Vognpose

Tillea

Elsker forumet
Septemberlykke 2021
Oktoberfest 2024 ❤️
Hva tenker dere om vognpose? Venninne mente man bør ha en til vår/høst og en til vitner, men er det nødvendig?
Hvilken pose/hvilke poser går dere for? Eventuelle alternativer til poser?:happy:

Hva tenker dere om vognpose? Venninne mente man bør ha en til vår/høst og en til vitner, men er det nødvendig?
Hvilken pose/hvilke poser går dere for? Eventuelle alternativer til poser?:happy:

Vi har en voksi urban. Når det er varmt om sommeren har vi brukt bunnen av vognposen og et teppe over bare. På varme vår- og høstdager har vi brukt dyne. På vinteren har jeg lagt et lammeskinn oppi posen, og supplert med ullteppe inni/dyne over på veldig kalde dager. Så kler man jo baby etter været også. Vi bor i Tromsø men er hele sommeren sørpå (i opptil 30 grader) og har klart oss helt fint med bare en pose :happy: Her tenker jeg det er mest smak og behag altså. Mye som er praktisk, men kanskje ikke nødvendig ;)

Sniker fra september.

Vi har Voksi City til vinter/høst/vår. Veldig fornøyd! Har en tynn voksipose til varmere vår sommer, synes det er veldig ok med pose i sportsdel. I bag kan man like gjerne bruke dyne, men vi har brukt pose hele tiden.

Jeg kommer til å kjøpe en til vinterbruk, men tror ikke jeg kjøper pose til høsten, da har jeg heller dyne i bagdelen. Vestlandshøsten er mer våt enn kald.

Har easygrow grandma, den er to poser i ett:) man tar bare ut dundyna om sommeren. Hadde easygrow nature, men den ble for varm(selv om vi bor i tromsø:hilarious:). Synes det er enklere å regulere tempraturen med tykkere ullklær og lammeskinn i bunnen på vinteren:) en annen ting jeg ikke liker med posene med forlengerdel er at det blir et lite hull der en fester forlengerdelen. Der klarte jenta mi alltid å legge den ene foten, noe som resulerte i varm baby, med iskald fot.

Last edited:
Har easygrow natur og er veldig fornøyd med den :) veldig grei og ha på vinter syns jeg, vis de skal sove ute og sånn. Kommer nokk bare til og bruke dyne i vogna nå i sommer/høst :) Har også en easygrow vår/høst pose etter storesøster, men komme nokk ikke til og bruke denne før vi skifter til sports delen på vogna. :)Dette er ikke noe du må ha i starten men du kommer jo til og trenge det til bhg når de begynner der :)

Har voksi urban etter de 3 eldste, hvor 2 av dem var vinterbabyer. Mellomste er født i juli, la han bare i voksi urban med glidelåsen oppe og ett teppe over, men på de varmeste dagene kun med teppe eller tynn dyne over seg.Tenker det samme med denne. Mellomste var ekstremt varm av seg og svetten rant på de varmeste dagene om vi hadde så mye mer enn ett teppe over (var en varm sommer). Men godt med en vinterdyne utover høsten og vinteren her ihvertfall da det fort kan bli surt og kaldt her vi bor.

Jeg har kjøpt inn bilstolpose med lammeskinn for å ha i bagdelen i vinter.
Når våren kommer vil jeg tro det blir mer tepper og/eller fottrekk i sportsdelen.. hva som blir behovet deretter vil jeg tro kommer an på sovingene i bhg, så tar det litt som det kommer :)

Har kjøpt easygrow nature til vinter, så står jeg mellom easygrow lyng og lite+ til vår/høst. Kunne nok også bare gått for dyne/teppe til høsten, men jeg tenker at det uansett kan være greit å ha en vår-/høstpose på sikt. Så blir det kanskje et fottrekk til sportsdelen på et eller annet tidspunkt :)

Vi har også easygrow nature og lite. Regulerte temperaturen med hvor mye klær mini hadde på.

Eg har faktisk 4 poser eg bruker nokså mye :woot:
To tykke dunposer, ene arvet... (hadde to som brukte samtidig). Så har eg en høst/vårpose som brukes mye.. og en helt tynn sommerpose (den er brukt minst), fordi den er litt upraktisk i bruk!
Vi har også brukt vognposer som soveposer i telt, til de ble for lang :happy:

I tillegg har eg den skinnposen eg selv brukte som baby, den er faktisk veldig god og varm :)

Vi brukte ikke tynn pose (vår/høst) i bagdelen, men syns det var fint å bruke når vi gikk over til sportsdelen. Det er så fort gjort å sparke av seg en dyne/teppe, mens posen holder seg på plass:happy:

Vi brukte teppe/dyne på sommer, så gikk vi over til dunpose/vinterpose når det ble kaldere. På de litt varmere høst/vinterdagene trenger de jo ikke så mye klær oppi posen, så lenge de ikke stikker ut armene:p Vi har brukt tynn ulldress f.eks, men litt ekstra på hender/føtter.

Vi har voksi urban til storesøster, både i barnehagen og hjemme, til vinterbruk. Tok den ikke i bruk før vi gikk over til sportsdelen i bagen holdt det med dyne og lammeskinn på høsten og vinteren.
Kjøpte en helårspose fra voksi, voksi design, som vi bruker hjemme nå. Men hadde ikke bruk før hun var 1,5 år ca, født i mai.
Hvis man har en unge som sparker av seg alt kan det nok være kjekt med pose til vår/høst, men for mange holder det med teppe eller dyne. :)

Vi har en dunpose fra Reflex på vinter (brukt både i bagdel og sittedel) og en vår/høst-pose fra Easygrow som vi har brukt i sittedelen. Veldig fornøyd med begge

Vi har en bilstolpose som skal brukes i dypvogna også. Så en vinteråpne etter dette. Tenker at det får holde med poser. Når det ikke er så kaldt så funker teppe og lammeskinn i vogna.

Vognposer er vanskelig! Vi gikk for en easygrow Nature vinterpose for vogndelen og senere barnehagevognen mens vi har en bugaboo high performance+ til sittedelen (kjøpt bugaboo fox 2)

Vi har easygrow nature til vinteren og easygrow lite til sommeren. Veldig gode begge to, har brukt til to barn og har vært fornøyd med de :)

Vi har vinterpose fra Voksi og vår/høstpose fra Easygrow. Liker de veldig godt!

Back
Topp