Voksesmerter og smertestillende?

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Hjelper smertestillende når det er snakk om voksesmerter?
 
Ja gjør det. Hjalp min datter når hu hadde det. Men alle reagerer forskjellig på medisiner.
 
Vet ikke:)
Har lest at det ikke funker, men aldri prøvd. Er visst kun massasje som kan lindre:)
 
Har funket litt med paracet her. Men om det funker eller er placebo fordi han har fått beskjed om at han får medisin, det er jeg usikker på, for har gjerne ikke drukket full dose paracet i forhold til vekten sin.
 
Funker absolutt på gutten min. Han bar mye smerter i perioder og hylgråter nesten.. Blir roligere 20-30 min etter han får paracet/ibux
 
Det hjalp aldri for meg, men det er jo absolutt verdt forsøket når det er som aller verst, for voksesmerter er sykt vondt.. :/
(Bare ikke venn barnet til å bruke det.)

Har du prøvd å øke inntaket av magnesium?
Det kan hjelpe, og massasje også, eller et varmt bad. :)

Magnesium finner du mye av i blant annet havregryn, mandler og nugatti(!),
 
Funker her i hus. Massasje blir han bare sur av, mens paracet lindrer smertene sånn at han sovner igjen.
I vinter har han hatt ett par episoder der han har våknet av smertene i føttene og da har vi prøvd mye annet før vi gir paracet. Massasje, varme omslag, trøst og kos på fanget osv.
Merker det godt på klærne at han har vokst i vinter.
 
Funker her, men har bare brukt det de verste gangene. Massasje gjør alt verre her
 
Å ja, funket på mine barn iallfall

Her kommer eldste selv og ber om paracet da det er som verst. Og han er ikke av dem som først vil ha smertestillende.
 
Det hjalp aldri for meg, men det er jo absolutt verdt forsøket når det er som aller verst, for voksesmerter er sykt vondt.. :/
(Bare ikke venn barnet til å bruke det.)

Har du prøvd å øke inntaket av magnesium?
Det kan hjelpe, og massasje også, eller et varmt bad. :)

Magnesium finner du mye av i blant annet havregryn, mandler og nugatti(!),
Magnesium underskudd gir slike symptomer.

Noe som kan være en fin og avslappende avslutning på dagen, er å la barnet få et fotbad med epsom salt, gjerne med noen dråper lavendel olje som er beroligende før h*n legger seg :)

Her er både sønn og far plaget med vokse smerter. Når de tar magnesium tilskudd blir de raskt kvitt smertene.

Og som nevnt ovenfor, så bør ingen barn vennes til å bruke paracet e.l i for stor grad. Selvsagt helt greit når man har feber og store smerter. Men at det ikke blir brukt regelmessig.

Varmepute kan også være godt å legge inntil bena.
 
Jeg pleier å prøve meg med ublandet saft i et medisinmål, det er jo som regel mørkt på rommet og saften smaker sterkt og det er bare bitte litt av den, så han har ikke merket forskjellen (ennå). Det virker ca 9 av 10 ganger :D Virker det ikke blir det smertestillende :)
 
Back
Topp