Volswagen Sharan vs. Volswagen Touran og Ford S-Max vs. Ford Galaxy 2016-2018 modell

Brunette87

Forelsket i forumet
Hvilken av de fire bilene er best? Tenker da spesielt på bagasjeromsplass, plass til barneseter og diverse? Har tidligere sett på Ford S-max og Galaxy, men syns Wv Sharan og Touran virker interessant.

Sharan og Galaxy er fullverdige 7-setere mens de andre er 5+2. Har du alle 7 setene i bruk er det veldig begrenset hva du har av bagasjeplass i alle.
Bruker du færre seter har du selvfølgelig mye bedre bagasjeplass.
Prøv dem og se utifra deres behov. Pris er jo også vesentlig.
Fra eldre modeller har jeg ihvertfall hørt at Touran er mindre eller føles mindre enn S-Max. Vet ikke hvordan nyere versjoner er.
Beste er å prøve de modellene er føler er aktuelle og også ulike modeller av dem og sammenligne ift komfortseter/ekstrautstyr...

Ja det er akkurat det. Blir nu mest sannsynlig å bruke 5 seter så man har bedre plass i bagasjerommet.

Se an hva dere trenger og hvilken bil som føles riktig for dere.
Har testet flere av de der. Opplevde forresten bedre komfort i en galaxy av noen års alder enn i nyeste... liker skyvedørene på sharan og at den har litt større bagasjerom med alle seter oppe enn galaxy.
Vet de jeg kjenner som byttet fra s Max til touran ikke var så fornøyde, men ellers kjenner jeg folk som er fornøyde med alle de andre bilene

Jeg digger smax, får inn 3 bakovervendte barnestoler uten problemer . Imponerende bil . De andre har jeg ikke testet

Har touran selv og ønsker meg sharan. Med 3 unger og feriepakket bil er toruanen liten til oss. Ikke så ekstrem bagasjeplass. Men vi har takboks så da går det. Og hadde ikke råd til dyrere bil når vi kjøpte. Touran er en god del billigere enn de andre bilene du har nevnt.

Vi har s-max. Veldig fornøyd, eneste er at jeg kunne tenkt meg litt større bagasjeplass når vi har oppe de to setene bak, men på ferie så har vi gjerne takboks.

Er god plass til 3 barneseter, og jeg synes den er god å kjøre:)

Vi har akkurat byttet fra touran til s-max, jeg er veldig godt fornøyd med byttet. Touran var helt ok, med akkurat nok plass til 3 bakovervendte seter, men det var et puslespill å få de inn. S-max er noen cm større, og det merkes godt. Den har isofix i alle 3 setene i midtraden, og god plass i forsetet foran bakovervendte seter. De to setene bakerste er trange, men vi bruker dem bare som reserveseter, så det fungerer helt greit.

Ingen av de, vi valgte Toyota prius+7 da vi skulle ha oss ny flerbruksbil og kunne ikke vært mer fornøyd [emoji846][emoji1362]

Vi kjøpte oss ny Galaxy i fjor med automat og alt av utstyr man kan putte inn i den. Veldig komfortabel bil å kjøre. Den er stor og romslig, men samtidig en personbil. Før det så hadde vi en Ford Grand Tourneo Connect fra 2015. Den føltes hakket større, men ikke like god komfort. Savner dog skyvedørene.

Back
Topp