Vognvalg

Aaavinter

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Junispirene24❤️
Hei.

Noen av dere som har startet å se på vogner?

Eventuelt allerede har bestemt dere eller kjøpt vogn.

Jeg har egentlig heeelt forelsket meg i Emmaljunga nxt90f. Men kjenner at jeg synes den er alt for dyr:yuck: så skal prøve å legge forelskelsen min litt til sides å se etter andre vogner/løsninger.

Hvilken krav har dere til vogn?

Vi bor på landet og trenger en som tåler offroad kjøring. Så her blir det Mountain Buggy Terrain. Vi har sportsdelen og må bare ha ny bagdel. [emoji7]

Vi bor på landet og trenger en som tåler offroad kjøring. Så her blir det Mountain Buggy Terrain. Vi har sportsdelen og må bare ha ny bagdel. [emoji7]

Hvordan synes du det er med 3 hjul når du triller i litt terreng? Merker du noe om det er feks en litt hullette grusvei?

Jeg bor også litt «på landet» men må ha en vogn som er praktisk å trille både her jeg bor og som er grei å ha med seg på kjøpesenter/by siden jeg også kommer til å trille der endel.

Har egentlig fraskrevet meg litt vogner med tre hjul for jeg ser for meg at det blir travelt å trille på de veiene jeg bor nært, men kanskje ikke det er så gale som jeg tror.

Hvordan synes du det er med 3 hjul når du triller i litt terreng? Merker du noe om det er feks en litt hullette grusvei?

Jeg bor også litt «på landet» men må ha en vogn som er praktisk å trille både her jeg bor og som er grei å ha med seg på kjøpesenter/by siden jeg også kommer til å trille der endel.

Har egentlig fraskrevet meg litt vogner med tre hjul for jeg ser for meg at det blir travelt å trille på de veiene jeg bor nært, men kanskje ikke det er så gale som jeg tror.

Jeg syns det er topp. Men låser framhjulet om det er veldig «humpete» eller steinete. Denne er definitivt bedre på ulendt terreng enn feks Simo med fire hjul. [emoji173]️

Huff, jeg er helt fersk når det gjelder barnevogn, og gruer meg til å rote i den jungelen!

Foreløpig har jeg kikket, bare litt på nett, på Emmaljunga nxt60 og britax smile 2, også anbefaler en venninne Bugaboo fox. Må vel dra ut å prøve i butikk etterhvert. Men kjøper gjerne brukt når jeg først har bestemt meg.

Når det gjelder mine krav -
Jeg må ha vogn som er lett og kompakt fordi den må opp trappene til vår lille leilighet i tredje etasje (ikke heis i bygget), være lett å manøvrere på bussen og få plass i vår lille yaris. Vil også ha en vogn man kan ha både bag og sittedel på, og hvor sittedelen kan vendes mot den som triller. Pluss hvis man også kan sette bilstol på understellet. Også må den være fin å trille på grus og på snø/slaps/is pga årstiden.

Jeg har sett litt på barnevogner på nett, men ikke i butikk, så er ganske fersk i dette enda.

I forhold til krav bør det være en vogn som er grei å løpe med (løper en del og håper jeg blir i form til å løpe med barnevognen til våren) og at den tåler turer i litt ulent terreng, tenker her hjulene er viktige. Helst liten og lett så klart, men viktigere at den er lett å få sammen/bytte bag/sete, og å justere håndtakhøyde (litt høydeforskjell på meg og mannen). Lett å manuvrere. Må ha sportsdel og bag, gjerne også barnesete, men ikke nødvendig. Dette er det jeg tror er viktig for meg, men med mer research og utprøvning vil kanskje andre krav dukke opp :)

Har emmaljunga edge duo s (tror jeg den heter) og babyjogger city mini gt etter storesøster. Mulig vi kjøper bagen til babyjogger i tillegg, den tar ganske mye mindre plass i bilen enn emmaljungaen!

Bugaboo monkey duo. Blir ny da det er lite brukt av disse, skam dyr!!! Men den dekker kriteriene vår.

Søskenvogn
Luftfylte hjul, svingbare framme
Vendbare sittedeler
Og den kan slås sammen til enkelvogn når storebror er i barnehagen
Stor sittedel

Last edited:
Buggaboo Buffalo anbefales, men det er kanskje ute av produksjon?

Mine kriterier er/var:

Liten, lett å legge sammen
Dreibare forhjul, lett å svinge
Vendbar sittedel
Skal fungere både som «cafevogn» og terrengvogn.
Og ikke minst, den skal være lekker å se på :)

Vi har emmaljunga edge fra forrige gang. Valgte den fordi den har vendbar sittedel, fire faste hjul med solid understell og justerbart håndtak (mannen er høy, jeg noe lavere)

Blir emmaljunga tvilling vogn, usikker på hva den heter? :-p

Føler utvalget av tvillingvogn er veldig begrenset, samtidig som vi må ha en vogn som ikke er alt for brei.

Vi har buggaboo Buffalo fra før og kommer til å bruke denne. Er veldig fornøyd med den da den tar svært liten plass i bilen, enkel å trille, kan bruke sittedelen begge veier, ekstra lang kalesje og har en funksjon der du kun kan bruke to av hjulene om det er mye snø eller skal over en hump som wr litt vanskelig :)

Det negative er at den har dårlig fjæring :/

Emmaljunga super viking med svingbare hjul
Liten og lett
Tar liten plass i bilen
Lett å manøvrere, får noia av tunge vogner :p
Sportsdel vendt mot meg
Ergonomisk sittedel
Ser smashing ut❤️

Vi har buggaboo Buffalo fra før og kommer til å bruke denne. Er veldig fornøyd med den da den tar svært liten plass i bilen, enkel å trille, kan bruke sittedelen begge veier, ekstra lang kalesje og har en funksjon der du kun kan bruke to av hjulene om det er mye snø eller skal over en hump som wr litt vanskelig :)

Det negative er at den har dårlig fjæring :/

Vi hadde også den til første. Fikk på slutten nytt understell, så nå er den så god som ny. Fjæringen har jeg ikke tenkt over, men synes sittedelen med original vinterpose kunne vært litt lunere.

Har vel bestemt oss for Emmaljunga nxt90f, men har litt lyst å kikke nærmere på Bugaboo fox også!

Back
Topp