Vogntips! Søskenbrett eller søskenvogn?

K84

Elsker forumet
Marsboerne
Har en på 18mnd og er gravid med nr 2, det vil være ca 25 mnd i mellom de.

Vi må ha en ny vogn da storebror bruker sin til sovevogn i barnehagen. Jeg heller mot en vogn med søskenbrett og ikke søskenvogn, men tips og erfaringer mottas med takk:)
 
Kommer litt Ann på når på året du har termin. Hvor mye skal dere være ute å gå? Sover gutten din fortsatt på dagen? Er han veldig glad i vogna si nå? Bruker dere mye bil?
Jeg har 17 mnd mellom mine og vi har hatt søskenvogn. Eldste er nå 26 mnd og vi kjøpte søskenbrett i sommer. Hun vil sjelden stå på det og ber om å få sitte i vogna der lillesøster sitter eller om vi kan bære henne, så søskenbrett har ikke vært suksess hos oss enda. Vi kjøpte emmaljunga dobbel viking og singel understell, da kan vi bruke enkelvognen med bag eller sittedel når eldste er i barnehagen og dobbelvogna når vi trenger det. Utrolig genial løsning. Hadde fjort det samme igjen:)
 
Kommer litt Ann på når på året du har termin. Hvor mye skal dere være ute å gå? Sover gutten din fortsatt på dagen? Er han veldig glad i vogna si nå? Bruker dere mye bil?
Jeg har 17 mnd mellom mine og vi har hatt søskenvogn. Eldste er nå 26 mnd og vi kjøpte søskenbrett i sommer. Hun vil sjelden stå på det og ber om å få sitte i vogna der lillesøster sitter eller om vi kan bære henne, så søskenbrett har ikke vært suksess hos oss enda. Vi kjøpte emmaljunga dobbel viking og singel understell, da kan vi bruke enkelvognen med bag eller sittedel når eldste er i barnehagen og dobbelvogna når vi trenger det. Utrolig genial løsning. Hadde fjort det samme igjen:)

Eldste sover nok fortsatt på dagen når babyen kommer. Vi har ca 800m til barnehagen, så kommer nok til å gå mye dit. Ellers bruker vi en del bil, bor ikke midt i sentrum:)

Storebror er veldig glad i å gå selv, men vil ofte sitte i vogna for å slappe av litt.

Det var en smart løsning ja:)
 
Jeg ville valgt søskenbrett og at storebror går ved siden av senere. Gikk fint sånt hos vennene.
 
Søskenbrett, helt klart!
 
Vi har 23 mndr mellom våre og vi skaffet oss en søskenvogn (fant en kjempefin brukt easywalker duo) Denne er hyppig brukt og angrer ikke et sekund på den. Nå er minsta 1,5 år og mellomjenta over 3...allikevel er det svært ofte vi får bruk for tvillingvogna, det kan handle om situasjoner hvor vi er på offentlige kontorer, farlige trafikkerte veier eller andre plasser hvor det er greit å ha litt kontroll på ungene, da smetter vi hun på 3 oppi vogna sammen med minste. Når setet ikke er i bruk legger vi ofte ned ryggen flat og frakter ting der, det kan være shopping el annet :) Men dette er oss og våre vaner...
Hadde et søskenbrett tidligere, det ble andri brukt og var rart å trille vogna når det sto fastmontert synes jeg...Lykke til i valget :)
 
Back
Topp