Vogntråd

Var egt fast bestemt på at det ble Cybex Priam, men har sett litt på Britax Smil 5Z i kveld og tror jeg heller mer mot den! Den ser veldig bra ut, og til halvparten av prisen til Priam tenker jeg at det virker som et godt valg.
Har du sett den live? Må finne et sted de selger den for å teste ut :Heartred

Babycare har pleid å ha den utstilt i butikk, men jeg tror ikke de har noen fysisk butikk lengre.. Det virker som de samarbeider med Barnevognservice AS i Bergen. Kanskje de har den utstilt?
Skal sjekke :Heartred Nå er også Emmaljunga sento pro ergo blitt et alternativ:smiley-ashamed004 det skulle ikke vært så mange alternativer. Blir jo så forvirret. Kjipt å angre, men må en tur til barnas hus og barnevognservice og rett og slett kjenne og ta på

Har også sett på britax smile z5. Noen som har erfaring med den? Ser også at den finnes i en lux versjon, hva er forskjellen?
Vi triller en del på grusveier og det er en del snø hos oss på vinteren. Men er også avhengig av å ta med vogn i bil innimellom. Håper på mange fine trilleturer i permisjonstiden :Heartred

Har du sett den live? Må finne et sted de selger den for å teste ut :Heartred
Kom over en nettbutikk som het Rudo forleden dag og de har heldigvis showroom i Sandefjord! Så skal dra å se om de har den utstilt der til helgen❤️ Er redd vi kanskje må inn til Barnevognhuset i Oslo om de ikke har den der… alt for skummet å bestille vogn uten å ha sett/kjent på den :smiley-ashamed004

Kom over en nettbutikk som het Rudo forleden dag og de har heldigvis showroom i Sandefjord! Så skal dra å se om de har den utstilt der til helgen❤️ Er redd vi kanskje må inn til Barnevognhuset i Oslo om de ikke har den der… alt for skummet å bestille vogn uten å ha sett/kjent på den :smiley-ashamed004
Håper du får sett på :smiley-bounce012 Kom gjerne med oppdatering! Klart man vil se før man kjøper noe så dyrt. Ikke så lett å sende i retur akkurat :smiley-ashamed004

Håper du får sett på :smiley-bounce012 Kom gjerne med oppdatering! Klart man vil se før man kjøper noe så dyrt. Ikke så lett å sende i retur akkurat :smiley-ashamed004
Vi kjøpte Britax smile og tilhørende babystol m.base usett, og vi har vært storfornøyde med vogn og stol til barn nr 1 :) Så man kan treffe blink uten å ha testet :D
Vi blir å bruke samme til nr 2.

Var egt fast bestemt på at det ble Cybex Priam, men har sett litt på Britax Smil 5Z i kveld og tror jeg heller mer mot den! Den ser veldig bra ut, og til halvparten av prisen til Priam tenker jeg at det virker som et godt valg.
Vi var super fornøyd med Britax smile 4. 5eren skal jo være enda bedre. Skjønner ikke hvorfor folk vil kjøpe overprisa vogner som cybex :p Du blir nok veldig fornøyd med Britax!

Har også sett på britax smile z5. Noen som har erfaring med den? Ser også at den finnes i en lux versjon, hva er forskjellen?
Vi triller en del på grusveier og det er en del snø hos oss på vinteren. Men er også avhengig av å ta med vogn i bil innimellom. Håper på mange fine trilleturer i permisjonstiden :Heartred
Mener delux versjonen har litt anderledes stoff bare :) Så liksom litt luksuriøst stoff.

Dere som har vogn fra tidligere barn, hva har dere og er dere fornøyd? Tenker jeg skal kjøpe brukt så det er vanskelig å gå i butikk og se og prøve ut ulike modeller da. Har sett en del Britax smile 2 og 3 modeller på finn.no, og Britax go big, samt Emmaljunga nxt 60 og 90.

Dere som har vogn fra tidligere barn, hva har dere og er dere fornøyd? Tenker jeg skal kjøpe brukt så det er vanskelig å gå i butikk og se og prøve ut ulike modeller da. Har sett en del Britax smile 2 og 3 modeller på finn.no, og Britax go big, samt Emmaljunga nxt 60 og 90.
Bare greit å være obs på at Britax smile 2 og 3 har litt mindre bagdel enn f.eks. Britax smile 5, Bugaboo Fox og Cybex Priam. Får du et litt stort/langt barn, kan det hende du må bytte til sportsdelen litt tidligere. Jeg har et par venninner med smile 3, og jeg mener å huske de byttet til sportsdel da babyene var rundt 5 mnd, mens jeg og noen andre venninner (som hadde like lange babyer som dem) byttet senere, ved rundt 7 mnd (Cybex Priam og Bugaboo Fox 5) :)

Vi har en eldre Cybex Priam (2021) vi bruker til første. Er veldig glad i den, det eneste er at den må ha ekstra solskjerming på sommeren. Gruer meg litt til å bytte til søskenvogn egentlig og vet ikke om jeg vil selge Priamen enda for den er jo litt mindre hvis man bare skal ha med seg én. Jenta vår er lang så stor bagdel var en fordel, vi var faktisk en av de siste som skiftet til sittedel fordi hun sov så godt i liggedelen. Er ikke så fornøyd med selene i sittedelen, men vet de ble forbedret på de nyere modellene. At sittedelen er flat er derimot noe jenta vår elsker så lurer veldig på hvordan det blir å få henne over i den ergonomiske til bugaboo donkey.

