Vognvalg

Vi har Stokke trailz etter storebror, så blir å bruk den nå også[emoji4] Blir koselig å bruke bagdelen igjen[emoji7]

Her blir jeg aldri fornøyd. Anbefaler å teste vogner i butikk, helst med en unge.

Først arvet jeg en emmaljunga City edge. Den var stødig, romslig, lun og fin, men den var tung, tok stor plass og den var vanskelig å trille da den ikke hadde svingbare hjul. Pluss at den var utslitt.

Kjøpte Britax smile 2. Den var fin fordi det var vendbar sittedel, svingbare hjul, barnet satt høyt, stor kurv under som var lett å komme til. Lang kalesje. Veldig enkelt å justere ryggen.
Men denne var ikke god på ulendt terreng. Høyt tyngdepunkt gjorde at den lett kunne velte om det var veldig skjevt underlag, sittedelen ble fort for kort. Jeg har en gutt som ble alt for lang for denne da han var ca 90 cm.

Kjøpte babyjogger City elite på nettet, men angrer nå. Den virker stødig, har lang kalesje, trinnløs justering av rygg, men den har ikke vendbar sittedel, selene er for korte. (Jeg har en stor toåring, men allikevel.) Vanskelig å komme til kurven under. Vanskelig å få justert opp ryggen, som heller ikke kommer helt opp. Savner stropp mellom bena til bøyle, slik at ungen ikke sklir ut uten seler.

Synes det er tragisk om jeg kjøper enda en vogn, men vurderer det virkelig. I forhold til den nye vogna er det det at sittedelen ikke er vendbar som plager meg mest.

Mine viktigste kriterier:
Svingbare hjul.
Vendbar sittedel.
Enkel justering av rygg.
Stødig og god i ulendt terreng og snø.
Lang kalesje.
Romslig sittedel.
Tar liten plass i bil.
Stor varekurv.

Om noen vet om en slik vogn... rop ut.:)

Da første ble født bodde vi i blokk uten heis, så da var det viktig for meg å ha en lett vogn som kunne bæres uten alt for mye styr. Valget falt derfor på Babyjogger City Elite, og jeg er strålende fornøyd med den fortsatt! Det eneste (ganske store) minuset er at sittedelen ikke er vendbar, så vi endte opp med å kjøpe en Brio go også! Den er langt ifra like god å trille på grus/snø, men er ellers fornøyd med den. Kommer nok til å bruke Babyjoggeren så lenge bagdelen er i bruk :)

Her blir jeg aldri fornøyd. Anbefaler å teste vogner i butikk, helst med en unge.

Først arvet jeg en emmaljunga City edge. Den var stødig, romslig, lun og fin, men den var tung, tok stor plass og den var vanskelig å trille da den ikke hadde svingbare hjul. Pluss at den var utslitt.

Kjøpte Britax smile 2. Den var fin fordi det var vendbar sittedel, svingbare hjul, barnet satt høyt, stor kurv under som var lett å komme til. Lang kalesje. Veldig enkelt å justere ryggen.
Men denne var ikke god på ulendt terreng. Høyt tyngdepunkt gjorde at den lett kunne velte om det var veldig skjevt underlag, sittedelen ble fort for kort. Jeg har en gutt som ble alt for lang for denne da han var ca 90 cm.

Kjøpte babyjogger City elite på nettet, men angrer nå. Den virker stødig, har lang kalesje, trinnløs justering av rygg, men den har ikke vendbar sittedel, selene er for korte. (Jeg har en stor toåring, men allikevel.) Vanskelig å komme til kurven under. Vanskelig å få justert opp ryggen, som heller ikke kommer helt opp. Savner stropp mellom bena til bøyle, slik at ungen ikke sklir ut uten seler.

Synes det er tragisk om jeg kjøper enda en vogn, men vurderer det virkelig. I forhold til den nye vogna er det det at sittedelen ikke er vendbar som plager meg mest.

Mine viktigste kriterier:
Svingbare hjul.
Vendbar sittedel.
Enkel justering av rygg.
Stødig og god i ulendt terreng og snø.
Lang kalesje.
Romslig sittedel.
Tar liten plass i bil.
Stor varekurv.

Om noen vet om en slik vogn... rop ut.:)

Så kjekt å høre erfaringer med ulike typer vogner.

Jeg ser også at jeg har ganske like kriterier som deg.

For meg er nok det viktigste kriteriene:

Mulighet til å snu sittedel.
Tar liten plass sammenlagt.
Svingbare hjul/ ønsker lufthjul.
God å trille i litt ulendt terreng.
Ikke for stor, slik at den også er lett å manuvrere på kjøpesenter.
God plass i kurv under.

Jeg følte at emmaljunga nxt90f møtte de fleste av kriteriene mine, men den koster over 12 000, (inkluderer liggedel og sittedel og jeg synes kanskje det var litt dyrt for en vogn og jeg er usikker om det er vært det) men det er liksom den jeg vender tilbake til hver gang. Så det er mulig jeg ender opp med den. Tenker å ta en tur rundt i butikkene å prøve litt mer også.

