Voksene mødre hva er egentlig definisjonen her??

Jeg føler meg som en voksen mor i en alder av 37 år. Men det kan ha noe med at jeg fikk min første som 23 åring, da følte jeg at jeg var meget ut( i alle fall, hvis jeg ser 14 år tilbake i tid ;) )
Gruppen voksen mor bør vel kanskje regnes fra 30 år og oppover i forhold til barnefødsler, da det ikke er så vanlig fra naturens side å føde barn til man er veldig langt over 40-45. Ellers så syns jeg kanskje de som føler at "hatten passer" kan være velkommene
 
Jeg er mer opptatt av at dette er et forum hvor vi "eldre" skal slippe å møte fordommer, enn alderen på de som skriver her inne. :) Jeg er selv 40 og venter mine første barn (tvillinger), og vet at mange mener at jeg er for gammel til å bli mor. Det er jo ofte andre utfordringer å være gravid når man er "gamlis", og jeg søker veldig kommunikasjon med andre som har vært/er i samme situasjon som meg. :)
 
Jeg er nå 35, fikk mine to første barn når jeg var 25 & 27. Føler meg ikke "gammel", selv om jeg har mer til felles med de som er 40 enn 20. Men jeg har begynt å føle at produksjonsutstyret mitt begynner å bli gammelt. "Vanskeligere å bli gravid når passert 35 år" "Mer risiko som voksen gravid" "Større sjanse for abort" Osv osv. Kjenner jeg begynner å få litt hetta. Og føle meg gammel...
 
Jeg er fylt 41, men om jeg er så voksen vet jeg da ikke ;-) har ikke møtt på andre spørsmål enn om jeg ville ha en utvidet ultralyd, men det hadde ikke noe å si for min del :) er nr 6 og absolutt min siste dette så satser på det går fint :)
 
Vel, sammenlignet med alle "småsnellene" på et par og tjue her inne på BV så er vi jo "voksne". Men i min omgangskrets er jeg absolutt normal. :) Der har de fleste fått noen år og erfaringer på baken før de har startet familie, og glad er jeg for det! Var 35 da vi bestemte oss for å prøve å få barn. Og 35 da jeg fikk første, 37 da jeg fikk andre og 39 da jeg fikk tredje. Nå er jeg 40. Husker jo selv da jeg var i tjueårene at jeg syns 40 var gammelt men jeg har jo ikke blitt kjerring for det. :taunt014 Fikk faktisk en kommentar av en godt yngre jente på jobben om at "hæ? Blir du 40? Det hadde jeg ikke trodd, du går jo i Converse og slikt…" Jeeeezees :laughing002
 
vet ikke helt hva jeg definerer meg selv som,er 31 og har 2 gutter på 9 og snart 4, så var bare 22 og 27 da de kom..Jeg trives best med de som er litt eldre enn meg ,men går greit med de som er noen år yngre og :) Min mor var 21 da jeg ble født og 38 når lillebror ble født :) Jeg har blitt mere voksen pga av at jeg passa lillebroren min da han var mindre.Her hvor jeg bor var det en hel gjeng som fikk barn i 2003,da eldste ble født og vi var mange på samme alder :)
 
Jeg ser på de som 35-36 og oppover som voksne mødre. Tror også helsevesenet definerer det slikt. Er 38år nå og er innom her av og til.

Så når jeg er 34 og venter nr. 3 så er jeg altså ikke voksen for helsevesenet?
Men før spiren kommer ut har jeg i det minste vært voksen noen måneder da ;)
 
Jeg blir 35 om et par mnd, var 33 da jeg fikk nr 2. I trillegruppen er jeg en moden mor. Følte meg gammel i begynnelsen, men føler meg yngre etter hvert :) De fleste med barn på elder med mi er nok noen år yngre enn meg, men jeg ser ikke på meg selv som en gammel mor. Ble mamma for første gang da jeg var 24. Jeg følte meg ikke spesiellt ung den gangen. Da fikk jeg beskjed på sykehuset at jeg var ei ung mor. Nå fikk jeg ingen komentar på alder i det hele tatt. Tror ikke alder har så mye å si. Det er heller hvilken følelse du selv har. Hvem du føler du har mest til felles med o.l.
 
Tenker at navnet Voksne mødre/fedre er et relativt vidt begrep. Hvis noen føler de vil ha en annen spesifikasjon på gruppa, kunne d jo vært en ide å laget en "undergruppe" som heter Godt voksne mødre/fedre eller noe i den duren, for de over feks.38 år;) er selv 38 og har to småtasser og en voksen, og jeg synes d er kjekt å "snakke" og utveksle erfaringer med alle uansett alder;)
 
Jeg rekker akkurat ikke å fylle 33 før babyen kommer. Føler jeg definitivt jevnt over har mer til felles med en på 40 enn en på 23. Tenker selv jeg er litt sånn halvgammel førstegangsmor - de fleste jeg kjenner var sånn 25-27-ish da de fikk første.
 
Jeg rekker å bli 40 før nurket sier hei til verden
Fikk første når jeg var 20

Er voksen når det trengs og barnslig når jeg kan.
Har venninner som har fått barn i alle alderssegmenter og venninner som er frivillig barnløse.

Når en er såkalt voksen er vel mer modenhetsgrad enn alder i mange tilfeller.
 
Jeg mener at man er voksen mor når man er over 30.

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Jeg synes at en er godt voksen mor når en får barn etter passert 40.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg var 22 da jeg fikk sønnen min, og er nå 39 når mitt andre Mirakel er på vei :)
Følte meg som en ung mor da og som en eldre mor nå, men føler litt uerfaren, men samtidig ikke. Har 4 bonusbarn, som kom inn i livet mitt for snart 3 år siden, da minste mann var knapt 1 år, så har fått være med hele veien etter det :)

Er det laget en gruppe for oss litt eldre??
 
Vanskelig å vite hvor grensen går. Blir selv straks 36 og venter vårt første. Føler meg som en godt voksen mor, uten at det er noe negativt i det.
 
Back
Topp