Vogntips!

LilleTeeniesMor

Glad i forumet
Sensommerbarna 2019
Jeg er på utkikk etter en ny vogn til lillemor. Vi har idag babyjogger City elite med bag, men ønsker oss en vogn med ergo sittedel. Ønsker også at det er veldig god demping på vogna. Storebror har en eldre simo som vi har brukt nå i ferien, og hun elsker den. Dessverre er dette flat sittedel og storebror bruker denne i bhg til vanlig.
Har dere noen gode tips? :happy:
Har sett litt på uppababy vista v2, men jeg vil gjerne ha andre tips også dersom dere vet om noen gode vogner!

Ønsker:
Liten sammenlagt
Ergonomisk sittedel
God demping
Gode hjul for både asfalt og grus

Uppababy vista v2 har ganske dårlig demping - hvertfall om du sammenligner med en simo eller city elite :) men ellers en fin vogn.

Jeg ville sett på fox2 som nevnt over, men brukte bugabooalternativer er også mulig. Vi har en brukt bugaboo donkey som jeg liker veldig godt. Den har lufthjul, og tror det gjør dempingen bedre, men ser at alle de nye vognene til bugaboo har skumhjul.

Det er likevel ikke den ultimate terrengvogna om du ønsker noe som har kjempegod demping.
Hvis 3hjuling er et alternativ ville jeg ha sett på Tfk Mono som har vendbar ergonomisk sittedel. Jeg vet ikke noe om hvor liten den blir sammenlagt, men den har god demping og er overlegen på grus.

Hvis ergonomisk ikke er et absolutt krav, ville jeg også sett på Britax smileIII
Den oppfyller mange av de andre kravene dine og selv om den har flat sittedel er den mindre og nettere enn sittedelen til en Simo for eksempel.

En annen mulighet på bruktmarkedet er vogna som heter emmaljunga viking/super viking. Den har veldig god demping og ergonomisk sittedel. Men sammenlignet med mange vogner blir den ikke spesielt liten sammenlagt :)

Emmaljunga nxt90 har alle kriteriene som du lister opp, kanskje ikke den med best demping, men tror det har komt seg en del om man kjøper en av de nyeste utgavene.

Uppababy vista v2 har ganske dårlig demping - hvertfall om du sammenligner med en simo eller city elite :) men ellers en fin vogn.

Jeg ville sett på fox2 som nevnt over, men brukte bugabooalternativer er også mulig. Vi har en brukt bugaboo donkey som jeg liker veldig godt. Den har lufthjul, og tror det gjør dempingen bedre, men ser at alle de nye vognene til bugaboo har skumhjul.

Det er likevel ikke den ultimate terrengvogna om du ønsker noe som har kjempegod demping.
Hvis 3hjuling er et alternativ ville jeg ha sett på Tfk Mono som har vendbar ergonomisk sittedel. Jeg vet ikke noe om hvor liten den blir sammenlagt, men den har god demping og er overlegen på grus.

Hvis ergonomisk ikke er et absolutt krav, ville jeg også sett på Britax smileIII
Den oppfyller mange av de andre kravene dine og selv om den har flat sittedel er den mindre og nettere enn sittedelen til en Simo for eksempel.

Såg litt på britax smile 3 før, men det ble ikke aktuelt nå pga sittedelen ja.
Så jeg har gått for tfk mono kombi! Ser veldig lovende ut for vårt behov :)

Back
Topp