Vogntråd!

Lilja82

Andre møte med forumet

Tenkte vi kunne ha en felles vogntråd her inne, så kan vi dele tips og evt erfaringer!

Er det noen av dere som har begynt å tenke på hvilken vogn dere skal ha? Og evt hvorfor akkurat denne? Legg gjerne ved bilde eller link også!

Jeg tenker foreløpig mest på en Simo Kombi!

Vet den er litt stor og tung, men har liksom alltid likt den veldig godt. Dessuten er den veldig stor og god med tanke på babyen. Har en venninne som har en sønn født i april i år, og han begynner allerede å bli for stor for sin Emmaljunga City Cross, og jeg vil jo ha baby litt lenger - og ikke en sportsvognjente eller -gutt allerede neste september! 

Ser at den nettopp er kommet i grått, og kan tenke meg det er kjempefint! Tror jeg må ta meg en tur på barnas hus og kikke på den IRL en dag ;)

Har en simo kombi som vi skal ha videre til nestemann!
Kjempefornøyd med den

har simo kombi t lillegutt  som eg e kjempe fornøyd me og ska bruke den videre me nr 2 samt eg ska kjøpe meg en søskenvogn av ei venninne siden d blir i underkant 2 år mellom ungene :)

Vi har en 2009-modell Emmaljunga Edge Duo.

Har elsket vogna fra første stund. Nå bruker lillegull den som sovevogn i barnehagen, men fra april må vi nok ta den tilbake og sette på bagdelen igjen. Vogna er robust og stabil, og jeg elsker at det er 4 luftdekk på den.

I tillegg er det veldig mye praktisk tilbehør. Vi trenger ingenting nytt på vognfronten, deilig :-)

Imogene skrev:
Vi har en 2009-modell Emmaljunga Edge Duo.

Har elsket vogna fra første stund. Nå bruker lillegull den som sovevogn i barnehagen, men fra april må vi nok ta den tilbake og sette på bagdelen igjen. Vogna er robust og stabil, og jeg elsker at det er 4 luftdekk på den.

I tillegg er det veldig mye praktisk tilbehør. Vi trenger ingenting nytt på vognfronten, deilig :-)

Vi har også denne. Kjempe fornøyd. 

Vi har tfk joggster twist til snuppa. Og den er herlig, er superfornøyd med vogna, både bag og sportsdelen. Skal bruke den på lille i magen også. Men er veldig usikre på om vi skal ha søskenvogn eller ikke, blir jo ca 19 måneder imellom ongene.... men er usikre på behovet gitt.... jaja, får tenke og se.

Vi har også emmaljunga edge duo! Super fornøyd med den.. Har også emmaljunga scooter fra guttungen var liten å er kjempe fornøyd med den også!

Lilja82 skrev:

Vet den er litt stor og tung, men har liksom alltid likt den veldig godt. Dessuten er den veldig stor og god med tanke på babyen. Har en venninne som har en sønn født i april i år, og han begynner allerede å bli for stor for sin Emmaljunga City Cross, og jeg vil jo ha baby litt lenger - og ikke en sportsvognjente eller -gutt allerede neste september! 

Ser at den nettopp er kommet i grått, og kan tenke meg det er kjempefint! Tror jeg må ta meg en tur på barnas hus og kikke på den IRL en dag ;)

Vi har denne i brun, kjempefornøyd

Jeg lider av vogndilla.....

Begynte med en Emmaljunga City Jet. ELSKET den før jeg kjøpte den, var ingen andre vogner jeg klarte å se skjønnheten i. Solgte den etter ca 6mnd. ELSKET city bagen, men likte ikke sportsdelen. Denne vognen lages ikke mere, så tror ikke den var en hit .

Hadde og en Graco vogn til bilstolen. Helt OK:

Så kjøpte jeg en Phil and Teds sport, ELSKET den. Den stødigste trehjulingen jeg har vært borti. Og den lengste sittedelen på markedet (ivertfall den gang). Det eneste jeg ikke ikte var at den var åpen bak når babyen lå i liggestilling. Det følgte ikke med noe tilbehør, og tilbehørene var dyre.

Beholdt Phil and Tedsen...

Så kjøpte jeg en Mc Laren, denne brukte vi til shopping osv. Den var så og si en fullverdig vogn, selv om det var en "paraplytrille". Angrer på at jeg solgte den...

Så kjøpte jeg en Simo kombi delux et eller annet. Den var DIGG å kjøre og den var såå lun og god for babyen.
Det dumme var at jeg ikke hadde sjangs å løfte den noen plass. Og vi hadde så liten gang at vi ikke hadde plass å oppbevare den. Solgte den med tungt hjerte...

Kjøpte så en Brio Duo, DET var kjørekomfort det ! Vurderer å muuuligens kjøpe en sånn nå til babyen. (Brio Happy). Har ingenting negativt å si om den i grunn. Den var heller ikke så tung i grunn.

