Voksende mage

Håper på nr.2

Blir kjent med forumet
Hei, hvordan er det med magene til dere der ute. Føler selv jeg er blitt veldig stor til å være 9+1. Er første svangerskap her, så lurer på om det er vanlig og om det er noen andre som er blitt like store :pompus: bilde er uke 5+3 VS uke 9+1
 

Vedlegg

  • 20200507_174338-COLLAGE~2.jpg
    20200507_174338-COLLAGE~2.jpg
    32,8 KB · Visninger: 107
Jeg er 8+5 i dag og har noen dager større mage enn andre, er mest luft trur jeg:happy: kjenner bare at det er ubehagelig å ha på tights eller jeans som strammer over magen. :happy:
 
Dette bildet er tatt 6+1, også med førstemann. Er også veldig overrasket over hvor gravid jeg plutselig så ut. Håper ikke det fortsetter i samme tempo :p
 

Vedlegg

  • 663043B0-C59A-450F-BC07-2F29765B2970.jpeg
    663043B0-C59A-450F-BC07-2F29765B2970.jpeg
    10,4 KB · Visninger: 62
Jeg er 8+5 i dag og har noen dager større mage enn andre, er mest luft trur jeg:happy: kjenner bare at det er ubehagelig å ha på tights eller jeans som strammer over magen. :happy:
Samme her. Kan se gravid ut, men det er ikke hver dag :)
 
  • Liker
Reactions: mei
Er nokk luft. Som regel ser man sykt gravid ut, så forsvinner det litt rundt uke 12 for å så komme tilbake som ekte babymage
 
Jeg ser mer eller mindre sånn ut sjøl, føles ut som luft og overstimulering etter IVF dog. Er væsentlig mindre om morgenen og vokser utover dagen :p
 
Jeg var også veldig «stor» fram til denne uken, er nå 10+4 og har gått mer tilbake til «normal». Hos meg var det mye luft, føltes nesten som om jeg skulle sprenges:hilarious:
 
Tarmene utvider seg i graviditeten for å bruke lenger tid på fordøyelsen, for å passe på å ta til seg alt av næringsstoff fra mat og drikke. I tillegg er kroppen ekstra proppet med hormoner i første trimester, og kombinasjonen av dette gjør at man blir super oppblåst. Mange tror de har fått gravidmage, men vil så se rundt uke 10-12 at den plutselig «poffer» og blir helt borte. Deretter kommer den bitte lille kulen på størrelse med en appelsin enten til syne eller lar seg kjenne rundt uke 11-14, spesielt om morgenen når du ligger flatt med full urinblære :)
 
Er i uke 10 med nr 3.

Kjenner meg definitivt igjen, og livmoren kan man kjenne over skambeinet om morgenen også. Eldste jenta har blitt spurt av en nysgjerrig voksen om moren hennes var blitt gravid til og med! Da hadde hun svart at jeg bare var blitt tjukk :smiley-angelic006
Måtte le litt, for hun kom hjem å sa det akkurat slik også.

«Mamma du må trene mer, nå ser du faktisk litt tykk ut, folk tror du er gravid!»

Nå er min livmor forstørret fra før av med 4 cm+ ved sist kontroll pga adenomyose, så den trengte ikke vokse mange cm før den poppet heller.
 
Back
Topp