Vognvalg-hjelp!

Fargeklatten

Gift med forumet
Jeg syns det er veldig forvirrende å finne frem i vognjungelen der ute! :p

Hvordan går dere frem for å finne det beste alternativet? Har lite referanser, så vil gjerne ha tips!

Vi bor på landet, har litt bakker og litt terreng, samtidig som vi nok kommer til å putte inn og ut av bil, så den bør være litt smidig. Ønsker også at baggen ikke er av de minste, og ser for oss en kombivogn av noe slag :)
 
Dersom du vil ha stor bag, er kanskje duovogn best... syntes Simo duovogn er veldig fin, og baggen ser ut som den har en veldig god størrelse... Vi får en Simo duovogn brukt, med dersom vi skal kjøpe ny, blir det enten Simo eller Emmaljunga duo...
 
Dersom du vil ha stor bag, er kanskje duovogn best... syntes Simo duovogn er veldig fin, og baggen ser ut som den har en veldig god størrelse... Vi får en Simo duovogn brukt, med dersom vi skal kjøpe ny, blir det enten Simo eller Emmaljunga duo...
Har prøvd emmaljunga edge duo så vidt, og den virka god å trille, men hvordan er den plassmessig i bil? Og vekt?
 
Jeg digger emmaljunga city cross. Den har ikke så stor bag, men helt super kombivogn som ikke tar så stor plass. Junior ble for nysgjerrig til å ligge i baggen før han ble for stor for den. :)
 
Jeg har Emmaljunga Edge duo og den er veldig god å trille på alt slags føre og terreng. Og stor og god bag og egen sportsdel. Men som de fleste vogner av denne typen så er den tung og tar stor plass i bilen.

Uansett hvilken vogn man skal kjøpe kan det være greit å prøve vognen i bilen eller målene til vognen i bilen. Jeg syns deg er viktig å få vognen på langs i bagasjerommet. Hvis vognen bare går inn på tvers så fyller den ofte nesten hele bagasjerommet.
 
emmaljunga edge duo og simovognene er svære og tunge.
Anbefaler emmaljunga city cross med city bag som er mye lettere. Har hatt citybag til mine 2 minste, og har vært veldig fornøyd. Bytta til sportsdelen da de var 6 måneder for da ville de opp og sitte. De hadde fremdeles god plass i baggen.
 
Var på barnas hus og spurte om det var mulig å prøve vognen inn i bilen, for å se hvordan det var med plass... Fullt mulig.... Du tar med den du vil kjøpe, så prøver man... Veldig greit... De fleste er sikkert veldig åpen for å gjøre det...
 
Jeg har Emmaljunga Edge duo og den er veldig god å trille på alt slags føre og terreng. Og stor og god bag og egen sportsdel. Men som de fleste vogner av denne typen så er den tung og tar stor plass i bilen.

Uansett hvilken vogn man skal kjøpe kan det være greit å prøve vognen i bilen eller målene til vognen i bilen. Jeg syns deg er viktig å få vognen på langs i bagasjerommet. Hvis vognen bare går inn på tvers så fyller den ofte nesten hele bagasjerommet.
Signerer denne!
Vi har med sportsunderstellet (finnes flere forskjellige).
Ja, den er litt tung, men allikevel en fantastisk vogn!
Den hat vel kanskje en av de største bagenempå markedet, men vi måtte bytte til sportsdelen når gutten vår var 4,5-5 mnd gammel, fordi han var så lang.. Men angrer ikke på kjøpet!
Prøv vogna i bilen. Ta med deg din bedre halvdel, så han også får se/kjenne hvordan det er å trille den :)
Lykke til med valget :)
 
Brukte bagen på emmaljunga edge duo (sportsunderstell) i 7 mnd. Men brukte den som seng hos besteforeldre når hun sov på dagtid til hun var 10mnd. Da passet fortsatt bagen :)
Pluss med teleskop håndtak! !
Pluss med lufthjul.
Pluss for at det er lufting i bagen (kan åpne en slags ventil under så det blir bedre sirkulasjon i bagen om sommeren).

Minuset er at den er tung, men da mer stabil å kjøre.
Annet minus er at sportsdelen er altfor kort i sittedelen. Så når min var 2, 5 (mine unger er lave), så tok hun ani taket med hodet :/

Simo har jeg hatt, skal ALDRI ha igjen. Kjip skranglete understell! (Muligens at eg var for godt vant med emmaljungaen)

Brio Sing, never again!

Quinny Frestyle 3XL, velta to ganger med kidden oppi. Googlet det, helt vanlig på de vognene:/ Aldri mer.

Teutonia, njee falt aldri for den.

Babytravel forbløffende bra for å være billig vogn! Minus at man ikke kan ha sportsdelen vendt mot seg.

Maclaren trille ELSK!! Ingen over, ingen ved siden når det kommer til trille! Slippe kjope skranglehjul som ole brumm trillen fra just og carena trillen hadde.