SÅ kjøpte vi en søskenvogn, Babytravel eller noe sånn. DRITT!

Så kjøpte vi en søskenvogn til, en Easywalker duo. Det er den beste vogna vi har hatt! Alle kriteriene våre ble inntruffet. LOVE!

Hadde og en Teutonia Mistral, Den er GOD! Men LITEN sittedel, og trangt til bagasjekurven under.

Nå har jeg en Brio Race, perfekt til vårt bruk og jenta vårs alder.

hmmm, tror det var alle...

Nå skal jeg endelig prøve Bugaboo Camelon. Er vel en vogn vi  med vongdilla må innom en gang.
Vurderer også Brio Go, Brio Happy og Mountain Buggy.

Jeg hadde edge duo til førstemann, kjempetrillekomfort og stor bag som passet bra til høstbaby  jeg bodde ett sted med grusvei og hadde ikke bil som den skulle inn og ut av. Solgte den til en veninne for to år siden, siden den ble for tung i det daglige når jeg ikke hadde behov for store bagen.

Jeg har en scooter som ekstravogn, helt grei vogn til prisen, men savnet å ha barnet mot meg når jeg trillet.

Har en bugaboo bee som trille og elsker den, fantastisk å trille, lett å legge sammen, full liggestilling og en av de veldig få reisetrillene på markedet med vendbar sittedel.

Denne gangen har jeg bil, bor med asfaltvei og har vårbaby, så har lyst til å prøve en trehjuling, leter fremdeles etter en jeg vil ha, der sittedelen og må være vendbar og da  begrenser det seg. Tenker på Teutonia spirit.

Vi skal ha emmaljunga :) den er bare helt nyyyydelig!!! gleder meg til å kjøpe vogn asså

Vi hadde edge duo, en veldig fin og vogn, men jeg synes den var så tung å dra med seg og tok stor plass i bagsjerommet i bilen, noe som et litt upraktisk når man også skal ha en stor hund inn i bilen samtidig, så dem solgte vi, kjøpte da Emmajunga scooter, veldig fornøyd med den bortsett fra at jeg synes kalesjen er litt liten og dum, mulig det er noe som ikke stemmer med den kalesjen. har ikk helt bestemt oss for hvordan vogn vi skal ha, men jeg liker esay walker og Moautain buggy, så blir vel en av de tenker jeg. er det noen som vet hvem av disse vognene som tar minst plass?

Vi kjøpte brukt Basson Duo til vår 1. og den blir brukt til 3. også! :) Kjempefornøyd med den! God å trille og god plass i bagen! ser det er noen trange vogner som nesten ikke får plass til vognpose på vinteren.. Eneste er at kallesjen har fått seg en trøkk, men det går det vel an å fikse på.. :)

Vi har en X-lander XT vi. En duo-vogn. Blå. Er tre lufthjul på den og den er veldig ålreit! Men er litt usikker på om jeg vil fortsette å ha den. Den er KJEMPEfin å trille med i byen og inne på kjøpesentre og slik, så den var fin å ha da jeg bodde mer sentralt, men nå som jeg bor på landet må jeg ha noe med demper. Nei, det er ingen demping på den. Såå.. Har lagt den ut for salg, også får vi se. :)

Vi har Emmaljunga Edge Duo - fargen Brown Check. Kjøpte denne når minstemann var 4 mnd - og elsker vogna! Skulle bare ønske den var svart i fargen  Hadde TFK først, men syns ikke den var noe god å trille i skogen og bagen er veldig liten.

Blir å kjøpe Emmaljunga av noe slag :) Har hatt Simo Kombi til snuppa og den er knall om vinteren, men forferdlig tuuung. Hun bruker den som sovevogn i barnehagen og skal få lov til det videre:)

Har hatt opptill 19 vogner :S har hatt brio( første vogna kjøpt til gutten i 2004) ( både kombi, sitty ( x2) og tvillingvogn) emmaljunga scooter, quinny, phil&teds, utallige paraplytraller (også her tvillingvogner ;) og siste jeg hadde til min datter fra hun var 1,5 til 3,5 år: TFK som ble min store kjærlighet og vogna jeg skal ha til babyen i magen :) Har sitt på en med brun bagg, men kunne også tenke meg rød vist det er jente i magen :)

Lilja82 skrev:

Jeg vil bare si at jeg har hatt city-baggen som jeg antar venninna de har..Jenta vår brukte den bagen til hun var 8 mnd,-og hun var 71 cm og  lang for alderen..Baggen er 75 cm..det høres trangt ut..men de ligger ofte med bøyde bein..Jeg hadde selvføleglig ikke plass til vinterpose.Men dette var månedskiftet Okt/Nov og jeg klarte meg da med ulldyne og ullfell..så den er ikke liten,-den er og forholdsvis bred..Bare sånn for å avkrefte at den er liten

Back
Topp