Vond lukt fra ørene - 3åring

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Igår og idag har jeg stusset over vond lukt da jeg var i nærheten av frøkna. Dusjet henne fra topp til tå idag bare for sikkerhets skyld, men oppdaget for litt siden at det kommer fra ørene :shy:

Tenker at jeg tar en tlf til legen imorgen, men lurte på om dere har opplevd noe slikt? Hva var det evnt? :)

Hvordan var den vonde lukten?

Har vært borti det ved ørebetendelse og mye ørevoks

Hvordan var den vonde lukten?

Har vært borti det ved ørebetendelse og mye ørevoks
Veldig vanskelig å forklare lukten, den er litt spesiell:shy:
Det lukter ikke råttent, men tja...litt søtlig gammel lukt kanskje :yuck: rar lukt hvertfall, så vil tro at det nok er ørevoks som er problemet. Men tar en tlf til legen imorgen :)

Veldig vanskelig å forklare lukten, den er litt spesiell:shy:
Det lukter ikke råttent, men tja...litt søtlig gammel lukt kanskje :yuck: rar lukt hvertfall, så vil tro at det nok er ørevoks som er problemet. Men tar en tlf til legen imorgen :)
Som regel lukter verk mer råttent, mens voks mer søtlig, men verk kan også lukte søtlig.
Vil tippe det er voks, og begynt å lukte litt på grunn av varmen i dag, og at det eneste hun trenger er litt vaxol (eller hva det nå enn heter)
Uansett, hadde nok også tatt en tur til legen siden dersom det er verk er det veldig fint å begynne å behandle det før det begynner å gjøre vondt

Som regel lukter verk mer råttent, mens voks mer søtlig, men verk kan også lukte søtlig.
Vil tippe det er voks, og begynt å lukte litt på grunn av varmen i dag, og at det eneste hun trenger er litt vaxol (eller hva det nå enn heter)
Uansett, hadde nok også tatt en tur til legen siden dersom det er verk er det veldig fint å begynne å behandle det før det begynner å gjøre vondt
Ja, tar kontakt imorgen :) det begynte litt igår, men var varmt da også her :shy:

Kan det tenkes at hun har utforsket litt å puttet noe inni? Rette alderen. Kan selvfølgelig være voks, men har aldri vært borti at det luker så intens. Ville ha ringt legevakten for å få det sjekka i dag. :-)

Kan det tenkes at hun har utforsket litt å puttet noe inni? Rette alderen. Kan selvfølgelig være voks, men har aldri vært borti at det luker så intens. Ville ha ringt legevakten for å få det sjekka i dag. :)
Hun har ikke pleid å putte ting i verken ører eller nese :shy: (hun har heller ikke holdt på med noe små deler, hvis det var noe slikt du tenkte på. Mye bading osv idag)
Har egentlig ikke mulighet til å reise avsted, samboer går på jobb nå og minsten må snart legge seg :meh:

Hun har ikke pleid å putte ting i verken ører eller nese :shy: (hun har heller ikke holdt på med noe små deler, hvis det var noe slikt du tenkte på. Mye bading osv idag)
Har egentlig ikke mulighet til å reise avsted, samboer går på jobb nå og minsten må snart legge seg :meh:

Det går sikkert fint å vente til i morgen, mi pleide heller ikke å gjøre sånt.. men plutselig satt hun der med ett fremmedlegme i nesa.. jeg selv enda på sykehuset med ei rørpærle i nesa.. men jeg var større skulle «skyte» den ut. Bare ikke pell med noe inni i tillfelle noe ligger der :-) lykke til hos legen i morgen, håper at det bare er voks :-)

Det går sikkert fint å vente til i morgen, mi pleide heller ikke å gjøre sånt.. men plutselig satt hun der med ett fremmedlegme i nesa.. jeg selv enda på sykehuset med ei rørpærle i nesa.. men jeg var større skulle «skyte» den ut. Bare ikke pell med noe inni i tillfelle noe ligger der :) lykke til hos legen i morgen, håper at det bare er voks :)
Nei, plukker ikke noenting, det våger jeg ikke :p bare prøvd å kikke litt, men lite unormalt å se :shy:

Hvis hun har normal allmentilstand og ingen feber ville jeg tatt en tur til legen i morgen da det kan være at hun har behov for å få skylt øra :) Er nok godt mulig det er varme og fuktighet som får frem lukta!

Hvis hun har normal allmentilstand og ingen feber ville jeg tatt en tur til legen i morgen da det kan være at hun har behov for å få skylt øra :) Er nok godt mulig det er varme og fuktighet som får frem lukta!
Allmenntilstand er bra, ingen feber :happy: men ikveld luktet det litt fra nesa også, og min venn google hadde noen historier om barn som hadde satt ting fast i nesa som hadde begynt å råtne.. Ikke bra å google, men skal få sjekket det opp imorgen :bag:

Allmenntilstand er bra, ingen feber :happy: men ikveld luktet det litt fra nesa også, og min venn google hadde noen historier om barn som hadde satt ting fast i nesa som hadde begynt å råtne.. Ikke bra å google, men skal få sjekket det opp imorgen :bag:
Oi, er nok lurt med en time hos legen i morgen. Lykke til, håper det er enkelt å fikse.

Satser på at hu ikke har gjort det, og at det er noe helt ufarlig:happy: Google kan ofte skape mer bekymringer enn nødvendig, det vet jeg alt om selv:nailbiting:

Doktor Google kan gjøre mer vondt enn godt noen ganger, hehe. Lykke til:)

Dr. Google er heldigvis ikke helt til å stole på! Lykke til hos legen i morgen :)

Sånn har begge mine hatt fra tid til annen. Aldri fått til legen med det. Kun hvis dem har vondt og det renner fra øret.
Er nok tett med voks. Har du prøvd ørelys-behandling. Der kan hjelpe. For all del ikke prøv olje i øret eller andre tips der du skal helle væske i øret.

Sjekk også bak øret, der kan det samme seg møkk som lukter.

Back
Topp