Hvilke vogner har eg glemt no haha
Har vel hatt rundt 15 vogner til mine to :p Bare litt vogndilla :-D


Sent from my GT-I9100
 
emmaljunga edge duo og simovognene er svære og tunge.
Anbefaler emmaljunga city cross med city bag som er mye lettere. Har hatt citybag til mine 2 minste, og har vært veldig fornøyd. Bytta til sportsdelen da de var 6 måneder for da ville de opp og sitte. De hadde fremdeles god plass i baggen.
Jeg hadde veldig lyst på denne, da den var liten av størrelse, men damen i butikken anbefalte den ikke så hodt fordi det bare er plastikk hjul! heller Edge duo som var mye bedre å trille pga luft i hjulene!
 
Brukte bagen på emmaljunga edge duo (sportsunderstell) i 7 mnd. Men brukte den som seng hos besteforeldre når hun sov på dagtid til hun var 10mnd. Da passet fortsatt bagen :)
Pluss med teleskop håndtak! !
Pluss med lufthjul.
Pluss for at det er lufting i bagen (kan åpne en slags ventil under så det blir bedre sirkulasjon i bagen om sommeren).

Minuset er at den er tung, men da mer stabil å kjøre.
Annet minus er at sportsdelen er altfor kort i sittedelen. Så når min var 2, 5 (mine unger er lave), så tok hun ani taket med hodet :/

Simo har jeg hatt, skal ALDRI ha igjen. Kjip skranglete understell! (Muligens at eg var for godt vant med emmaljungaen)

Brio Sing, never again!

Quinny Frestyle 3XL, velta to ganger med kidden oppi. Googlet det, helt vanlig på de vognene:/ Aldri mer.

Teutonia, njee falt aldri for den.

Babytravel forbløffende bra for å være billig vogn! Minus at man ikke kan ha sportsdelen vendt mot seg.

Maclaren trille ELSK!! Ingen over, ingen ved siden når det kommer til trille! Slippe kjope skranglehjul som ole brumm trillen fra just og carena trillen hadde.

Hvilke vogner har eg glemt no haha
Har vel hatt rundt 15 vogner til mine to :p Bare litt vogndilla :-D


Sent from my GT-I9100
Helt uenig i at simo har kjipt skranglete understell! Makan til stabil vogn skal man lete lenge etter. Hilsen ei som har hytte både på fjellet og ved vannet, og hadde ikke klart meg uten den solide simo vogna. PS: Det første som skjedde med emmaljungaen til venninna mi var at den sikkerheten for at vogna ikke skal klappe sammen røk...
 
Jeg hadde veldig lyst på denne, da den var liten av størrelse, men damen i butikken anbefalte den ikke så hodt fordi det bare er plastikk hjul! heller Edge duo som var mye bedre å trille pga luft i hjulene!

er kjempegod og trille selv om det ikke er lufthjul. Og er veldig greit og slippe og punktere. Så ikke la hjulene være en hindring for og velge denne vogna :)
 
er kjempegod og trille selv om det ikke er lufthjul. Og er veldig greit og slippe og punktere. Så ikke la hjulene være en hindring for og velge denne vogna :)

Helt enig. Trillet mye på skogsvei, grus og asfalt vi, og vognen er super å trille. Hjulene ser ikke ut som plastikkhjul, er kjempe fornøyd ed min citycross :)
 
Jeg digger emmaljunga city cross. Den har ikke så stor bag, men helt super kombivogn som ikke tar så stor plass. Junior ble for nysgjerrig til å ligge i baggen før han ble for stor for den. :)

Vi har også denne, og synes at bagdelen er mer enn stor nok!:)
Vogna er litt lettere enn edge duo osv, hvis jeg husker rett.
Vi er veldig fornøyde !:)
 
Vi hadde emmaljunga mondial til snuppa. veldig fin vogn, stor bag og alt det der. Men sykt tung. (Hadde classic crome understell) måtte bytte over til såortsdel leeenge før hun var for stor til baggen, for hun ville opp å se.
Kommer ALDRI til å kjøpe den igjen. Triller vanvitti mye tur og har i ettertid erfart at vekt på vogn er nesten det aller,aller viktigste om man vet man kommer til å bruke den mye :)
Vi kjøpte city cross når vi bytta over til sportsdelen, og har ikke angret et sekund. Stabil, lett og god vogn å trille. Elsker den. Er en drøm i forhold til mondial å trille. Nå har vi kjøpt citybag supreme til citycrossvogna som lillebaby skal bruke :)
 
Jeg skal ha urban jungle, Mountain Buggy ! dette er barn nr. Tre så denne gangen er jeg sikker ;) har prøvd det meste! Er lei store tunge vogner som tar opp hele bagasjerommet. Hadde citycross sist, grei den alså, men syns fremdeles den er stor sammenlagt. Byttet den ut til en scooter når hun jenta ble 1 år. Edge duo er svin tunge, spesielt den men sånn teleskophåndtak, skjønner ikke folk velger den! Ellers har jeg også hatt brio sin duovogn! Var veldig fornøyd med den! Simo hadde jeg styrt unna. Dårlig kvalitet på understellet! Ruster fort og som sportsvogn blir barnet sittende veldig høyt. Kvaliteten er ikke den samme som når Simo ble laget i Norge. Nå blir di produsert i Polen eller noe sånn og er blitt litt plastikkaktig! Har vært bitt av vogndilla ja hehe...
 
