Vond rygg

MammatilKevin

Forelsket i forumet
Har ekstremt vondt i ryggen nå, dvs eg klarer ikke å sitte inntil noe å det blir bare verre å verre, skikkelig ømt å vondt!
Går til kiropraktor men har ikke time før neste mandag for det såg ut som om ting ble bedre, var der på mandag å fikk da beskjed om å gå tur etter eg hadde vært hos han, noe eg gjorde som resulterte i et fall på isen. Var helt skamslått dagen etterpå, å det blir bare verre. Noen som har noe tips til ka eg kan gjøre nå her hjemme? er så vondt, brukte lang tid på å sovne natt til idag nettopp pga vondt i ryggen...

Vurderer og å bare ta å nettbestille time til han på mandag, eller å ringe ned på mandag for å få snakket med han, bør iallefall ha en time!
Går sånn på humøret og det å gå rundt å ha vondt i ryggen[:(]

Føler med deg. Jeg slet med ryggvondt da jeg var gravid. Vondt å sitte, vondt å ligge, det eneste som funka i korte perioder var å stå oppreist eller gå, men det kunne jeg ikke heller gjøre for mye, for jeg hadde vondt i bekkenet i tillegg. [X(] Få deg en time på mandag du, så du slipper å gå for lenge med dette.

ORIGINAL: Lykkeliky

Føler med deg. Jeg slet med ryggvondt da jeg var gravid. Vondt å sitte, vondt å ligge, det eneste som funka i korte perioder var å stå oppreist eller gå, men det kunne jeg ikke heller gjøre for mye, for jeg hadde vondt i bekkenet i tillegg. [X(] Få deg en time på mandag du, så du slipper å gå for lenge med dette.

Klarer ikke å rette meg opp skikkelig, gå er og et ork[&o]
Sliter og med bekkenet etter eg fikk gutten for 2,5 år siden......

Hjelper det med varme feks?
Legge en varmepakning på? Ta et varmt bad? Varm dusj?

Eller hvis du er varm og øm så kan det hjelpe å ise det ned litt, og ta ibux og paracet..

Er det en strekt muskel feks som er begynt å bli irritert/betent, så hjelper ibux godt på..

Og kan bytte på å ise det ned og varme det opp med noen timers mellomrom (ise og varme annen hver gang) Evt bare en av delene om det ene hjelper mer enn det andre..

God bedring[;)]

Få time på mandag, ja.

Det fins ikke evt kiropraktorvakt der du bor, så du kan få time i morgen?

Kjenner altfor godt til ryggplager. Hos meg lindrer det ofte med en varm dusj eller varmepakninger/varmeflaske. Før jeg skal sove tar jeg smertestillende og en varm dusj, da sovner jeg iallfall litt lettere.

Vanskelig å gi råd når man ikke vet hva som er galt. Generelt så er det jo anbefalt å holde seg i litt bevegelse, men er ikke alltid det er det riktige rådet.

God bedring.

ORIGINAL: Kidada

Hjelper det med varme feks?
Legge en varmepakning på? Ta et varmt bad? Varm dusj?

Eller hvis du er varm og øm så kan det hjelpe å ise det ned litt, og ta ibux og paracet..

Er det en strekt muskel feks som er begynt å bli irritert/betent, så hjelper ibux godt på..

Og kan bytte på å ise det ned og varme det opp med noen timers mellomrom (ise og varme annen hver gang) Evt bare en av delene om det ene hjelper mer enn det andre..

God bedring[;)]

Kan prøve å bytte på å varme å kjøle ned, problemet er at det er vondt å ha noe inntill ryggen [:(] Så klarer ikke å ha noe inntil.. Må se om eg har ibux i hus....

ORIGINAL: merete_80

Få time på mandag, ja.

Det fins ikke evt kiropraktorvakt der du bor, så du kan få time i morgen?

Kjenner altfor godt til ryggplager. Hos meg lindrer det ofte med en varm dusj eller varmepakninger/varmeflaske. Før jeg skal sove tar jeg smertestillende og en varm dusj, da sovner jeg iallfall litt lettere.

