Voksi- eller saueskinnspose?

hotmama

Andre møte med forumet
Jeg lurer helt enkelt på hva som er best av voksipose og saueskinnspose? :-) Er det noen fordeler/ulemper med noen av dem? 

Min kjære far har sagt at han skal spandere en skikkelig god vinterpose på oss, så da vil jeg gjerne høre noen erfaringer før jeg bestemmer meg.

På forhånd, takk!emoticon
 
Voksi er jo best i test så jeg ville valgt den. Dunet og ullbunnen i voksi er godt varmeisolerende samtidig som det ikke blir klamt. Har voksi og er fornøyd med den. Den kan forlenges og, noe vi måtte da småen ble 1år
 
Voksi er jo best i test så jeg ville valgt den. Dunet og ullbunnen i voksi er godt varmeisolerende samtidig som det ikke blir klamt. Har voksi og er fornøyd med den. Den kan forlenges og, noe vi måtte da småen ble 1år
 
jeg sverger til voksi:)
har brukt den til mine 2, blir nok å bruke den til lille som kommer i sommer også:)
du kan vel bruke den lengre iløpet av året i forhold til lammeskinnpose som kanskje blir litt fort varm...
 
Vil heller anbefale thermopose, syns den var bedre enn voksi :)
Her i Nord er det kaaaaaaldt, men guttungen holdt seg god og varm alltid :)
Og på varmere dager er den lun :)
Knallfornøyd! 
 
voksi og løst lammeskinn ved siden av. vi bruker det. fastmontert lammeskinn eller lammeskinnspose kan fort bli varm, dersom man har voksi og løst lammeskinn får man brukt posen lenger både på høst og vår.
 
Jeg ble anbefalt lammeskinnspose da den regulerer litt. Blir visstnok ikke like klam.. Men jeg tror det er litt opp til hver og en. Hva man liker og ikke liker fullt så godt ;) Her blir det en stor og god lammeskinnspose som samboeren brukte frem til han var tre år ;)
 
voksi urban har vi til storebror:) kjempe fornøyd:) holdt seg varm og god hele vinteren:)
 


Lene! skrev:
Voksi er jo best i test så jeg ville valgt den. Dunet og ullbunnen i voksi er godt varmeisolerende samtidig som det ikke blir klamt. Har voksi og er fornøyd med den. Den kan forlenges og, noe vi måtte da småen ble 1år


bare presiserer at det er voksi Urban som er best i test,  ikke voksi classic den kom på bunn både i bladet gravid og på tv2 hjelper deg :)
Jobber i bhg og de barna som har Urban er alltid god og varm men me Classic blir det en del glipper ettersom mine barn er rundt 2-3 år og har forlengst vokst ut av den egentlig. Så vi må fylle på med ekstra dyner og pledd noe som gjør at det ikke isolerer så godt.
 
Vi har både voksi (eller vi har Troller, men den er helt lik voksi urban) og en lammeskinnspose fra jeg var liten. Lammeskinnsposen var veldig fin da gullet bare sov i dypbagen, men da han ble større og trengte seler så vi oss nødt til å kjøpe en dunpose. Ønsket ikke å ødelegge lammeskinnsposen.
 
Tusen takk for svar alle sammen :-) 
 
Veit av ei som brukt lammeskinn, å ho brukt den bare i nånn daga fordi det vart for varmt te babyn, å da va det vinter :) den voksin som e best i test (med sånn pingvin) kan man bruk te 
dem e 3 år :D Vi har gått te innkjøp for ein sånn en :) 
 
jeg har lammeskinnspose. den er suuuuper. bruker den alle årstider bortsett fra på sommeren. men nå er jeg stooooooor fan av ull da. vi har ull dyner og overlagsmadrasser også :P haha vi bor i ull. d er digg. 
 
jeg har lammeskinnspose. den er suuuuper. bruker den alle årstider bortsett fra på sommeren. men nå er jeg stooooooor fan av ull da. vi har ull dyner og overlagsmadrasser også :P haha vi bor i ull. d er digg. 
 


oktober23 skrev:
Veit av ei som brukt lammeskinn, å ho brukt den bare i nånn daga fordi det vart for varmt te babyn, å da va det vinter :) den voksin som e best i test (med sånn pingvin) kan man bruk te 
dem e 3 år :D Vi har gått te innkjøp for ein sånn en :) 


Okei :-) Dem sei jo lammeskinn e temperaturregulerende, men det kjem vel kanskje litt an på da.. Pappa ska få kjøp voksi urban (den du snakke om) te oss som vi bruke på vintern, så bruke vi lammeskinn å dyne når det e litt varmar i lufta.
 


Lena89 skrev:
jeg har lammeskinnspose. den er suuuuper. bruker den alle årstider bortsett fra på sommeren. men nå er jeg stooooooor fan av ull da. vi har ull dyner og overlagsmadrasser også :P haha vi bor i ull. d er digg. 


hehe :-) Ull er jo multifunksjonelt, så det kommer vi også til å kjøpe mye av!
 
Vi har begge deler og må si at lammeullsposen fra jeg selv var liten var helt super første vinteren, den er ikke så klumpete og stor for en liten baby og den ligger bedre rundt. Neste sesongen var sønnen vår over året og det ble bytte til voksi da lammeullsposen ble noe snau.Jeg er ikke i tvil, jeg sverger til lammeullspose til våre tvillinger når de kommer og vil bytte neste sesong som vi gjorde med førstemann.
 
Back
Topp