Vond lukt i vaskemaskinen

S@ra

Elsker forumet
Jeg har fått en skikkelig vond lukt i vaskemaskinen min,
ny i aug ifjor.. Og denne lukta fester seg på de nyvaska klærne.
*irriterende* Ihvertfall på lillemann sine..

Er det noe jeg kan putte inn i maskinen for å få det til å forsvinne?
Eller er det et garantisak? Kan ikke skjønne hva jeg har gjort får å
få den lukta heller[&:]

Vi har også rar lukt i vaskemaskina til tider, og den forsvinner om man er flink til å ha vaskemaskinsdøra åpen. [:)]

Har du sjekket om d ligger noe i filteret? Jeg fant en sokk der en gang å d gjorde at d kom dårlig lukt...

Evt ta en tomvask, med litt klor i maskina, paa 60 grader. Det tar hvertfall knekken paa diverse bakterier og lukter (men sjekk gjerne filteret foerst som noen andre nevnte)

ORIGINAL: badekar

Vi har også rar lukt i vaskemaskina til tider, og den forsvinner om man er flink til å ha vaskemaskinsdøra åpen. [:)]

Ja det gjør den her også, men kommer tilbake etter vasken.. Jeg mener bare at det ikke skal være
nødvendig å sette døra på vidt gap når maskinen kosta det den gjorde[8D] 

Sjekk filteret, vask uten noe i (helst med klorin ) og la døra stå åpen på den når den ikke er i bruk[8D]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: S@ra

ORIGINAL: badekar

Ja det gjør den her også, men kommer tilbake etter vasken.. Jeg mener bare at det ikke skal være
nødvendig å sette døra på vidt gap når maskinen kosta det den gjorde[8D] 

Øhh.. Det samler seg jo like mye fukt og bakterier i en dyr maskin som en billig når døra er lukket. Maksinen er jo helt tett da..

ØØØH jeg må jo sette døra på vidt gap for å redusere lukta, men det hjelper bare litt! Og det skal ikke være nødvendig.

kokvask med 1 dl eddik i vaskemiddelkammeret - og så gjør det med jevne mellomrom (du kan også vaske med eddik i skyllemiddelet med de klærne som lukter, så blir du kvitt lukta i dem også)

Back
Topp