Vanskelig å gi råd når man ikke vet hva som er galt. Generelt så er det jo anbefalt å holde seg i litt bevegelse, men er ikke alltid det er det riktige rådet.

God bedring.

Tror det er kiropraktorvakt, men vil helst gå til min kiropraktor, har vært hos han i 2 år nå, så han kjenner til meg å hva som er galt...
Klarer ikke å dusje, strålene på gjør vondt...[:(]

Kanskje ta en telefon til legevakta? Mulig en tur innom der så du får tak i smertestillende - og evt betennelsesdempende hvis det trengs.

Har slitt med mye ryggplager - både brudd, låsninger og betennelser, men har aldri vært borti at jeg ikke orker dusj/varme el. Så dette høres jo grusomt ut. Håper du blir fort bedre.

Kanskje ta en telefon til legevakta? Mulig en tur innom der så du får tak i smertestillende - og evt betennelsesdempende hvis det trengs.

Har slitt med mye ryggplager - både brudd, låsninger og betennelser, men har aldri vært borti at jeg ikke orker dusj/varme el. Så dette høres jo grusomt ut. Håper du blir fort bedre.

Begynner å ha mistanke om at det er en betennelse i det og for kjennes ikke ut som "normalt" vondt.....

ORIGINAL: MammatilKevin

Begynner å ha mistanke om at det er en betennelse i det og for kjennes ikke ut som "normalt" vondt.....

Huff, høres virkelig ikke godt ut..

Ville virkelig fått i meg ibux.. gjerne 400 eller 600 mg.. Evt Voltarol som er reseptfritt (samme som voltaren, bare svakere)

Og prøv å kjøle ned, det hjelper om det er betennelse.. og får du først pint deg igjennom det å få noe inntil, så hjelper det på når det blir kjølt ned, så da er det forhåpentligvis bare vondt de første minuttene. Bør kjøle ca 20 min om ganga.[;)]

Blei bedre igjen til mandag så droppet å ringe kiropraktor.. smart, ble mye værre på ettermiddag/kvelden å nå har eg ikke annledning til å gå før helgen, guttungen er syk..
Er så vond nå[:(]

Føler meg deg ja...har selv hatt ryggplager siden jeg var 15 år.Har 2 skiveglidninger+1 skiveprolaps...og bekkenplager etter min første graviditet.Jeg er vant til disse smertene nå, så det hemmer meg ikke på noen måte..MEN..jeg har perioder hvor alt bare låser seg og jeg klarer knapt å verken stå eller ligge.

Da har jeg tatt en pinex forte for å få sove om natta+ at jeg har hatt varmeflaske bak i korsryggen, varmebelte (sånn med kuler inni til å varme opp i microen) i nakken og smurt inn nakke og korsrygg med ISGELE! Helt nydelig! :) Virkelig å anbefale! God bedring til deg[:)][:)]

PS...dette kan jeg jo selvfølgelig ikke gjøre nå som jeg er gravid.

ORIGINAL: Piril

Føler meg deg ja...har selv hatt ryggplager siden jeg var 15 år.Har 2 skiveglidninger+1 skiveprolaps...og bekkenplager etter min første graviditet.Jeg er vant til disse smertene nå, så det hemmer meg ikke på noen måte..MEN..jeg har perioder hvor alt bare låser seg og jeg klarer knapt å verken stå eller ligge.

Da har jeg tatt en pinex forte for å få sove om natta+ at jeg har hatt varmeflaske bak i korsryggen, varmebelte (sånn med kuler inni til å varme opp i microen) i nakken og smurt inn nakke og korsrygg med ISGELE! Helt nydelig! :) Virkelig å anbefale! God bedring til deg[:)][:)]

PS...dette kan jeg jo selvfølgelig ikke gjøre nå som jeg er gravid.

Er vant med ryggplagene eg og, vært dårlig i ryggen siden eg var ca 11..... Men er disse toppene som kommer, då er eg skikkelig dårlig....  Nå er alt vondt, å har en syk gutt så kan ikke få gjort noe med det nå:(

Takkf or tips, har låge med varmeflaske i natt....

Back
Topp