Voksent barn med moderat utviklingshemning.

Babybabywish

Elsker forumet
Hei! Jeg/vi har et voksent barn på 20 år nå med moderat utviklingshemning.. i det siste har det eskalert i fysisk utagering ved slag i ansikt på både stefar og meg… nå har vi fått nok og har bestemt oss for at hun skal flytte ut i boligen hun har fått tildelt.. vi tenkte hun kunne ta et år til hjemme etter endt vgs, men nå kjenner vi etter soste utagering at det kan ikke være sånn mer….

Noen her i samme båt eller har vært som man kan ha litt kontakt med? ❤️ hjertet blør samtidig og tårer triller….

Hei. Min bror er full autist. Kan verken skrive eller lese. Ikke språk heller. Han bodde hjemme til han va rundt 20. Mamma passa på han døgnet rundt.
Men det hadde sin pris........ Han reagerte på sitt vis.
Vi var 4 søsken på huset.
Mamma og pappa gjorde så godt de kunne. Men de skjønte tilslutt at han måtte flytte ut.
Mange samtaler med legen. Mamma og pappa fikk et nytt liv etterpå.

Hei. Min bror er full autist. Kan verken skrive eller lese. Ikke språk heller. Han bodde hjemme til han va rundt 20. Mamma passa på han døgnet rundt.
Men det hadde sin pris........ Han reagerte på sitt vis.
Vi var 4 søsken på huset.
Mamma og pappa gjorde så godt de kunne. Men de skjønte tilslutt at han måtte flytte ut.
Mange samtaler med legen. Mamma og pappa fikk et nytt liv etterpå.
Takk for svar :) klart det har sin pris å sette livet sitt totalt på vent. Ingen kan forutse det å få barn med ett eller annet.. man gjør så godt man kan, men til slutt må man bare innse at både «barn» og folelder har god av å bo en annen plass uansett hvor godt man mener det :)

Takk for svar :) klart det har sin pris å sette livet sitt totalt på vent. Ingen kan forutse det å få barn med ett eller annet.. man gjør så godt man kan, men til slutt må man bare innse at både «barn» og folelder har god av å bo en annen plass uansett hvor godt man mener det :)
PS! Min lillebror har det mye bedre av å bo på bolig. Han er en voksen gutt nå. Men trenger omsorg hele døgnet.
Lillebror lever i sin boble døgnet rundt. Og må ha det slik. Mamma og pappa har det godt med seg selv. De er pensjonister nå. Og nå kommer vi som er barn og barnebarn til. De har overskudd og energi til oss.

Back
Topp