Vi har Easywalker sky til sønnen vår og er veldig fornøyd med den! (Har kjøpt tvillingvogna i samme merke også nå!) Det er en trehjuling men den er veldig stabil. Jeg har gått veeeldig mye tur med den og den har store gode lufthjul. Den veier lite og er lett å slå sammen og putte i bilen. Man kan enkelt ta av hjulene for å få den enda mer komprimert...
Bagen er litt smalere enn de store "drogvognene" men den er ganske lang, og den holdt i lange baner til lillemann ikke lengre ville ligge flatt :) Bagen er veldig lett å ta av og på understellet, og kan bæres med en hånd ettersom den har håndtak i kalesjen.
Den er veldig lettkjørt og kan styres med en hånd, veldig praktisk når man er på shopping eller skal ta seg frem på kronglete plasser. Den er også litt billigere enn endel av de andre vognene på markedet...
 
Vi har Easywalker sky til sønnen vår og er veldig fornøyd med den! (Har kjøpt tvillingvogna i samme merke også nå!) Det er en trehjuling men den er veldig stabil. Jeg har gått veeeldig mye tur med den og den har store gode lufthjul. Den veier lite og er lett å slå sammen og putte i bilen. Man kan enkelt ta av hjulene for å få den enda mer komprimert...
Bagen er litt smalere enn de store "drogvognene" men den er ganske lang, og den holdt i lange baner til lillemann ikke lengre ville ligge flatt :) Bagen er veldig lett å ta av og på understellet, og kan bæres med en hånd ettersom den har håndtak i kalesjen.
Den er veldig lettkjørt og kan styres med en hånd, veldig praktisk når man er på shopping eller skal ta seg frem på kronglete plasser. Den er også litt billigere enn endel av de andre vognene på markedet...

Jeg lurte på den også, virka kjempe god å trille! Problemet er bare at den er like høy som TFK og med mine 157 cm ser det ut som vogna går tur med meg enn omvendt hehe...
 
Det viktigste du må tenke på hvis du bor litt landlig og skal bruke den i litt terreng, er at den har store hjul. Vogner med små hjul foran er ikke noe å bruke i terreng.
Og vil du ha stor bag, kan duo vogn være det beste. De har størst bagdel.

Vi bor på landet, og må tenke slik. Vi må komme fram på grusvei og skogsveier. Vi har sverget til emmaljunga, simo eller teutonia. De er romslige, har store hjul og er stabile.

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Litt vogndilla her å så kan skrive litt om de forskjellige vognene jeg Jar hatt!:)

Simo kombi: syntes den ble altfor stor og tung,dette var den første vogna jeg hadde å hadde ikke prøvd noen andre,men byttet den fort ut!!

Emmaljunga( den med to svingete hjul forran) digga bagdelen,men ikke sportsvogna.... Er noe rart m selene t emmaljunga vogna,de sitter så langt oppe,over hodet til ungen liksom:-(

Emmaljunga scooter: god å trille,men er noe rart m ryggen. Når barnet ble rundt 1 1/2 år så ble d liksom en "knekk" i nakken når de sover! Følte ikke ho lp noe godt i den!:-(

Brio sing: elsker bag delen! Lett å ta med seg når barnet sov! Lett å kjøre,men hjulene bak var så breie at jeg satt meg fast over alt:-( utrolig kjipt! Kvittet meg med den når ho var kun 7 mnd.

TFK joggster twist: ELSKER den!!!! Lett og god å kjøre! God plass til ungen,lett å slå sammen og tar liten plass sammenslått!!!!

Quinny freestyle Xxl: NEI!!!! Kanter lett med ungen oppi! Er diiiiger sammenslått! Fikk nesten ikke med noe ant i bilen enn den:-(

Basson baby: stoooor og god Vign!(standar dansk design der barna sitter i bag delen til de er 3-4 år) bruer denne som soverom til jentungen på 2 år. Kjenpe god å trille selv om den er stor! Å ho elsker den!!!

Bugaboo cameleon: kjenpe god vogn! Lett å trille,god plass t ungen! Vognen tar liten plass både slått opp og når den er slått sammen!!! Gleder meg til å bruke bagen til mini kommer nå!:)


De beste vognene jeg har hatt er altså da bugaboo og TFK! Uten tvil! Å basson til sovevogn!
 
Back
Topp