Vond lukt i vaskemaskina

Superchips

Glad i forumet
Vaskemaskina mi lukter ikke godt, og jeg skal vaske babyklær! Hva var det man kunne bruke da? Eddik? Sitron? Eller....? Hvor mye og hvordan i så tilfelle? Vær så snill, hjelp et håpløst husmor-tilfelle:P

Jeg fyller oppvaskmaskinpulver i den skuffa der vaskepulveret skal være, så setter jeg på max temp. og det lengste programmet, etterpå er den god som ny

Funker det med sånne tabletter også eller? Har ikke pulver...:)

Superchips skrev:

Kan sikkert bare legge den inni maskinen, eventuelt knuse den inni en brødpose, og deretter ha det oppi pulverskuffa

Kattekvinnen skrev:

Superchips skrev:

Kan sikkert bare legge den inni maskinen, eventuelt knuse den inni en brødpose, og deretter ha det oppi pulverskuffa

Det er sikkert mye man kan bruke for å rense den, man får jo kjøpt vaskemaskinrens også, gjør man ikke? Samme type som også finnes til oppvaskmaskiner, liksom.
Men oppvaskpulver hørtes lurt ut da.

Eddik kan du ha i som skyllemiddel på rensevasken, men det kan du også ha i som skyllemiddel på klesvasken din.  Bare ha litt, så lukter det ikke eddik av klærne, det bare blir rent og friskt.

Det beste tipset jeg har mot lukt i maskinen er likevel ikke rensing. Når du har renset den nå, la døra stå oppe når den ikke er i bruk, så den får lufttørke.

Ta saften fra en halv sitron og en tbl vaskepulver, vask på 90 grader (tom maskin) så blir den så god som ny! Kjøkkenhåndklær og kluter som lukter ekkelt blir så gode som nye om du legger dem i sitronvann en time før du vasker dem. Sitron funker på det meste!

toneany skrev:
 Det er sikkert mye man kan bruke for å rense den, man får jo kjøpt vaskemaskinrens også, gjør man ikke? Samme type som også finnes til oppvaskmaskiner, liksom.
Men oppvaskpulver hørtes lurt ut da.

Eddik kan du ha i som skyllemiddel på rensevasken, men det kan du også ha i som skyllemiddel på klesvasken din.  Bare ha litt, så lukter det ikke eddik av klærne, det bare blir rent og friskt.

Det beste tipset jeg har mot lukt i maskinen er likevel ikke rensing. Når du har renset den nå, la døra stå oppe når den ikke er i bruk, så den får lufttørke.

Det gjør jeg også, og etter jeg begynte med det så har det aldri vært vond lukt i maskina mere. 

Back
Topp