Vognposejungelen..

Hattifnatt♡

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Påskeliljene 2022 ❤️
Stjerneskuddene 2024
Skuddårsspirene 2024
Jeg har begynt å se på vognpose, og det er jo en juuuungel :hilarious: Noen som vet hvilken de skal ha? Jeg har termin i slutten av mars, så kanskje en pose til vår/høst som er mest aktuelt i første omgang? Hvor lenge passer slike vognposer, er det til hele vogn-tiden eller er det ulike størrelser? Ser noen har forlengere. Hvis det har betydning skal vi ha bugaboo fox 2.
 
Har kjøpet Voksi City. Den er ganske tykk, men bor i nord så ser for meg at den vil bli bra brukt til høst/vinter og barnehagetiden :) den kommer med forlenger også :) med forlenger kan posen brukes hele soveperioden bhg…tror jeg :p
 
Til Bugaboo syns jeg Bugaboo sin er best. Den sitter helt perfekt i sittedelen, og sklir ikke ned slik som Voksi gjorde. Den festes i sittedelen og bak kalesjen for at den ikke skal skli. Dessuten kan den åpnes og brettes over bøylen forran, brettes helt ned og du kan skifte mellom vår- og vinter del.

I bagdelen har jeg kjøpt lammeskinnspose fra Nordlys i minste størrelse, den passer perfekt i buffalo-bagen og holder babyen passe varm på kalde dager uten at su må kle på mange lag med klær!
 
Jeg har begynt å se på vognpose, og det er jo en juuuungel :hilarious: Noen som vet hvilken de skal ha? Jeg har termin i slutten av mars, så kanskje en pose til vår/høst som er mest aktuelt i første omgang? Hvor lenge passer slike vognposer, er det til hele vogn-tiden eller er det ulike størrelser? Ser noen har forlengere. Hvis det har betydning skal vi ha bugaboo fox 2.
Litt urelatert, men har dere bestilt vogn enda? Var på barnas hus på mandag og da hadde de bare 2 igjen av fox 2 på den butikken :wideyed:
 
Dette har jeg brukt av poser og div fra 0-3 år:
  • En varm vognpose. De fleste har forlengerdel og varer fint til 3 år. Til bugaboo har jeg hatt voksi og jeg synes det har fungert fint :) liker best de nye posene med borrelåsåpning bak ved selene, disse sitter bedre enn eldre seleåpningsvariant. Iblant må man løfte posen litt på plass igjen, men det er uproblematisk. I bagen er det ikke seler såklart

  • Dyne i minste størrelsen (den heter ofte vogndyne i butikken): brukes ofte i bag når man kommer over i varmt vårvær

  • Vårpose (tynn vognpose til varm vår, sommer og tidlig høst) blir kanskje først et behov i sittedelen, i bag passer det fint med teppe og dyne, men det sklir lett av når man er over i sittedel.
  • Et ullteppe og/eller helseteppe er alltid fint å ha i vogna. Kan brukes inni vinterposen om det er ekstra kaldt, eller inni vårposen om vårpose alene er litt kjølig.
  • Varm bilstolpose har vi også brukt i vogna til nyfødt
 
Litt urelatert, men har dere bestilt vogn enda? Var på barnas hus på mandag og da hadde de bare 2 igjen av fox 2 på den butikken :wideyed:

Vognen er i boks, har avtale med noen om å kjøpe deres brukt :) men bra du tipser, er jo sånt man kanskje ikke tenker på! Er vel fordi fox 3 skal inn? Jeg har ikke satt meg inn i hva forskjellene er, vet bare at vi går for fox 2 :p
 
Vognen er i boks, har avtale med noen om å kjøpe deres brukt :) men bra du tipser, er jo sånt man kanskje ikke tenker på! Er vel fordi fox 3 skal inn? Jeg har ikke satt meg inn i hva forskjellene er, vet bare at vi går for fox 2 :p
Stemmer! De slutter nå å produsere fox 2 pga fox 3. :) det er ikke så mange forskjeller egentlig. Nye seler på sittedelen, lufteluker man kan åpne på sidene til varme dager og nye farger er vel de største endringene. Vi brydde oss ikke så mye om det var 2 eller 3, men vi fikk en god deal på vogn og Bilstol så da ble prisforskjellen minimal. Hadde vært noe annet om vi tenkte å kjøpe brukt :)
 
