volvo v70 og babysete.

Ups

Blir kjent med forumet
Dere med volvo v70, hvilket babysete har dere? Vi er begge 1,80 m, og litt bekymret for benplassen i fremtiden, har dere ok plass i fremsetene? God/dårlig plass? Bra vinkel for baby? Lett å bære setet? Etc.....
 
Det vil nok nok bli litt trangt. Beste er nok å dra å prøve seter for å finne det som passer best i deres bil. Særlig mtp at dere trenger litt plass. Jeg valgte å gå for en anna bil, bare pga min v70 ble veldig trang med bilstol bak. Å jeg er 171 og far er 185.
 
Hadde maxi cosi. Vi hadde super plass. Men er 165 cm jeg og mannen 175 cm. Så ikke så fryktelig høye akkurat.
 
Jeg har v50, vet ikke hvordan den er i forhold? (Tror den er mindre), og jeg er 160 og det er trangt med f.eks besafe izi plus
 
Vi har bl.a. v50 og det gikk helt fint med babystol (maxicosi cabriofix), men når vi gikk over til den større stolen (cybex sirona) er det helt forferdelig å sitte fremme i passasjersetet. Jeg er 170 og sambo 189. Han kan sitte foran barnesete sånn maks 2 min før han får krampe :p svigers har v70 og det er bedre plass men mener det er ganske trangt der også. Svigermor sitter så vidt helt fint, men hun er 165.
 
Får nok øve på å sitte godt bøyd og oppi ruta, evt sitte bak på langturer. Verste er at bilen ble kjøpt rett før vi fant ut at vi brått skulle bli foreldre. Hadde nok tenkt mer på bakseteplass hadde vi visst det da;) Ja, ja, god plass til vogn i bagasjerommet i hvert fall:D
 
Vi er 176 og 184 og har v70. Av seter har vi (hatt) maxi cosi cabriofix, britax maxway, axkid minikid, besafe izi plus og 2 beltestoler. Besafen var den eneste som var et "problem" ift plassen. Da kunne mannen ikke sitte foran, og jeg satt med beina i dashbordet..
 
  • Liker
Reactions: Ups
Vi måtte bytte ut bilen! :/ hadde maxi cosi pebble som babysete, og det gikk greit, men sete nr to da gikk det desverre ikke mer.
 
Vi hadde maxi cosi cabriofix som babysete.
Som bilstol nr 2 har vi britax maxway i midten. Da er det god plass:)
Går til 25 kg så vi kan ha det lenge.
 
  • Liker
Reactions: Ups
Vi er 176 og 184 og har v70. Av seter har vi (hatt) maxi cosi cabriofix, britax maxway, axkid minikid, besafe izi plus og 2 beltestoler. Besafen var den eneste som var et "problem" ift plassen. Da kunne mannen ikke sitte foran, og jeg satt med beina i dashbordet..

Da er det kanskje håp da:)
 
Vi hadde maxi cosi cabriofix som babysete.
Som bilstol nr 2 har vi britax maxway i midten. Da er det god plass:)
Går til 25 kg så vi kan ha det lenge.

Godt å høre, blitt glad i volvoen min jeg. Hvor lenge kunne dere ha barnet i maxi cosien? Er absolutt ett sete vi vurderer, også før vi skjønte at v70 kunne bli trangt.
 
Godt å høre, blitt glad i volvoen min jeg. Hvor lenge kunne dere ha barnet i maxi cosien? Er absolutt ett sete vi vurderer, også før vi skjønte at v70 kunne bli trangt.
Ganske lenge, hvertfall til hun var 18 måneder. Men vår er liten av vekst da.
 
  • Liker
Reactions: Ups
Vi har Volvo v60 som er mindre. Har hatt Britax Multi Tech, Max Way og Two Way Elite bakovervendt til barna har vært over 4 år.
-Mannen er 193 og jeg er 173.
 
  • Liker
Reactions: Ups
Back
Topp