Voksne som ikke har hatt vannkopper?

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Mamma er usikker, så jeg vet ikke om jeg har hatt vannkopper. Mest sannsynlig ikke siden hun ikke husker det ;) Har to barn på 7 og 2. Ingen av de har hatt vannkopper enda, men regner med det kommer i hus etterhvert.

Noen her som er vaksinerte eller evt har fått det som voksen?

Har hatt det som barn men vil bare tipse om at det går ann å ta en blodprøve hos legen for å sjekk om du har hatt det før.
Vi hadde tenkt til det da vi ikke viste om mannen hadde hatt det men etter å ha tvunget han til å undersøke det så nevner svigermor at han er vaksinert (tydeligvis normalt i Egypt).
Er vel ikke anbefalt å få vannkopper som voksen ihvertfall

Når vårt barn fikk det i en aldre av 3 år fikk samboer også vannkopper da han ikke hadde det som barn, han var full av prikker i ansiktet og vanlig influensa slapp. Tok 1 uke fra første prikk til han var fri for feber og energien var tilbake.

Å herregud?

Jeg har ikke fått det som barn. :( kan jeg få det om sønnen min får det?? Herlighet. Hvordan unngår jeg det?

En jeg kjenner har hatt det nylig i voksen alder, og hun unner ingen det hun opplevde. Var svært dårlig pluss at begge barna hadde det. O.o

Å herregud?

Jeg har ikke fått det som barn. :( kan jeg få det om sønnen min får det?? Herlighet. Hvordan unngår jeg det?

En jeg kjenner har hatt det nylig i voksen alder, og hun unner ingen det hun opplevde. Var svært dårlig pluss at begge barna hadde det. O.o

Ja da kan du bli smittet.
Den gangen vi søsken hadde det var broren min baby, jeg 2 år, søstra mi 5 år og alle hadde det samtidig + mamma og pappa. Var vist noen forferdelige uker sier de Haha :P

Min mamma sa jeg ikke hadde hatt vannkopper. Måtte teste meg når jeg gikk høygravid og eldste vår fikk vannkopper. Hvertfall viste prøvene at jeg hadde hatt vannkopper. Må ha vært mildt da mtp mamma ikke kan huske det ;)

Mamma er usikker, så jeg vet ikke om jeg har hatt vannkopper. Mest sannsynlig ikke siden hun ikke husker det ;) Har to barn på 7 og 2. Ingen av de har hatt vannkopper enda, men regner med det kommer i hus etterhvert.

Noen her som er vaksinerte eller evt har fått det som voksen?

Jeg er i samme situasjon som deg. Moren min tror ikke jeg har hatt det. Toåringen i hus har heller ikke hatt det, og jeg er gravid med nr 2 nå. Ei venninne av meg hadde det for noen år siden og var ekstremt dårlig. Har også hørt om de voksne som ikke blir SÅ dårlige.

Å herregud?

Alle som ikke har hatt det kan få det.
Desverre. Er j en grunn til at mange foreldre "utsetter" barna sine for smitte, for å bli ferdig med det som barn.

Er litt overrasket over mammaene til dere son ikke troor dere har hatt det...!? :-P Her har mamma full ocersikt over alle sykdommene på alle fire ungene, når de hadde det osv osv..? :-P Haha

Jeg hadde det når jeg var 18, og var veldig dårlig. Kan virkelig ikke huske å ha vært så dårlig på noe tidspunkt før eller etter da.

Alle som ikke har hatt det kan få det.
Desverre. Er j en grunn til at mange foreldre "utsetter" barna sine for smitte, for å bli ferdig med det som barn.
Jeg er eneste av mine to søsken som ikke har fått de. De to andre har fått det så merkelig er det.

Ååå jeg vil så ikke ha det i en alder av 30 liks. Fyller 28 nå snart. Og sønnen går ikke i bhg ennå.

Jeg er eneste av mine to søsken som ikke har fått de. De to andre har fått det så merkelig er det.

Ååå jeg vil så ikke ha det i en alder av 30 liks. Fyller 28 nå snart. Og sønnen går ikke i bhg ennå.
Kontakt legen og hør om vaksine :-)

Da ville jeg vaksinert meg. :)

Jeg har hatt det som barn, gubben er vi litt usikre på om han har hatt det.
Fedrene våre fikk helvetesild som er i samme sjanger som vannkopper, så man kan bli kjempesyk selv om man har hatt vannkopper.
Vannkopper anbefales ikke å få som voksen da man kan bli alvorlig syk og innlagt på sykehus.
Guttungen har ikke hatt det, men han har ikke blitt smittet selv om alle i bhg har hatt det, så litt usikker på om han har hatt en mild versjon.

Min mamma sa jeg ikke hadde hatt vannkopper. Måtte teste meg når jeg gikk høygravid og eldste vår fikk vannkopper. Hvertfall viste prøvene at jeg hadde hatt vannkopper. Må ha vært mildt da mtp mamma ikke kan huske det ;)

Har man det mildt kan man få det to ganger. Jeg hadde det mildt som liten, og kraftigere på ungdomsskolen..var slapp og følte meg litt utilpass, fikk masse blemmer og klødde noe vannvittig.

Herregud shitt nå gruer jeg meg :( :(

Det er ikke alle som blir smittet :) Men er du helt sikker på at du ikke har hatt det? For det kan sjekkes ved en blodprøve om du har antistoffene. Jeg ville ikke gruet meg unødvendig på forhånd hvertfall :)

Det er ikke alle som blir smittet :) Men er du helt sikker på at du ikke har hatt det? For det kan sjekkes ved en blodprøve om du har antistoffene. Jeg ville ikke gruet meg unødvendig på forhånd hvertfall :)
Skal ta kontakt med fastlege imorn.

Litt hysterisk etter at en jeg kjenner fikk det for litt siden samt sine to barn. Det var ille nok for damen jeg snakker om.

Er litt overrasket over mammaene til dere son ikke troor dere har hatt det...!? :p Her har mamma full ocersikt over alle sykdommene på alle fire ungene, når de hadde det osv osv..? :p Haha

Synes det er merkelig selv ettersom jeg aldri i verden ville glemt det dersom sønnen min fikk det. Men min mor kan sies å leve i sin egen verden.

Back
Topp