Stemmer! De slutter nå å produsere fox 2 pga fox 3. :) det er ikke så mange forskjeller egentlig. Nye seler på sittedelen, lufteluker man kan åpne på sidene til varme dager og nye farger er vel de største endringene. Vi brydde oss ikke så mye om det var 2 eller 3, men vi fikk en god deal på vogn og Bilstol så da ble prisforskjellen minimal. Hadde vært noe annet om vi tenkte å kjøpe brukt :)

Så deilig med en pakkeløsning :) vi så på bugaboo fox 2 og emmaljunga nxt90, og da noen venner skulle selge sin fox 2 gikk vi bare for den. Prøver å kjøpe mest mulig brukt for miljøet sin del :)
 
Så deilig med en pakkeløsning :) vi så på bugaboo fox 2 og emmaljunga nxt90, og da noen venner skulle selge sin fox 2 gikk vi bare for den. Prøver å kjøpe mest mulig brukt for miljøet sin del :)
Støtter det veldig! Jeg føler også at det et mye greiere å kjøpe brukt når man vet hvem som har hatt den før. Vi skal arve en del utstyr og klær fra familie :D Jeg så også på nxt90, men syns den ble litt tung for vårt bruk :)
 
Støtter det veldig! Jeg føler også at det et mye greiere å kjøpe brukt når man vet hvem som har hatt den før. Vi skal arve en del utstyr og klær fra familie :D Jeg så også på nxt90, men syns den ble litt tung for vårt bruk :)

Absolutt! Er jo enkelte ting man ikke bør kjøpe brukt også hvis man ikke vet hvordan det har blitt behandlet heller, som bilsete. Men syns det også er annerledes hvis det er fra kjente.
 
Jeg hadde Voksi city til første (født i April), og kommer til å bruke den samme nå også. Var veldig fornøyd med den! Den kommer med forlenger og vi brukte den også til soving i barnehagen. På sommeren hadde jeg en tynnere pose, tror det er voksi sky light, den har også forlenger og var veldig god på varmere dager:) Ser også at man får kjøpe til bilstol, men det så jeg aldri behov for da jeg heller la ett pledd over om det var kaldt i bilen. Jeg oppbevarte også alltid bilstolen inne så den ikke var kald å sette seg i:)
 
Har kjøpt en vognpose og skal ha to til
Har kjøpt en pose laget av 100%ull (type ullteppe), som vi kommer til å bruke som overgangspose og som ekstra varme i de to andre. På ønskelisten min står easygrow sine vårposer, men vil vente med å kjøpe da det ryktes om at det kommer en ny modell til våren. Pga. Dunallergi i familien er planen å kjøpe Troller polar ull vinterpose (fylt med ullfiber istede for dun).
Er stor fan av Nordlys sine lammeskinnposer, men det blir å vente til barnehagestart da de fort bli for varme i perioden hvor gradene ligger mellom 0 og 8 pluss grader.
 
Vi har easygrow nature og voksi urban. Av de liker jeg absolutt best easygrow da jeg foretrekker en glidelås på midten i stedet for to på sidene. Men det er sikkert en smakssak! Begge er gode og varme :happy:
 
sniker. Har Easygrow Exclusive og Voksi city. Begge er knallgode og kjempevarme. Synes Easygrow er penest, mens Voksi er mykest. Barnet sover like godt og er like varm i begge :) Har Easygrow lite til vår/høst. Forlengbare, gode poser som varer hele soveperioden (i alle fall for oss).
 
Har easygrow exclusive og voksi urban til vinter til mitt 2020 barn. Easygrow er en klar favoritt! Brukervennlig, stoffet inni er mykere enn den jeg har fra voksi og virker mer lun enn voksi. I tillegg er den veldig fin å se på :) men som nevnt over, barnet sover godt i begge.
Om jeg skulle kjøpt vårpose på nytt, ville jeg testet den nyeste vårposen til easygrow, den virker veldig bra :) ellers har jeg både easygrow og voksi til vår/sommerpose og er like fornøyd med begge
 
Back
Topp