Vond rygg når jeg ligger

Elefant31

Flørter med forumet
Hei. Har de siste dagene kjent på vondt i midtre del av ryggen. Plagene kommer kun når jeg ligger på sofaen eller i senga, og merker ikke noe når jeg står/sitter. Har nok ikke vært flink nok med å trene opp rygg/kjerne før eller under graviditeten.

Er det noen som har vært borte i det samme?

Har også kjent smerter i korsrygg når jeg går/blir sliten men det har gått seg til med litt tøyeøvelser, tape, og fysiobehandling.

Skal til fysio igjen om 1,5 uker så tenkte å høre mer om de nye plagene da, men kanskje noen her har noen erfaringer/tips.

Jeg sliter med det samme. Har store problemer med å sove om natta pga vondt opp igjennom ryggen.. bekkenet er ikke noe problem egentlig, annet at jeg kan få litt vondt etter mye løfting eller stillesitting. Men hovedproblemet er ryggen generelt når jeg skal sove :rolleyes:
Har enda ikke vært hos noe fysio/kiropraktor eller noe, men skal absolutt vurdere det.

Siste mnd har jeg hatt en del vondt i korsrygg og bekken, etter ligging på rygg, mer gåing enn vanlig, og etter å sitte stille lenge. Syns ikke øvelser hjalp så mye, men etter jeg fikk meg ergonomisk pute til korsryggen hjalp det. Mannen masserer meg også ofte, og jeg har brukt gravidpute helt siden starten. Fortalte jordmor om dette sist time, men hun avfeide det egentlig siden det var blitt bedre. Syns jo eegentlig ikke det er ok bare fordi det nå ikke er uutholdelig smerte på kvelden lenger da :rolleyes: Har byttet jordmor nå uansett, så på neste time skal jeg spørre om hun syns jeg bør gå til noe fysio / kiropraktor.
Målte meg faktisk i går, og hoftene mine er utvidet med flere cm (ribbeina mine også), så er jo ikke rart det har vært vondt :wtf:

Jeg sliter med det samme. Har store problemer med å sove om natta pga vondt opp igjennom ryggen.. bekkenet er ikke noe problem egentlig, annet at jeg kan få litt vondt etter mye løfting eller stillesitting. Men hovedproblemet er ryggen generelt når jeg skal sove :rolleyes:
Har enda ikke vært hos noe fysio/kiropraktor eller noe, men skal absolutt vurdere det.
kjedelig å høre, men «godt» å høre jeg ikke er alene om dette.
Jeg prøvde faktisk en annen seng her hjemme i natt med hardere madrass (har veldig myk til vanlig), og det var hakket bedre! Vet ikke om det har noe for seg eller tilfeldig.

Siste mnd har jeg hatt en del vondt i korsrygg og bekken, etter ligging på rygg, mer gåing enn vanlig, og etter å sitte stille lenge. Syns ikke øvelser hjalp så mye, men etter jeg fikk meg ergonomisk pute til korsryggen hjalp det. Mannen masserer meg også ofte, og jeg har brukt gravidpute helt siden starten. Fortalte jordmor om dette sist time, men hun avfeide det egentlig siden det var blitt bedre. Syns jo eegentlig ikke det er ok bare fordi det nå ikke er uutholdelig smerte på kvelden lenger da :rolleyes: Har byttet jordmor nå uansett, så på neste time skal jeg spørre om hun syns jeg bør gå til noe fysio / kiropraktor.
Målte meg faktisk i går, og hoftene mine er utvidet med flere cm (ribbeina mine også), så er jo ikke rart det har vært vondt :wtf:
Så fascinerende å følge med på hoftemålene! Ikke rart ting påvirkes nei med så mye som skjer i kroppen nå. Men burde ikke avfeies allikevel, så bra du byttet hvis du ikke blir tatt på alvor!

Forebyggende tips som ergopute er jo gull

Prøv å legge en pute både under magen, men også i korsryggen. Det endra tyngdepunktet er tungt for kroppen.

kjedelig å høre, men «godt» å høre jeg ikke er alene om dette.
Jeg prøvde faktisk en annen seng her hjemme i natt med hardere madrass (har veldig myk til vanlig), og det var hakket bedre! Vet ikke om det har noe for seg eller tilfeldig.
Så bra at det hjalp med ei anna seng kanskje! Myk seng klarer ikke jeg, så vi har heldigvis ei ganske hard ei :) jeg ligger til og med med ei bbhugme pute, + 3 andre puter for å støtte opp her og der.. ikke hver natt som er like ille heldigvis! Har du prøvd bbhugme? Vet mange syntes at den hjelper veldig

Har prøvd bbhugme de siste nettene ja. Tror det hjelper litt på korsryggen hvertfall, men usikker på resten. Får prøve å støtte opp litt flere steder som dere anbefale for å se om det kan hjelpe!
Jeg snur mer gjerne en del i løpet av natten så blir mye greier med alle disse putene bare

Back
Topp