Voksende mage

Bkno6545372

Betatt av forumet
Jeg er rund og har alltid vært det.. Men har aldri hatt så mye mage, men den magen jeg har hatt har jeg alltid hatet. Nå når magen vokser synes jeg det er så ekkelt.. Klart jeg gleder meg over at det er en liten skatt der inne, men kjenner jeg sliter med å akseptere at jeg ska bli enda tjukkere.. Er det kun jeg som tenker sånn?

Jeg tenker helt likedan! Har slanket meg 15-20 kg de siste årene og var endelig nogenlunde fornøyd med kroppen min. Er vanskelig å se at jeg blir større og legger på meg, selv om jeg er gravid og det er naturlig:/ Er livredd for å legge på meg alt for mye i svangerskapet.

Skjønner hva du mener, men jeg har et litt annet utgangspunkt. Jeg har alltid hatt flat mage. Magen har gått mer innover enn utover egentlig. Legger på meg på lår og rumpe først. Nå har jeg fått litt mer fett rundt mageområdet, men gravidmagen er veldig liten ennå. Så egentlig føler jeg meg bare chubby. Veldig misunnelig på alle som faktisk ser gravid ut! Veldig spent på hvordan det utvikler seg.

Her også. Min mage er forholdsvis liten, og ser mer ut som en valke enn en babymage.. Regner med dette endrer seg etterhvert :(

Jeg tenker helt likedan! Har slanket meg 15-20 kg de siste årene og var endelig nogenlunde fornøyd med kroppen min. Er vanskelig å se at jeg blir større og legger på meg, selv om jeg er gravid og det er naturlig:/ Er livredd for å legge på meg alt for mye i svangerskapet.
Er nettopp det jeg også har gjort, var ikke fornøyd, men syntes at jeg var ok... Og nå som bukser og sånn begynner å bli trenge kjenner jeg jeg blir stresset... Tenk om jeg legger på meg 300kg og ikke klarer å gå det ned igjen...

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser og vekt i store deler av livet mitt, og endelig i vår ble jeg i bedre form og føler at jeg har hatt en fin fasong. På grunn av dette har jeg litt baktanker med å gå opp i vekt og "ødelegge" kroppen min.

Jeg synes heller det er nå man skal slippe å tenke så mye på vekt, størrelsen på magen for man har jo "gravid"-unnskyldningen. Kroppen forandrer seg mye, for noen opp og for andre ned, og er ikke seg selv. Det eneste som er viktig og smart er at vi skal passe på hva vi får i oss. Ikke overdrive og ikke la vær å spise samt holde oss i noe bevegelse. Vil tro det vil hjelpe;)

Jeg synes heller det er nå man skal slippe å tenke så mye på vekt, størrelsen på magen for man har jo "gravid"-unnskyldningen. Kroppen forandrer seg mye, for noen opp og for andre ned, og er ikke seg selv. Det eneste som er viktig og smart er at vi skal passe på hva vi får i oss. Ikke overdrive og ikke la vær å spise samt holde oss i noe bevegelse. Vil tro det vil hjelpe;)

Ja skulle ønske det var så enkelt å bare ikke tenke på det, men når man har tenkt vekt,kosthold og kropp de siste to årene er det veldig vanskelig for meg hvertfall å ha en avslappet holdning til at kroppen forandrer seg og jeg blir større. Heldigvis er det ikke så ille at jeg lar være å spise, får i meg nok næring :)

Ja skulle ønske det var så enkelt å bare ikke tenke på det, men når man har tenkt vekt,kosthold og kropp de siste to årene er det veldig vanskelig for meg hvertfall å ha en avslappet holdning til at kroppen forandrer seg og jeg blir større. Heldigvis er det ikke så ille at jeg lar være å spise, får i meg nok næring :)
Skjønner deg godt altså.. Det er absolutt ikke noe lett å ikke tenke på. For min del ble magen alltid der etter hver fødsel. Det jeg gikk opp, ble jeg kvitt men på over ett år. Magen er det verste, for hvergang syntes jeg det var håpløst helt til jeg sist gang begynte med rockering;) det anbefaler jeg på det sterkeste!! Fikk i hvertfall tilbake noen muskler ved hjelp av den! Så jeg ser alltid positiv på det uansett hvor mye jeg vil legge på meg nå. Tid tar det, men du får det helt sikkert til du også:)

Sniker fra april og kjenner selv på det at magen vokser. Er allerede veldig overvektig. Gikk ned ca 15 kg etter sist jul, hadde litt pause, og hadde siste ukene før jeg fant ut at jeg var gravid startet på på ny slanking. Men det ble jo plutselig "ødelagt". Ikke kjekt å se at vekta går oppover igjen og at magen vokser og vokser. Men det er jo for en kjekkt til slutt når en får den lille :-)

Helt enig!

Sniker fra april og kjenner selv på det at magen vokser. Er allerede veldig overvektig. Gikk ned ca 15 kg etter sist jul, hadde litt pause, og hadde siste ukene før jeg fant ut at jeg var gravid startet på på ny slanking. Men det ble jo plutselig "ødelagt". Ikke kjekt å se at vekta går oppover igjen og at magen vokser og vokser. Men det er jo for en kjekkt til slutt når en får den lille :-)
Er sånn jeg tenker også:)

Back
Topp