Vognposer

Ransua

Gift med forumet
Hei.

Leste i en annen post at det finnes egne vår-/sommerposer. Har en Voksi urban per i dag.

Håper noen med erfaring kan hjelpe.

Når bytter man fra en varm pose til lettere?
Er det meningen at man skal/bør bruke pose på sommeren også?

Dere som har vært gjennom alle fire årstider - erfaringer å dele?

Takk:)
 
Brukte ikke pose på sommeren men en tynn pose på våren brukte vi
Bytter når temperaturen tilsa det, rindt april
 
Finnes egne vår/høst poser ja.
Vi har voksi dream, men easygrow har også fine poser.
Vi har bytta når det har hvert plussgrader hele tiden, sånn ca. Har en varm gutt, så voksi urban blir fort for varm når det er plussgrader.

Bruker ikke pose om sommeren til vanlig, men det kommer jo an på temperatur og hvor man bor.
 
Det er ingenting som er "meningen," du følger bare ditt barns behov og tar hensyn til temperaturen ute. :)

Det finnes både tykke og tynne poser, men når du ikke har behov for pose, kan du bare bruke en dyne, eller et pledd, eller ikke noe.
Om sommeren kan bleie og myggnetting (bør brukes hele året ved soving ute) være nok, mens på vinteren kan man trenge saueskinn, pose og ulltøy.
Bare husk at det ikke bare er at kroppen blir kald som er utfordringen, men også at kald luft pustes inn.
Det er heller ikke bare å være for varm, så kjenn på nakken og halsgropen til barnet for å kjenne på temperaturen.
Kalde barn sier (som regel) ifra, mens overopphetede barn blir sløve og våkner ikke nødvendigvis fordi det er varmt.

Dette ser du etterhvert. :)
 
Vi kjøpte easygrow grandma fordi jeg falt pladask for den. Fant ikke ut før etterpå at den også er vår/høstpose for man kan ta ut dynen inni. Fint det, men gikk helt fint med både sommer og høst og det meste av vinteren uten pose i det hele tatt. Pledd og dyne og ull går helt fint.

Behov for dette, og når man bytter, er veldig individuelt. Mini er veldig varm av seg så pose om sommeren var uaktuelt her, mens hos andre er det et must for å holde ungen varm. Du merker fort om hva du og bebisen har behov for, og når det bør byttes :)
 
Vi er veldig fornøyde med Easygrow Lite!! Har en varm gutt, så vinterposen blir for varm ved temperaturer varmere enn -1! Da bruker vi Easygrow Lite med lammeskinn under og et eller to pledd over. Posen er også vindtett. Når det er varmere enn +15 kanskje tar vi vekk posen.
 
Vi er veldig fornøyd med Easygrow lite. Bruker den som vår/kald sommer/høstpose. Bytta til voksi urban når det begynte å bli rundt 5 grader.
 
Her er det ulike behov. Grunnen til at det finnes så mange ulike poser er jo for at produsentene skal tjene penger.
Jeg synes det var greit med pose på sommeren fordi hun sparket av seg pleddet hele tiden.
Og når hun ble større så roet hun seg bedre med en gang hun kom oppi posen.
Det var en trygghet for henne å ha det litt tett og trangt rundt seg, spesielt i sportsdel.
 
Bruker voksi urban fra oktober til april ca. Ikke alltid jeg glir den helt opp, men bare har den på bena. (Fra datteren min var snart ett år og frem til fire år) Ellers har vi brukt tepper, hatt på vårdress o.l. Ikke hatt egen vårpose
 
Aldri brukt pose om sommeren. Bare et lett teppe :) vårpose sydde jeg selv av en billig ikeadyne og stoff. Fort gjort :)
 
Vi bruker samme pose høst, vinter og vår( ingen om sommeren). Men på våren så er posen åpen og vi har ett pledd over barnet ettersom temperaturen ute. Har easygrow( aner egentlig ikke hvem men den er i dun).
 
Tusen takk for hjelpen! Selv om temperaturen ikke har forandret seg så mye, syns jeg mini er blitt vanvittig mye varmere i vinterposen. Blir bare så usikker på hva jeg skal gjøre.

Fikk fleeceull-dress (Nøstebarn) i gave fra svigermor forleden også, denne kan jeg ikke ha på babyen i posen. Kanskje bruke den på våren..?:-/ Uten pose.
 
Back
Topp