Tenkte Bugaboo Donkey, siden jeg har en gutt på 2 v termin.. men så har jeg funnet ut at jeg heller vil ha Bugaboo Fox, også kjøpe en evt billig brukt søskenvogn hvis det blir behov..
Vil ha en vogn som er lett, liten sammenlagt, god romslig bag, sportsdel som går begge veier, god å trille..

Var en tur på barnas hus i dag og kikket på fox og nxt90f, og jeg må si at jeg er veldig usikker på hva jeg (eller vi da [emoji87]) skal velge! Ja takk, begge deler [emoji23]

Vi hadde også den til første. Fikk på slutten nytt understell, så nå er den så god som ny. Fjæringen har jeg ikke tenkt over, men synes sittedelen med original vinterpose kunne vært litt lunere.

Det er dårlig fjæring sammenlignet med emmaljunga, men har blitt vant til det :p
Enig i at den kunne vært lunere. Men alt i alt har vi vært veldig fornøyd med denne vogna :)

Tenkte Bugaboo Donkey, siden jeg har en gutt på 2 v termin.. men så har jeg funnet ut at jeg heller vil ha Bugaboo Fox, også kjøpe en evt billig brukt søskenvogn hvis det blir behov..
Vil ha en vogn som er lett, liten sammenlagt, god romslig bag, sportsdel som går begge veier, god å trille..
Vi har også en gutt som blir to bare en mnd etter babyen kommer:) Men vi har prata på å kjøpe en brukt sove vogn og kanskje ei enkel trille. Ser Ann behovet litt. Vi håper vi kan unngå søsken vogn :p

Har TFK joggster twist som vi kjøpte brukt til første, skulle gjerne kjøpt ny men samtidig fungerer den helt fint så blir jo litt bortkastet [emoji85]

Jeg har sett litt på barnevogner på nett, men ikke i butikk, så er ganske fersk i dette enda.

I forhold til krav bør det være en vogn som er grei å løpe med (løper en del og håper jeg blir i form til å løpe med barnevognen til våren) og at den tåler turer i litt ulent terreng, tenker her hjulene er viktige. Helst liten og lett så klart, men viktigere at den er lett å få sammen/bytte bag/sete, og å justere håndtakhøyde (litt høydeforskjell på meg og mannen). Lett å manuvrere. Må ha sportsdel og bag, gjerne også barnesete, men ikke nødvendig. Dette er det jeg tror er viktig for meg, men med mer research og utprøvning vil kanskje andre krav dukke opp :)

Sniker fra august. Det kan være interessant for deg/dere å se på TFK-vogn. God vogn, fin i terreng, god å jogge med og den har bl.a håndbrems, som få andre vogner har. Ganske kompakt sammenlagt, og god størrelse på både bag og sportsvogn. Verdt å sjekke ut i alle fall, som et tips.

Sniker fra august. Det kan være interessant for deg/dere å se på TFK-vogn. God vogn, fin i terreng, god å jogge med og den har bl.a håndbrems, som få andre vogner har. Ganske kompakt sammenlagt, og god størrelse på både bag og sportsvogn. Verdt å sjekke ut i alle fall, som et tips.
Tusen takk for tipset, den skal jeg sjekke ut :D

Tusen takk for tipset, den skal jeg sjekke ut :D

Enig i tipsene da jeg har vognen selv også. Eneste ulempen jeg har syns om den er at kurven under er vanskelig å nå med sittedelen/sportsdelen på. Ellers er det også veldig greit at den kan lett tas av hjulene for å ta ennå mindre plass om nødvendig [emoji4]

Vi har kjøpt Emmaljunga Super Nitro med City Supreme bag (brukt) :love017 Synes den er superfin og virker bra! Gleder meg sååå til å prøve den med lille oppi :Heartred

Har Simo vogn etter de to minste som jeg egentlig har vært veldig fornøyd med, men nå lurer jeg litt på å bytte den ut fordi den er så stor og så tung!

Vi har også en gutt som blir to bare en mnd etter babyen kommer:) Men vi har prata på å kjøpe en brukt sove vogn og kanskje ei enkel trille. Ser Ann behovet litt. Vi håper vi kan unngå søsken vogn :p

Ja, tror den blir lite brukt iom han begynner i barnehage.. Men blir det noe behov så får vi heller kjøpe ei rimelig søskenvogn.. [emoji28]

Vi har en emmaljunga Edge duo med classic understell etter førstemann som snart er 4 år, men jeg har forelsket meg helt i nxt90f [emoji7] så blir nok til at vi kjøper den og beholder edgen i tilfelle den er bedre til vinterbruk, som sovevogn i bhg osv [emoji4]

Vi har bestilt vogn i dag! Hadde jo egentlig bestemt meg for Emmaljunga nxt90f, men endte med en Bugaboo fox [emoji1]

Hvorfor ombestemte du deg? Jeg står også mellom de to[emoji23]
Det ble vekten som til slutt avgjorde. Hadde nok blitt fornøyd uansett hvilken vi valgte.

Back
Topp