Vond lukt i underlivet

tonje_b

Blir kjent med forumet
Hei

Lurer på om noen har hatt denne plagen, vond lukt i underlivet, er så ille at jeg ikke vil ha sex lengre, rett å slett pinlig.
Noen som har hatt lignende?evt what to do?

Jeg var veldig plaget, er til dels det enda. Jeg fikk påvist bakteriell vaginose hos legen, det er en ubalanse i bakteriefloraen nedentil som skaper vond lukt. Etter endt antibiotikakur syns jeg det kom tilbake, så jeg ble testet på nytt, og fikk høre at det var ikke like ille som sist, så jeg ble anbefalt reseptfrie vaginaltabletter som heter vivaq eller noe sånt. De hjelper mens jeg bruker dem, men etterpå syns jeg det går raskt tilbake til normalen. Lukter liksom suremment, litt fiskeaktig, og det er såpass at jeg kan kjenne det gjennom klærne på kvelden selv om jeg vasket med meg vann og skiftet truse samme morgen.
Ekkelt, og jeg kan ikke helt se at jeg syns det er kult å måtte bruke de tablettene konstant, de er litt dyre også, men hva skal jeg ellers gjøre liksom. [8|]

Ta en tur til legen?? Eller prøv sånne ph-balanserende stikkpiller til underlivet...Lactal tror jeg de heter uten å være for sikker.....

ORIGINAL: toneany

Jeg var veldig plaget, er til dels det enda. Jeg fikk påvist bakteriell vaginose hos legen, det er en ubalanse i bakteriefloraen nedentil som skaper vond lukt. Etter endt antibiotikakur syns jeg det kom tilbake, så jeg ble testet på nytt, og fikk høre at det var ikke like ille som sist, så jeg ble anbefalt reseptfrie vaginaltabletter som heter vivaq eller noe sånt. De hjelper mens jeg bruker dem, men etterpå syns jeg det går raskt tilbake til normalen. Lukter liksom suremment, litt fiskeaktig, og det er såpass at jeg kan kjenne det gjennom klærne på kvelden selv om jeg vasket med meg vann og skiftet truse samme morgen.
Ekkelt, og jeg kan ikke helt se at jeg syns det er kult å måtte bruke de tablettene konstant, de er litt dyre også, men hva skal jeg ellers gjøre liksom. [8|]

Slik var det med meg også... Og tok en klamydiatest, og det viste seg at jeg hadde det..

ORIGINAL: MsMoHo

Slik var det med meg også... Og tok en klamydiatest, og det viste seg at jeg hadde det..

Det har jeg hatt tidligere, men det er maaange år siden. [8|]
Kan jo ta det opp neste gang jeg er hos legen liksom, og få dem til å sjekke enda en gang for alt det kan være, men jeg tror ikke jeg har det altså.

hadde det da jeg var gravid... siste 3 mnd ca. helt forjævlig råtten fisk-lukt!
gikk over av seg selv når ungen var ute.

Gikk du på den antibiotikakuren mens du var gravid?
Har legetime på tirsdag, så får be legen sjekke det da. Er jo utrolig ubehagelig

ORIGINAL: tonje_b

Har legetime på tirsdag, så får be legen sjekke det da. Er jo utrolig ubehagelig

Jeg er faktisk ganske sikker på at jeg gjorde det, ja.

ORIGINAL: tonje_b

Jeg er faktisk ganske sikker på at jeg gjorde det, ja.

okai :) takk for svar

Jeg slet med bakteriell vaginose for endel år siden..ble ikke kvitt det, før en gynekolog fortalte meg at partneren min også måtte gå på antibiotikakur. Ikke bare kvinner som kan ha det, og menn har ingen symptomer visstnok. Så etter en ukes kur for oss begge ( mener å huske at det var en uke:), var det borte...og ikke hatt det siden:)

ORIGINAL: Catny

Jeg slet med bakteriell vaginose for endel år siden..ble ikke kvitt det, før en gynekolog fortalte meg at partneren min også måtte gå på antibiotikakur. Ikke bare kvinner som kan ha det, og menn har ingen symptomer visstnok. Så etter en ukes kur for oss begge ( mener å huske at det var en uke:), var det borte...og ikke hatt det siden:)

Åh? Så rart at ikke legen min nevnte det da...
Får ta det opp neste gang. Kult når jeg nå har fått mannlig fastlege da. [8|]

ORIGINAL: Catny

Åh? Så rart at ikke legen min nevnte det da...
Får ta det opp neste gang. Kult når jeg nå har fått mannlig fastlege da. [8|]

Jeg brukte en gynekolog som ikke sa noe om dette til meg den gangen. Tok kur og det bare kom tilbake. Var tilfeldigvis hos en annen lege som sa at det ikke var rart det kom tilbake da partneren også trengte behandling. Litt rart ja...at ikke alle leger vet slikt. Snodig.... Det ble i hvertfall borte hos meg etter at vi begge tok kuren..også måtte vi avstå fra sengekosen under behandlingen:)

Back
Topp