Voksne som ikke har hatt vannkopper?

Synes det er merkelig selv ettersom jeg aldri i verden ville glemt det dersom sønnen min fikk det. Men min mor kan sies å leve i sin egen verden.
Hehe, godt det ikke bare er meg :-P

Hmmm, tror jeg skal få det sjekket. Mamma har skrevet ned i boken sin at hun er usikker på om jeg har hatt en mild variant eller ikke i det hele tatt....
Er det bare en blodprøve?

Det verste er mannfolk som får det i voksen alder, for de kan bli sterile av de. Men alle voksne som får det kan bli kjempedårlige.

Har fått beskjed at det er liten vits å vaksinere, den varer ikkje så lenge, og er veldig kostbar, og eg lurer på om det vart sagt at den ikkje er like effektiv på voksne, men er litt usikker på det:)

Kjenner to som fikk det i voksen alder. Begge endte opp på sykehus. Mannen fikk det ikke som liten, og har vaksinert seg mot det i voksen alder.

Hmmm, tror jeg skal få det sjekket. Mamma har skrevet ned i boken sin at hun er usikker på om jeg har hatt en mild variant eller ikke i det hele tatt....
Ja, blodprøve sendes til mikrobiologen, så finner de ut av om du har antistoffer. :) Gjorde det etter vaksinen også (mini er vaksinert).

Har ikke hatt det og håper derfor ikke ungene mine får det, hvertfall ikke mens de er veldig små og det er upraktisk å være veldig syk selv ;)

Ja, en blodprøve.

Jeg bestilte legetime for å ta blodprøve i dag. Viser det seg at jeg ikke har tatt, tar jeg nok vaksinen. Mamma hatt også skrevet ned i boken sin at jeg har hatt det, men det høres mer ut som noe annet det hun beskriver. Utslett eller den fjerde barnesykdom feks :p

Nei jeg hadde som liten, men har fått servert historier om svigerfar som fikk det da han var 28 :P
Han var visst så dårlig at han neste ikke klarte stå oppreist, og han måtte bruke votter for å ikke klø seg og sov ikke på over en uke som han selv sier :P huff huff.

Mamma vet heller ikke om jeg har hatt :p storebroren min hadde når jeg var baby, så vanskelig å si om jeg fikk det eller ikke :p ble aldri smitta som barn når andre hadde det, så satser på at jeg er ferdig med det!

Jeg hadde det sommeren for 3 år siden. Først guttungen, så jeg, så jenta mi. 9 uker i hel****. Kan sammenlignes med skikkelig langvarig infulensa med kløe.

Er litt overrasket over mammaene til dere son ikke troor dere har hatt det...!? :-P Her har mamma full ocersikt over alle sykdommene på alle fire ungene, når de hadde det osv osv..? :-P Haha
Jeg vet ikke om lillemor har hatt det, fordi det utbruddet hun hadde like gjerne kan ha vært hånd-fot-og munnsyke. Men jeg tror kanskje at det ikke var vannkopper. For å få det bekreftet må vi ta turen til legen, men jeg ser ikke at det haster.

Jeg vet ikke om lillemor har hatt det, fordi det utbruddet hun hadde like gjerne kan ha vært hånd-fot-og munnsyke. Men jeg tror kanskje at det ikke var vannkopper. For å få det bekreftet må vi ta turen til legen, men jeg ser ikke at det haster.
Nei den skjønner jeg :-) Men son du sier, kan man jo sjekke det hos legen. Hadde jeg vært usikker hadde jeg nok sjekket etterhvert, ift alvorlighetsgraden når de blir større. Men er jo ikke noen hast mens de ennå er barn. Tror jeg fikk da jeg var 6,5 år :-P

Back
Topp