignende i det siste :) veldig ubehagelig!

Jeg har og kjent det :P da fikk jeg meg et kraftig spark i ribbeina. Skikkelig ekkelt!
Er nok fordi det er litt trangere om plassen og de har begynt å reagere på berøring nå? Jeg vet ikke? :p

Sniker fra juli ;) jeg har det også slik.. Kjennes nesten ut som om noe er i klem mellom ribbena. Nesten som om det blir så trangt at babyen skal "poppe" på utsiden av ribbena ;) sånn det føles til deg også?

På høyre side til meg også. Ble bedre når baby la seg med hodet ned.

Sniker fra juli ;) jeg har det også slik.. Kjennes nesten ut som om noe er i klem mellom ribbena. Nesten som om det blir så trangt at babyen skal "poppe" på utsiden av ribbena ;) sånn det føles til deg også?

På høyre side til meg også. Ble bedre når baby la seg med hodet ned.
Ja akkurat sånn! Må nesten se ned på magen for å sjekke om noe kom ut:D Gleder meg til hun (forhåpentligvis) snur seg med hodet ned, men da blir det vel masse sparking i ribbeina istedenfor:p

Ja akkurat sånn! Må nesten se ned på magen for å sjekke om noe kom ut:D Gleder meg til hun (forhåpentligvis) snur seg med hodet ned, men da blir det vel masse sparking i ribbeina istedenfor:p
Haha! Ja, det stemmer ;) ribbena får kjørt seg. Så kommer det hikking som du kjenner i underlivet..

Når snur babyen seg egentlig? Begynte å tenke på det her om dagen. Det er første gang jeg er gravid.
Har merket at det presser veldig mot skrittet noen ganger, og må opp 3-4 ganger om natta for å tisse...

Når snur babyen seg egentlig? Begynte å tenke på det her om dagen. Det er første gang jeg er gravid.
Har merket at det presser veldig mot skrittet noen ganger, og må opp 3-4 ganger om natta for å tisse...

Hvis det jeg har hørt er riktig er det vanlig at de legger seg rett vei mellom uke 30-34 :)

Høres ut som sånn jeg har det når båndene strekker seg.. Får ett stikk i magen ved forskjellige stillinger. Ofte på samme sted.

De kan snu seg helt opp til uke 36-
37, hvis ikke må man inn på kontroll for å sjekke leie + måle for å se om man kan føde eventuelt seteleie :-)

Back
Topp