Vond smak i munnen

Mammalicious

Glad i forumet
Mailykke 2018
ja, det sliter jeg med. Hadde det under forrige graviditet også, men jeg husker ikke om det ga seg etterhvert eller om det varte helt til fødsel.

Jeg har så grusomt vond smak i munnen hele tiden. Omtrent som når man våkner opp etter en skikkelig fyllekule uten å ha pusset tenner.

Tannpuss hjelper ikke, bare noen få minutter så kommer det tilbake. Mannen min sier det ikke lukter av munnen min, så det er muligens smaksløkene som er på tur, jeg vet ikke.

Det blir verre av melkeprodukter, tror jeg at jeg har funnet ut. Og sukker.

Noen andre som sliter med dette? Tips?
 
Jeg også har det sånn, men ikke heletiden. Kommer og går. Men vet ikke hvordan jeg får det vekk[emoji87] men alle smaker er rare for meg i det siste og ingenting smaker som det pleier.
 
Jeg sliter med en litt skarp smak, nesten litt metallsmak:wtf:

Har samme metallsmaken her :(
Og det er det som har fortalt meg at jeg må ta test :p
Det er bare tyggi/drops som hjelper her, men da kun mens dem er i munnen.
Om dere finner noe som virker så hyl ut :)
Blir gal av, og ha det sånn.
Varte laaaaangt ut i svangerskapet sist og gjør vell det nå for 3. gang også...
Synes det er rart, for jeg opplevde ikke metallsmak ved de 3 første svangerskapene mine :)
 
Har det akkurat sånn jeg også. Føler at jeg har skikkelig dårlig ånde hele tiden... tre sekunder etter tannpuss liksom :/

Har visstnok ikke det, men føler det bare sånn.. Innmari kjedelig :)
 
Me too... blir kvalm av smaken :( ond sirkel :p

Jeg blir også kvalm av smaken, og kvier meg for å spise siden det alltid blir verre etter mat.

Skal til legen i morgen, må høre med henne om det kan skyldes noen mangler eller annet. Vil så gjerne bli kvitt dette..
 
Hadde dette sist gang selv, de har gode pastiller mot dette som fungerer på apoteket :) Ellers fungerer også Lovehearts på dette området. Selv er jeg bare sensitiv på lukter og smaker denne gangen...
 
Back
Topp