Vonde bein ??

spiren2

Forumet er livet
Septemberlykke 2015
Flere som sliter med vonde bein?
Værker skikkelig i beina mine, har mange kramper iløpet av natten også i leggene, vann har jeg også begynt å få litt av .. Flere enn meg ? Gode tips og råd? Dette går utover nattesøvnen :(

Eneste jeg kommer på er magnesium? Hvis du våkner av krampene hjelper det å legge tyngde på foten.. Jeg pleier omtrent å gå opp i brostilling i senga for å få minst mulig vondt :p

Vondt i føttene jeg også - det hjelper meg å ha føttene i en balje med vann og salt, mens jeg ser på tv eller no! Beina gjør mindre vondt og jeg orker å stå/gå mye mer dagen etter.. :) Også har jeg på støttestrømpene et par timer før jeg skal sove! Har ikke hatt krampe på lenge! Det er sikkert veldig forskjell på oss.. Men det er det beste tipset jeg har å gi :P

Jeg har ikke vært plaget med kramper (bank i bordet) men den siste tiden har jeg vondt under føttene, akkurat sånn som det føles når man går eller står for lenge på hardt underlag med feil sko. Samboeren masserer føttene mine nesten hver eneste kveld og det gjør underverker både mtp vann og vondter :)

Last edited:
Jeg har ikke vært plaget med krangler (bank i bordet) men den siste tiden har jeg vondt under føttene, akkurat sånn som det føles når man går eller står for lenge på hardt underlag med feil sko. Samboeren masserer føttene mine nesten hver eneste kveld og det gjør underverker både mtp vann og vondter :)

Fotmassasje så og si hver kveld her også og merker stor forskjell fra de dagene jeg ikke får det, både mtp vann, kramper i leggene og sårhet under bena. Blir jo i tillegg skikkelig avslappet og har null problem med å sovne også. Satser på han har kommet så godt inn i rutinen at det fortsetter etter fødselen ;)

D som funke best her e massasje med olje, og d må til hver kveld...helt ødelagt dagen etter om d en kveld æ ikke har fått d... også kun ankelsokka andre sokka funke ikke...

Jeg får ikke kramper, men får vondt nedover i beina når jeg har lagt I samme stilling en stund, men her er det nok I sammenheng med veldig kraftig bekkenløsning.. gleder meg til det blir bedre!

Fotmassasje så og si hver kveld her også og merker stor forskjell fra de dagene jeg ikke får det, både mtp vann, kramper i leggene og sårhet under bena. Blir jo i tillegg skikkelig avslappet og har null problem med å sovne også. Satser på han har kommet så godt inn i rutinen at det fortsetter etter fødselen ;)

Samboer var med på kontroll hos jordmor før ferien og da snakket vi om det å ha vann i kroppen og da spesielt i føttene. På det tidspunktet var jeg ikke særlig plaget med vann hverken her eller der og når vi sitter der spør samboer "jeg masserer føttene hennes nesten hver eneste kveld, hjelper det mot vann i dem?". Jordmor mente det og han fikk klar beskjed om at det måtte han bare fortsette med ;) Klager ikke jeg :P

Er plaget med kramper i leggene om kveldene/natta jeg å, så har kjøpt meg magnesium i dag, så håper det skal hjelpe :) Ellers har jeg begynt å ligge med beina oppå pute når jeg ligger på sofaen ;)

Back
Topp