Så det er mye å tenke over. For oss så triller vi mest i by så demping har ikke vært så viktig, men priam kan man visst kjøpe terrenghjul til.

Kommer helt an på kriteriene. Jeg liker de tunge, stødige vognene godt fordi god demping har vært et viktig kriterie for oss, også har vi stor bil (Opel vivaro, lang modell) så til og med søskenvognen kan trilles rett inn i bagasjerommet uten å slås sammen.

Har prøvd Simo kombi, Emmaljunga edge duo (med classic chrome understell), Emmaljunga double viking 735 (søskenvogn), Emmaljunga viking, Stokke trailz, Emmaljunga city cross (tykke, punkteringsfrie hjul) og Graco trille. Her ramset opp i rekkefølge fra vest på vinterføre til verst på vinterføre.

Har sett på Britax smile 5z i butikk nå og ser en veldig grei vogn, med mange kule detaljer, men er usikker på følgende:
-stangen som går over varekurven; vil den begrense kapasitet og plass?
-er hjulene gode nok på snø og litt dårlig brøyting? Jeg har mine tvil
-er dempingen god nok til at den ikke blir å riste veldig på brostein, skogsveier og grus?

Kjøpte emmaljunga sento pro urban med større og faste hjul foran, bor på fjellet med grus og snø
Åhh den heller jeg mot også :love017 ikke det at jeg bor et sted uten asfalt, men går mye tur og syntes selv på brostein at dempingen i bugaboo fox ikke var ekstremt imponerende. Eneste er at jeg ikke vet om jeg skal gå for outdoor eller urban og hvilke farge:smiley-ashamed004

Bare greit å være obs på at Britax smile 2 og 3 har litt mindre bagdel enn f.eks. Britax smile 5, Bugaboo Fox og Cybex Priam. Får du et litt stort/langt barn, kan det hende du må bytte til sportsdelen litt tidligere. Jeg har et par venninner med smile 3, og jeg mener å huske de byttet til sportsdel da babyene var rundt 5 mnd, mens jeg og noen andre venninner (som hadde like lange babyer som dem) byttet senere, ved rundt 7 mnd (Cybex Priam og Bugaboo Fox 5) :)
VI har smile 4, som jeg tror har like stor bagdel som 2 og 3, mener 5eren ee større. Vi bytta rundt 4?5? Mnd, men det var fordi hun klarte å snu seg og begynte å reise seg. Samt, hun elska å se ut. Heldigvis kan man legge ned sportsdelen helt flat, noe man ikke kan med bugaboo...

VI har smile 4, som jeg tror har like stor bagdel som 2 og 3, mener 5eren ee større. Vi bytta rundt 4?5? Mnd, men det var fordi hun klarte å snu seg og begynte å reise seg. Samt, hun elska å se ut. Heldigvis kan man legge ned sportsdelen helt flat, noe man ikke kan med bugaboo...
Jeg syntes det var viktig at bagdelen var litt romsligere enn det den er på smile 2 og 3, fordi man da har mulighet til at den varer lengre, men også for å få bedre plass til vinterpose og sånn. Min koste seg i bagdelen helt til vi byttet da han var 7 mnd, så barn er jo forskjellige der. Vi har Cybex Priam, den har også flat sportsdel, men jeg syntes det var lettere å få han til å sove dupper i bagdelen, så jeg er glad vi kunne bruke den såpass lenge ☺️

Jeg syntes det var viktig at bagdelen var litt romsligere enn det den er på smile 2 og 3, fordi man da har mulighet til at den varer lengre, men også for å få bedre plass til vinterpose og sånn. Min koste seg i bagdelen helt til vi byttet da han var 7 mnd, så barn er jo forskjellige der. Vi har Cybex Priam, den har også flat sportsdel, men jeg syntes det var lettere å få han til å sove dupper i bagdelen, så jeg er glad vi kunne bruke den såpass lenge ☺️
Ja de er alle forskjellige. Jeg turte ikke bruke bagdelen lengre pga at hun ble så mobil etterhvert. Så tok sportsdelen mye mindre plass sammenlagt :)

Back
Topp