Voksiposer....

Dorothy_1

Gift med forumet
Har 2 venniner som begge har 2 jenter hver...
Di mente at vi kom til og trenge en voksipose selv om babyen blir født I Juli....
Jeg lurte på om det ble varmt for babyen, Men di sah at det er joh dager om sommeren som er gråe.....
Skal dere bruke voksipose om Sommeren..?????

Nei skal ikke bruke voksi om sommeren jeg, tar bare vanlig dyne tror jeg. Det er mulig å få kjøpt sommerdyne til voksi, så det er nok en del som bruker den da også.

jeg har da blitt anbefalt av alle mødre jeg kjenner nesten å kutte ut den voksiposen!!
Barnet blir født på sommeren,,,og en dunpose er visst nok...man kan regulere hva men kler på barna inni posen,,,,og man kan bruke ullpledd inni også...
når vinteren kommer er barnet litt større,,,og det kan bli problemer med en voksipose og et barn i began samtidig...blir fort kaldt om det er trangt også!!
Bagene er jo harde og stopper vind,,,pluss trekket som er over...
Jeg tror mange kler¨på barna for mye også...
Men men,,,det er jo bare min mening....
jeg har kjøpt dunpose jeg..[;)]kjempesøt!

nej tru kje det vi trenge d om sommaren ? gjer vi d då?

Nei jeg kommer ikke til å kjøpe med det samme. Fikk høre på Barnevognhuset Rudo at jeg fint kunne bruke et sånn lammeskin i bunn av bagen, kle babyen i ull body og ull utenpå der igjen, legge et ullpledd over henne, så en vanlig dyne for så dette vogntrekket over til slutt. Dette skulle vist holde i massevis. Og så går en ikke en laaaang ut når det er på det kaldeste heller.... Tenkte å prøve det jeg nå da...

Kom også på at hun dama fortalte at disse dunposene, som jeg også syntes var kjempe fine, ikke holdt mer en denne vinteren, at den ville være for liten neste vinter....

Jeg hadde nok ikke brukt voksi om sommeren...men nå har jeg jo ikke prøvd noe som helst fra før da.... Men vi skal ha skinn i vogna og dyne over, og eventuelt helseteppe/ ullteppe rundt ungen nedi vogna om det blir litt kaldt.... Når det blir høst blir det lammeskinnspose...

Er det nødvendig med skinn i vogna på sommeren da? Og det blir mye fokus på voksipose synes jeg... hva gjorde man før den ble oppfunnet? Produsenten må ha tjent seg styrtrik. Er lei av ordet voksipose allerede! [:-]

Vi fe sjå kor varme sommar vi fe , so fe vi finne ut ka vi trenge i vogna derette tru ej :)
Men vist ej he førstått det rett so e det meldt en skikkeli fine , å ganske so varme sommar i år!

Tror nokk ikke du får bruk for voksipose på sommeren.
Jeg venter nå nummer tre og jeg har ikke brukt voksipose på vinteren en gang.
Har heller en slik dunpose og kler heller ungene etter været, det har fungert kjempe fint for oss.[:)]
Mathias som ble tre år nå i mai brukte sin dunpose nå i vinter også så de som er redd for at de vokser fortere fra dunposene enn voksi så er det feil, eneste forskjellen er jo at barnet får bedre plass siden dunposen ikke tar like stor plass i vognen som en voksipose gjør[;)]
Men det er jo min erfaring da.

Dumme dama som sa at en dunpose kun ville holde en vinter, altså den kommende. Da skal jeg gjøre en ny vurdering av dunposen nærmere vinteren, synes de er så mye bedre enn voksiposene. Så mye mykere å ha opp i bagen f.eks. Så takk for informasjonen Cicilie [:)]

Bare koselig[:D]

Ja, man kan faktisk bruke voksipose til barnet er 3 år.
Jeg kjøpte min på tilbud nå til 998 kr.
Er kjempe fornøyd!!

Min samboer kommer fra Alta og vi kommer sikkert til å være der litt på vinteren, så jeg tenkte det var greit med litt polstring.

Det er jo lammeskinn i posen.

ORIGINAL: Dorothy_1

Har 2 venniner som begge har 2 jenter hver...
Di mente at vi kom til og trenge en voksipose selv om babyen blir født I Juli....
Jeg lurte på om det ble varmt for babyen, Men di sah at det er joh dager om sommeren som er gråe.....
Skal dere bruke voksipose om Sommeren..?????

Nei huff stakkars liten..

Om det er grå dager holder det med dyne og teppe. men de som bor langt oppi nord trenger det kanskje, ???
Skal ikke ha noe voksipose før vinteren..

Back
Topp