Voks

lucillen

Elsker forumet

Hvilke hårfjerningsvoks bruker dere ?

Hva vil dere anbefale til nybegynnere ?

Hvilke voks er minst smertefull ? 

Den hudpleieren bruker. Gjør heller ikke så vondt hos hudpleier som hjemme. 

Helt enig med LaBambie. Gjør du dette hos en proff så får du nok mye mer "glede" av det enn om du gjør det hjemme. 

Jeg har prøvd to, den orientalske ettellerannet fra weet, og den i rosa krukke fra weet. Liker best den orientalske. Og med litt øving går det bare fint å vokse hjemme.

Til hjemmebehandling ... bruker dere slike lapper som en drar av eller slik voks som er varm ?

Jeg er helt ny i akkurat denne voks verden .

Høvelen har vært min greie hele veien . 

Men synes det kunne vært greitt å prøve voks , høres ok ut om sommeren viss det varer 4 uker liksom ... 

Men frister ikke vist det hele er en smertefull greie ! 

Hører og leser at hårveksten blir mindre og mindre ved bruk av voks , da er det jo vært det om dette stemmer 

Jeg bruker varm voks. Laged meg ekstra strips av å klippe opp en t-skjorte, så vasker jeg dem (i vaskepose, viktig!!) etterpå. Hårne føles mykere og ser lysere ut, fordi de ikke blir kuttet av på de tykkeste og så vokser ut igjen. Smør voksen med hårene, legg på strips og gni med hårene, hold huden stram og dra raskt mot hårene. Skal du vokse r.eks begge leggene kan det være nødvendig å varme voksen mer enn en gang. Jeg varmer i mikro. Raskt, enkelt, og man risikerer ikke å ødelegge voksen med å få vann i den. Den orientalske kan man bare dusje vekk restene av, evy tørke med klut om man søler.

Det varer forresten ikke i 4 uker med helt glatte legger, men det varer myye lengre enn barbering, og man ser ikke ut som et pinnsvin når hårene vokser ut igjen.

Flere tips ?

Back
Topp